|
Auteur |
Bericht |
Nathalie88
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: vr 08 jul 2011 16:37 Onderwerp: Dreigend ontslag wegens screening |
|
|
Ik ben student, maar heb al 3 jaar een bijbaan bij een financiële dienstverlener. Daarvoor werk ik een paar uurtjes per week (website) voor en vaak vanuit thuis vanwege mijn studie. Ik begon bij bedrijf A, maar dat is na iets meer dan een jaar overgenomen door bedrijf B. In eerste instantie werkte ik op kantoor bij het bedrijf B, maar ik werd nog uitbetaald door het overgenomen bedrijf (A). Omdat nu de overname volledig afgerond is, werk ik sinds september via een uitzendbureau dus bij bedrijf B op kantoor. Dus niet meer via het overgenomen bedrijf, maar via een uitzendbureau: wel op dezelfde plek. Hopelijk is het nog te volgen...
Nu werd me een paar maanden geleden verzocht om een screening te doen, waarvoor een aantal documenten aangeleverd moet worden. Beetje raar dat dat ineens moest, terwijl ik al ruim 2 jaar in het pand van bedrijf B werk. Bovendien kom ik nooit met klanten in contact. Maar goed, vanwege mijn studie ben ik er niet aan toe gekomen om alle papieren in orde te maken. Ik moet nog naar de gemeente voor een VOG-verklaring, maar die zijn op beperkte tijden open.
Het probleem is nu dat het bedrijf mij verzoekt het voor 1 augustus te regelen, anders word ik ontslagen. Eerder hebben ze dat nooit gezegd. Als ik die verklaring bij de gemeente moet aanvragen, duurt dat nog 4 weken. Die datum haal ik dus nooit. Mijn vraag is nu: heeft het bedrijf het recht mij om deze reden te ontslaan? Het is een financieel bedrijf, maar dan nog: ik adviseer nooit klanten o.i.d. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 08 jul 2011 17:04 Onderwerp: |
|
|