Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 03 mei 2024 11:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Dutroux
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2004 23:04    Onderwerp: Dutroux Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kan Dutroux na het uitzitten van een gevangenis straf (voor autodiefstal bij zijn ontsnapping) en voorlopige hechtenis van in totaal 8 jaar nog wel met succes vervolgd worden?
Zou het enkele feit dat Dutroux zó lang in het ongewisse is gelaten over zijn lot, niet kunnen leiden tot een ultimum solutio dat het Belgische OM niet ontvankelijk wordt verklaard door het EHRM?
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: do 26 feb 2004 0:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tja...
8 jaar kan onmogelijk in overeenstemming zijn met 'redelijke termijn' uit art 6 EVRM. Kan nog wel eens een flinke rel gaan worden als hij naar het EHRM gaat, denk dat die advocaten ook moeten oppassen...
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 26 feb 2004 1:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Welke advocaten Ramonkey?
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2004 21:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ehmz hier was al een arrest over gewezen dacht ik: Letallier van EHRM. Werpt misschien meer licht op de zaak én dat die lange tijd dus wel mag.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2004 21:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het hangt van een aantal omstandigheden af of de (straf)vervolging binnen de "reasonable time" heeft plaatsgehad...onder andere van de gedragingen van de verdachte...niet-ontvankelijkheid wordt ook bij een eventuele "breach" ook zelden uitgesproken...strafvermindering aan de hand van een procentensysteem komt vaker voor...ken de zaak niet inhoudelijk om te zeggen hoe en wat, maar de termijnen die ik in de arresten heb gelezen waren 4 jaar of korter...
heb je een link naar die uitspraak BG? heb wel gekeken op http://www.echr.coe.int/Eng/Judgments.htm maar schoot niet echt op helaas :s

en welke advocaten kafka...de advocaten die besluiten dutroux te verdedigen...'ik doe ook maar mijn werk' is een kreet die de gemiddelde mens toch niet kan verkroppen als het om advocaten in dit soort belagrijke zaken gaat Sad
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2004 22:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

EHRM Letellier ipv Letallier. Hier is de link http://hudoc.echr.coe.int/hudoc/ViewRoot.asp?Item=0&Action=Html&X=227210523&Notice=0&Noticemode=&RelatedMode=0
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: za 28 feb 2004 0:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ramonkey schreef:

en welke advocaten kafka...de advocaten die besluiten dutroux te verdedigen...'ik doe ook maar mijn werk' is een kreet die de gemiddelde mens toch niet kan verkroppen als het om advocaten in dit soort belangrijke zaken gaat Sad


Naar aanleiding van deze problematiek een opinie stuk geplaatst onder Pro-Contra
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: zo 29 feb 2004 2:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JUIST in dit soort belangrijke zaken moeten er advocaten zijn die 'gewoon hun werk doen'.
Juist in dit soort gevallen, waarin het publiek de verdachte het liefst zou lynchen, waarin het wel zo moet zijn dat hij schuldig is, waarin het een misdaad betreft die verschrikkelijk en ziek is, moet er iemand zijn die voor de rechten van de verdachte opkomt. Want ook deze maatschappelijk veroordeelde, schuldige, zieke persoon heeft rechten.
Wij studeren toch recht?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Machiel

Machiel

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 176


BerichtGeplaatst: zo 29 feb 2004 12:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mtewes schreef:
JUIST in dit soort belangrijke zaken moeten er advocaten zijn die 'gewoon hun werk doen'.
Juist in dit soort gevallen, waarin het publiek de verdachte het liefst zou lynchen, waarin het wel zo moet zijn dat hij schuldig is, waarin het een misdaad betreft die verschrikkelijk en ziek is, moet er iemand zijn die voor de rechten van de verdachte opkomt. Want ook deze maatschappelijk veroordeelde, schuldige, zieke persoon heeft rechten.
Wij studeren toch recht?


Applause
_________________
Liberae sunt nostrae cogitationes! - Cicero -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2004 15:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad!!! Daar heb ik eigenlijk niets meer aan toe te voegen (maar ik doe het toch hahaha)

Het proces is vandaag toch van start gegaan? Allemaal braaf volgen he, komt vast een vraag over op 1 of ander actueel tentamen...

Liefs, Denise
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2004 15:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat ze dat niet durven (of kunnen) want de casus Dutroux is véél te complex voor ons "simpel" studentjes.
Ik denk eerder dat ze met een gechargeerd vereenvoudigd voorbeeld komen dat er misschien qua naam wel op lijkt maar waar je geen achtergrondinformatie voor wordt geacht te kennen.
Dat heel dossier van Dutroux is wel 400000 pagina's hoor...
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...


Laatst aangepast door Kafka op ma 01 mrt 2004 15:37, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2004 15:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik dacht eigenlijk nog veel meer pagina's dan dat... maar het is inderdaad te complex. Ik wou niemand bang maken hoor!! Maar je zou best gelijk kunnen hebben in zo'n zeer vereenvoudigd voorbeeld... Ik heb geen idee, ik zeg ook maar wat Razz ...

Maar ik denk wel dat het in een of ander werkcollege nog wel verder uitgelicht wordt, vooral aangezien in Tilburg de actualiteiten erg belangrijk worden bevonden... Door een aantal docenten zeker! En TERECHT! Ik vind dat zelf ook heel belangrijk (ookal heb ik geen krant thuis en ook geen AA of NJ of iets dergelijks... ben ik nu nog verder achter?? Crying or Very sad )

Liefs,
Denise
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2004 15:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou Denise ik kan je wel aanraden een abo te nemen op de AA, je hebt überhaupt artikelen daaruit nodig (verplicht !!!) in je tweede jaar, en het is altijd makkelijk als je een paper moet schrijven voor bijvoorbeeld Privaat- of strafrecht.
Want de Bieb is rond de Privaatrechtpapers écht een crime, dat weet ik nog wel van vorig jaar.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2004 15:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja ik weet het ik weet het ik weet het...

Het is echt schandalig dat ik dat nog niet heb gedaan... En over de privaatrecht tentamens... Ddat is echt een RAMP, dat kan je wel zeggen... Mmmm als ik me nu abonneer, zou ik dan met het volgende tentamen een goed art. hebben ??? Razz Razz Razz ...

Gelukkig heb ik nog wat artikelen van vorig jaar liggen (schandalig trouwens dat ik privaat niet in 1 keer heb gehaald, ik weet het, schaam me diep Embarassed )

Liefs, Denise
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2004 15:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou de tentamens van Privaat zijn niet zo moelijk vind ik, alleen de bieb is een ramp.
Maar ja als iedereen zich fatsoenlijk zou voorbereiden dan zou het niet half zo druk zijn.
En natuurlijk fatsoenlijk zoeken naar artikelen en niet allemaal onderling stukken en bronnen kopiëren.
Dat gebeurt écht te veel, zo iets van "Hé welk artikel heb jij en welke opdracht?" "Oh die heb ik ook, wil je dit artike ruilen met mij dan hebben we allebei voldaan aan de minimum van 2 artikelen..." En dat zonder zelf even te controleren of dat artikel überhaupt geschikt is.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds