|
Auteur |
Bericht |
abati
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: vr 24 feb 2012 21:19 Onderwerp: Discriminatie wat te doen ? please help |
|
|
graag jullie advies
ik ben een uitzendkracht die weg is gestuurd op een extreme manier wat gewoon een gevoelige onderwerp heeft.
iemand weg sturen moet toch wel een reden hebben bijvoorbeeld je performance is niet goed genoeg, dat begrijp ik.
mijn geval is dus zo dat ik een door een collega ben gekleineerd op een onbeschoft manier, en die vervolgens agresief op mij afreageert en een pakket die ik stapelde gewoon kapot maakte door agresie (werkterrein distrubutie centrum)
ik heb niks onbeschoft gezegt ik was rustig maar meneer de collega ook een uitzendkracht reageerde supper pist wat niet normaal is. gelukkig ware er mense in de buurt die meteen hem tege hielde.
Meneer de chef komt naar me toe lopen met de response ga maar naar huis, zonder begrip te tonen voor de situatie of met de andere persoon te praten en ze zijn van de zelfde afkomst.
Ik ben een uitzendkracht ik voel me gediscrimneerd en niet gelijk behandeld, kan ik hier iets tegen doen ?
op de werkvloer geve ze aan dat ik maar een uitzendkracht ben (dat begrijp ik ze hebben het recht om me weg te sture voor mijn prestatie enz) maar dit is iets anders.
kan ik hier iets tegen doen, zo ja any advice is welcome |
|
|
|
 |
DizzyDizzer
Leeftijd: 113 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 03 mrt 2012 21:59 Onderwerp: |
|
|
Die kan ik ook nog wel beantwoorden (uit ervaring). Antwoord: NEE.
Met RECHT heeft het niks te maken want het is KROM. Maar als uitzendkracht ben je altijd de lul in dit soort gevallen. Hoeven ze zelfs geen goede reden te hebben om een mes in je rug te steken.
Sad but true ... |
|
|
|
 |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 10 mrt 2012 19:40 Onderwerp: |
|
|
Ook ik kan beamen dat DizzyDizzers antwoord 100% de werkelijkheid is.
Welkom in de moderne slavernij  _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
lvangaal
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 17
|
Geplaatst: zo 11 mrt 2012 12:31 Onderwerp: |
|
|
De vraag die ik graag wil weten is, hoelang werkte je al als uitzendkracht bij dat bedrijf. Want ook als uitzendkracht heb je toch nog wel wat rechten. Je hebt nl. ook een uitwerktermijn.
Direct naar huis sturen is ook hier een vorm van "ontslag op staande voet". Daarvoor moeten geldige redenen aangevoerd worden. Als je getuigen hebt van het voorval zou je toch eens met het uitzendbureau overleggen hoe onredelijk het naar huis sturen is. Want dan zou het zomaar kunnen zijn dat je toch terug mag komen.
Daarom is het belangrijk om te weten hoelang je daar werkzaam was.
Helaas is het recht van uitzendkrachten zwakker, maar er is nog wel enig recht. _________________ Semper dic verum duc sine crimine vitam |
|
|
|
 |
lvangaal
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 17
|
Geplaatst: zo 11 mrt 2012 12:32 Onderwerp: |
|
|
blanco _________________ Semper dic verum duc sine crimine vitam |
|
|
|
 |
|