|
Auteur |
Bericht |
Fabio
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 8
|
Geplaatst: do 14 aug 2008 1:39 Onderwerp: Diversiteit in de advocatuur? |
|
|
Ik heb moeite het zoeken van een baan in de advocatuur. Vermoedelijk komt dat door mijn achtergrond. Ik ben overigens niet de enige daarin. Zie internet. Ik heb wel de mogelijkheid om een buitenstage te doen. Ik neem aan dat dat inhoudt dat je als advocaat-ondernemer aan de slag gaat. Het lijkt voor mij helaas de enige weg om mijn doel te kunnen realiseren.
Ik wil eigenlijk helemaal niet als stagiair-ondernemer te werk gaan. Daar kleven in mijn ogen te veel risico's aan. Ik ben bereid om 3 jaar lang zonder enige vergoeding te gaan werken. Dit kan volgens mij niet. De Orde stelt daaromtrent regels. Deze regels zie ik dan ook als een grote belemering voor allochtonen, die alsmaar geen baan in de advocattur kuinnen vinden maar wel graag advocaat willen worden.
Wie kan me tips geven. Ik zou het zeer op prijs stellen
Vriendelijke groet, |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 14 aug 2008 7:36 Onderwerp: Re: Diversiteti in de advocatuur? |
|
|
Fabio schreef: | Ik ben bereid om 3 jaar lang zonder enige vergoeding te gaan werken. Dit kan volgens mij niet.
|
Klopt. Er is een minimaal salaris bepaald.
Quote: |
De Orde stelt daaromtrent regels. Deze regels zie ik dan ook als een grote belemering voor allochtonen, die alsmaar geen baan in de advocattur kuinnen vinden maar wel graag advocaat willen worden.
|
Ik kom anders bij de diverse bijeenkomsten behoorlijk veel allochtone advocaten tegen. Ik zie niet waar de belemmering in gelegen zou zijn? |
|
|
|
 |
Fabio
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 8
|
Geplaatst: do 14 aug 2008 10:36 Onderwerp: |
|
|
Tuurlijk kom je ze tegen. Echter relatiefveel minder dan Nederlandse advocaten. Laat staan wat de cijfers in Limburg zijn. Hier hebben we een revolutie nodig! |
|
|
|
 |
RonnyJ
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 338
|
Geplaatst: do 14 aug 2008 12:41 Onderwerp: |
|
|
Ga naar een groot kantoor. Als je goed bent dan kom je zo binnen.
Je moet wel redelijke cijfers hebben en een redelijk CV, heb je dat niet, dan ligt het niet aan je allochtoon zijn. |
|
|
|
 |
quinty
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: ma 18 aug 2008 18:52 Onderwerp: |
|
|
wil je strafrecht? dat is sowieso erg moeilijk om daar aan de bak te komen...althans dat is mijn ervaring!
een dosis geluk moet je hebben. Probeer anders ergens een (student)stage van 2 of 3 maanden te regelen (tegen kleine stagevergoeding of desnoods alleen reiskostenvergoeding). Als dat lukt kun je laten zien wat je kwaliteiten zijn.... _________________ strafzaak? Kijk op www.strafzaken.nl en vul de gegevens in! |
|
|
|
 |
Siego
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 96
|
Geplaatst: wo 20 aug 2008 10:19 Onderwerp: |
|
|
Er zijn echt zat plekken waar je terecht kunt. Als het in Limburg niet lukt ga dan eens in de Randstad kijken. Er zijn hier zat mogelijkheden. Als je al aangeeft dat je desnoods voor gratis zou willen werken, zijn je eisen al niet zo hoog, je zult daarom zeker iets vinden. Er zijn zat kleine kantoren die wel wat hulp kunnen gebruiken, met allochtone als wel autochtone advocaten. _________________ "What is the use of confessing if I don't repent?" - Michael Corleone |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 22 aug 2008 22:04 Onderwerp: Re: Diversiteit in de advocatuur? |
|
|
Fabio schreef: | Ik ben bereid om 3 jaar lang zonder enige vergoeding te gaan werken. | Niet doen. Waarom zou je? Je hebt mooie cijfers en je hebt ongetwijfeld kwaliteit in huis. Aanbieden om voor niks te werken doet daaraan afbreuk. Gewoon volhouden en bijblijven op je vakgebied, netwerken en eventueel een korte stage zoeken. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|