|
|
| Auteur |
Bericht |
veldvalkje
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 30 jun 2010 23:46 Onderwerp: Draaideurconstructie met medewerking van UWV? |
|
|
Beste mensen,
Onlangs ben ik ontslagen bij een werkgever, waar ik een vast contract had. Reden was teveel ziek en onbetrouwbaar op aanwezigheid, alleen op papier hebben ze dit als volgt vertaald: op basis van neutrale redenen en in deze dan ook geen dringende reden aan deze overeenkomst aan ten grondslag ligt zoals bedoeld in art. 7:678 BW." Contract werd met wederzijds goed vinden (iets wat door UWV als legaal gezien wordt) ontbonden, dus zonder rechter.
Daar ik het er niet mee eens was, ben ik onder druk gezwicht en ben vertrokken. De reden dat ik niet naar de rechter ben gegaan, is dat ik daar geen financiele middelen (schuldsanering) voor heb en hier ook weinig tot geen kracht voor had. Daarbij had de personeelschef aangekondigt dat hij op de weg naar de rechter wel een "andere" pet zou opzetten!!
Nu na 3 maanden krijg ik van UWV een e-mail dat mijn 3 maanden om zijn en ik me moet gaan voorstellen bij dezelfde werkgever.
Ik verwacht dat ik dan weer via een uitzendbureau mag starten, terwijl ik een vaste baan had in dezelfde functie.
Vraag me af: Mag dit wel? Moet ik dit accepteren (wil eigenlijk niet meer werken voor dit bedrijf)?
Als ik weiger, kan het UWV me dat verwijten als weigeren van een baan?
Hoop dat iemand me kan adviseren.
Heel erg bedankt. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: do 01 jul 2010 1:12 Onderwerp: |
|
|
Het zou me gezien voorgeschiedenis een beetje verbazen als je oude werkgever je terug wilt, maar als je een baan aangeboden wordt en je weigert die, dan weiger je natuurlijk een baan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
veldvalkje
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 04 jul 2010 9:35 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je reactie.
Ik heb mijn contact persoon ook benaderd en ze snapt het wel, maar kan er niets mee doen. Er is geen andere passend werk in de regio en zou ik moeten proberen om daar weer aan de slag te komen.
Maar waarschijnlijk is solliciteren bij dit bedrijf niet meer nodig. Een positieve sollicitatie achter de rug bij een ander bedrijf en maandag krijg ik het resultaat hiervan. Ben benieuwd. |
|
|
|
|
 |
|
|