|
Auteur |
Bericht |
Johan77
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 29 mei 2008 22:21 Onderwerp: Dronken werkgever! |
|
|
Luitjes,
een goede vriendin van mij werkt bij een evenmentenbureau. Zij is daar enige werknemer. Mijn vriendin en haar baas werken nauw samen. Mijn vriendin is bijna 1 jaar in dienst, heeft geen proeftijd en heeft een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Nu is haar werklust de laatste tijd enorm verminderd. Dit komt omdat haar baas meerdere dagen in de week dronken is. Hij drinkt, al dan niet waar zij bij is, bier en andere sterke drank.
Ik ben erg benieuwd of er juridisch stappen ondernomen kunnen worden tegen haar werkgever ten aanzien van de arbeidsovereenkomst??
help? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 29 mei 2008 22:49 Onderwerp: |
|
|
Ze kan gewoon opzeggen, desgewenst direct opzeggen (6:677 BW of de kantonrechter vragen de arbeidsovereenkomst te ontbinden (7:685 BW.
Het bewijs leveren is wellicht wel een beetje lastig, omdat áls er al getuigen zijn je je maar kunt afvragen of die bereid zijn daar wat over te zeggen.
Het staat haar (begrijpelijk) tegen, maar belemmert die dronkenschap haar ook daadwerkelijk in het werk? Wil je vriendin haar baan wel echt kwijt? Of is het voldoende als die man niet meer dronken is? Zo maar even wat vragen.... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|