|
Auteur |
Bericht |
Keeshond
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 25 mei 2011 19:26 Onderwerp: Dispuut factuur bij de werknemer verhalen |
|
|
Beste Experts,
Ik ben geen jurist en heb ook geen opleiding in die richting.
Ik ben meer in loondienst bij een B.V.
Ik gebruik niet mijn echte naam om herkenning om escalatie en onbedoelde bijwerkingen te voorkomen.
Is het mogelijk dat een werkgever het betwiste bedrag van een factuur
van een klant kan neerleggen bij de werknemer, mij in dit geval?
De klant wil namelijk niet het hele factuurbedrag betalen, en vervolgens krijg
ik als werknemer de aankondiging dat hij dus de rest door mij wil laten betalen, een somma van ettelijke duizenden euro's?, er is nu een arbeids confilct onstaan, temeer de door meerdere mij aangedragen oplossing dit hele conflict had kunnen voorkomen.
Zo ja, welke middellen om mij hier tegen te verdedigen staan mij te beschikking?
Groet Keeshond. |
|
|
|
 |
Keeshond
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 25 mei 2011 22:51 Onderwerp: Verkeerde plek |
|
|
Hallo Experts
Volgens mij stond dit bij nader inzien op de verkeerde plek.
Ik heb het verplaatst naar Rechtshulp.
Keeshond |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 25 mei 2011 23:21 Onderwerp: |
|
|
Er is in dat andere topic al gereageerd. Het is niet de bedoeling om parallele draden te openen. Het is zonde als mensen tijd verdoen aan het geven van antwoorden die al gegeven zijn.
Wellicht kunnen de moderatoren deze draad sluiten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: do 26 mei 2011 0:59 Onderwerp: |
|
|
De bewijslast ligt bij je werkgever. Hij zal dus aan moeten tonen dat jij bewust roekeloos of opzettelijk hebt gehandeld. En dat zal niet meevallen, zeker als er van roekeloos of opzettelijk handelen geen sprake is
Maar om antwoord te geven: ja hoor, een skype log kan best als bewijsstuk dienen. De rechter is echter vrij in het bepalen van de waarde dat dat log als bewijsstuk voor hem heeft.
EDIT: reageerde hier op een bericht van keeshond in zijn andere topic, had ze allebei in een tabblad openstaan. |
|
|
|
 |
|