|
Auteur |
Bericht |
margotje
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: ma 09 mrt 2009 13:00 Onderwerp: Draagkracht |
|
|
Wie, oh, wie weet/kent hoe snel en eenvoudig draagkracht tbv kinderalimentatie te berekenen?
Het gaat om een buitenechtelijke kind, moeder van het kind (freelance journaliste), d'r inkomen bestaat grotendeels uit sociale bijstand. Haar inkomen onbekend dus.
Alvast bedankt |
|
|
|
 |
Doremi
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 09 mrt 2009 14:09 Onderwerp: |
|
|
Snel en eenvoudig draagkracht berekenen? Kijk eens op de op rechtspraak.nl gepubliceerde pagina over de alimentatienormen en je komt snel tot de conclusie dat een snelle en eenvoudige berekening van de draagkracht veel oefening en ervaring vereist! |
|
|
|
 |
margotje
|
Geplaatst: ma 09 mrt 2009 14:26 Onderwerp: |
|
|
Doremi schreef: | Snel en eenvoudig draagkracht berekenen? Kijk eens op de op rechtspraak.nl gepubliceerde pagina over de alimentatienormen en je komt snel tot de conclusie dat een snelle en eenvoudige berekening van de draagkracht veel oefening en ervaring vereist! |
tell me something I don't know..... Oke. ik had moeten zeggen dat de berekening NIET voor een juridische procedure is bestemd. Het gaat om een beld te geven aan de moeder van het kind dat zij onredelijk hoge alimentatie eist, . Dit om een onnodige rechtzak, onnodige advocatenkosten te voorkomen. |
|
|
|
 |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 09 mrt 2009 21:09 Onderwerp: |
|
|
http://www.rechtspraak.nl/NR/rdonlyres/B904BAF7-E740-4612-A0AA-8B69872F7B01/0/rapportkostenkknsept2006.pdf
het is geen draagkrachtberekening maar een overzicht van wat kinderen hun ouders kosten. De hoogte van het bedrag zal in principe door de ouders moeten worden betaald en is afhankelijk van de draagkracht.
ik besef me dat je dit niet vroeg maar een snelle draagkrachtberekening alimentatie conform de trema normen is er volgens mij niet. Met dit overzicht heb je een indruk wat gangbaar is. hoger kan natuurlijk altijd.
anders zul je naar een bureau/advocaat moeten gaan die het gaat uitrekenen.
succes |
|
|
|
 |
margotje
|
Geplaatst: ma 09 mrt 2009 22:45 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Wij kregen min of meer een idee hoe en wat.
Ik heb toch volgens TREMA berekend. Da's pas een klus..... |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: ma 09 mrt 2009 23:12 Onderwerp: |
|
|
Een grove indicatie; van belang is of de onderhoudsplichtige een eigen gezin/niet verdiende partner heeft, de hoogte van zijn inkomen, sociale premies, redelijke woonlasten (meestal wordt gerekend dat 1/3 verwoond mag worden en daarbij kijken of gedeeld kan worden met partner), ziektekosten. |
|
|
|
 |
|