|
Auteur |
Bericht |
Keeshond
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 25 mei 2011 22:28 Onderwerp: Dispuut factuur bij de werknemer verhalen |
|
|
Beste Experts,
Ik ben geen jurist en heb ook geen opleiding in die richting.
Ik ben meer in loondienst bij een B.V.
Ik gebruik niet mijn echte naam om herkenning om escalatie en onbedoelde bijwerkingen te voorkomen.
Is het mogelijk dat een werkgever het betwiste bedrag van een factuur
van een klant kan neerleggen bij de werknemer, mij in dit geval?
De klant wil namelijk niet het hele factuurbedrag betalen, en vervolgens krijg
ik als werknemer de aankondiging dat hij dus de rest door mij wil laten betalen, een somma van ettelijke duizenden euro's?, er is nu een arbeids confilct onstaan, temeer de door meerdere mij aangedragen oplossing dit hele conflict had kunnen voorkomen.
Zo ja, welke middellen om mij hier tegen te verdedigen staan mij te beschikking?
Groet Keeshond. |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: wo 25 mei 2011 23:00 Onderwerp: Re: Dispuut factuur bij de werknemer verhalen |
|
|
Keeshond schreef: | Beste Experts,
Ik ben geen jurist en heb ook geen opleiding in die richting.
Ik ben meer in loondienst bij een B.V.
Ik gebruik niet mijn echte naam om herkenning om escalatie en onbedoelde bijwerkingen te voorkomen.
Is het mogelijk dat een werkgever het betwiste bedrag van een factuur
van een klant kan neerleggen bij de werknemer, mij in dit geval?
De klant wil namelijk niet het hele factuurbedrag betalen, en vervolgens krijg
ik als werknemer de aankondiging dat hij dus de rest door mij wil laten betalen, een somma van ettelijke duizenden euro's?, er is nu een arbeids confilct onstaan, temeer de door meerdere mij aangedragen oplossing dit hele conflict had kunnen voorkomen.
Zo ja, welke middellen om mij hier tegen te verdedigen staan mij te beschikking?
Groet Keeshond. |
Allereerst: vervang je naam / personalia in je profiel dan ook even door iets anoniems, want nu ben je alsnog vrij herkenbaar voor je werkgever mocht hij hierop stuiten
De werknemer is niet aansprakelijk voor schade (ook: misgelopen inkomsten) tenzij hij een opzettelijk verkeerd of bewust roekeloos heeft gehandeld. Dat houdt in: de werknemer heeft zijn baas een hak willen zetten of heeft bewust een duidelijk risico genomen, tegen instructies in.
Uit je verhaal valt niet op te maken of daar in jouw geval sprake van is. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
Keeshond
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 25 mei 2011 23:09 Onderwerp: Dispuut factuur bij de werknemer verhalen |
|
|
Juist niet, Er is ook email waarin dat zelfs notabene door die zelfde klant wordt bevestigd, verder is er veel skypelog, waar in de zelfde conclusies zijn te trekken,
Een skyplog, de historie daarvan, kun je daar wat mee als bewijsvoering? |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: do 26 mei 2011 1:35 Onderwerp: |
|
|
De bewijslast ligt bij je werkgever. Hij zal dus aan moeten tonen dat jij bewust roekeloos of opzettelijk hebt gehandeld. En dat zal niet meevallen, zeker als er van roekeloos of opzettelijk handelen geen sprake is
Maar om antwoord te geven: ja hoor, een skype log kan best als bewijsstuk dienen. De rechter is echter vrij in het bepalen van de waarde dat dat log als bewijsstuk voor hem heeft. |
|
|
|
 |
|