|
|
| Auteur |
Bericht |
napoleon26
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 02 jun 2006 23:40 Onderwerp: Digitale handtekening geldig bij burgerinitiatief? |
|
|
ik ben druk aan het werk aan de website www.nederlandtegencensuur.nl
hier zullen een aantal zaken worden besproken, met hieraan gekoppeld een petitie. die petitie zal starten naar aanleiding van het, sinds mei 2006 bestaande, burgerinitietiaf...
http://www.tweedekamer.nl/over_de_tweede_kamer/detweedekamerhoeofwat/burgerinitiatief.jsp
nu lees ik hier op de site dat de verzameling gegevens moet bestaan uit:
40.000 handtekeningen mét naam, adres en geboortedatum van personen ouder dan 18 jaar en met de Nederlandse nationaliteit.
nu is natuurlijk dat "handtekeningen", het probleem op de digitale wereld...
ik las op:
http://www.niburu.nl/index.php?showarticle.php?articleID=12075
| Quote: |
DEZE ACTIE MOET HELAAS SCHRIFTELIJK, DE TWEEDE KAMER ACCEPTEERT GEEN EMAILACTIES.
|
ik neem aan dat dit wordt bevestigd door op de "staats"-site te lezen:
"Deze gegevens worden steekproefsgewijs schriftelijk gecontroleerd"
nu is mijn vraag:
is er een combinatie van digitale gegevens te verzamelen, per persoon, zodat dit TOCH rechtsgeldig is?
zodat ze het verplicht worden het digitaal te accepteren... want de kracht van de "9/11 beweging" zit toch in het wereldwijde web
ik zat zelf te denken aan:
de geeiste gegevens minus de handtekening,
gekoppeld aan een e-mail adres en/of een IP-adres
overigens het nadeel van een IP-adres is dat dit uniek is, waardoor er bij sommige huishoudens maar 1 "handtekening" geplaatst kan worden... ook al bestaat het gezin uit 3 of 4 personen...
maar als het moet dan moet het...
maar goed, ik ben benieuwd of er dus juridisch gezien een mogelijkheid bestaat om het digitaal aangeleverde materiaal rechtsgeldig te maken.
ik hoop dat iemand me hierin kan adviseren.
bvd,
26
Moderatie: onderwerp aangepast |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: za 03 jun 2006 2:05 Onderwerp: |
|
|
Het burgerinitiatief wordt dus massaal aangegrepen door randgroeperingen met als statutair doel de popularisering van UFO's en complottheorieën. De Fokke & Sukke van een tijdje terug wordt binnenkort dus werkelijkheid!
"9/11 beweging" en burgerinitiatief??? Ahum.....
Het burgerinitiatief is vastgelegd in het Reglement van Orde van de Tweede Kamer. Het verwijst naar het Reglement van de Commissie voor de Verzoekschriften voor de vormvereisten. Deze zijn:
| Quote: | Om een verzoekschrift voor onderzoek door de commissie in aanmerking te doen komen, dient het verzoekschrift te bevatten:
a. naam, adres en handtekening van de verzoeker of diens gemachtigde;
b. een uiteenzetting van de redenen welke tot de indiening van het verzoekschrift hebben geleid en van het belang dat een verzoeker heeft bij een onderzoek door de commissie. |
Een handtekening is dus in ieder geval vereist. Vermoedelijk accepteert de commissie geen elektronische handtekeningen. Je kunt de commissie hier zeker niet toe verplichten, aangezien deze reglementen geen materiële wetten zijn en de rechter er dus niet aan kan toetsen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
napoleon26
|
Geplaatst: za 03 jun 2006 4:42 Onderwerp: |
|
|
| bona fides schreef: | Het burgerinitiatief wordt dus massaal aangegrepen door randgroeperingen met als statutair doel de popularisering van UFO's en complottheorieën. De Fokke & Sukke van een tijdje terug wordt binnenkort dus werkelijkheid!
"9/11 beweging" en burgerinitiatief??? Ahum.....
Het burgerinitiatief is vastgelegd in het Reglement van Orde van de Tweede Kamer. Het verwijst naar het Reglement van de Commissie voor de Verzoekschriften voor de vormvereisten. Deze zijn:
| Quote: | Om een verzoekschrift voor onderzoek door de commissie in aanmerking te doen komen, dient het verzoekschrift te bevatten:
a. naam, adres en handtekening van de verzoeker of diens gemachtigde;
b. een uiteenzetting van de redenen welke tot de indiening van het verzoekschrift hebben geleid en van het belang dat een verzoeker heeft bij een onderzoek door de commissie. |
Een handtekening is dus in ieder geval vereist. Vermoedelijk accepteert de commissie geen elektronische handtekeningen. Je kunt de commissie hier zeker niet toe verplichten, aangezien deze reglementen geen materiële wetten zijn en de rechter er dus niet aan kan toetsen. |
hopelijk doelt u met uw UFO-link niet naar mijn site, dit heeft hier niets mee vandoen kan ik u verzekeren..
feit dat het op niburu staat kan ik verder niet helpen. dit was echter één van de aangekondigde "burgerinitiatieven" welke online gehouden zou worden... vandaar dat ik daar ben gaan kijken... al ben wel eerder op die site langs geweest
toch hoop ik dat u mijn site wilt bekijken en wellicht inhoudelijk op de zaken in wilt gaan... er zal namelijk op de aangesneden onderwerpenn te reageren zijn, tevens zal er een forum zijn...
de "feiten" die wij met onze site aan elkaar linken liegen er niet om, en dienen openlijk besproken te worden. dit wordt momenteel collectief verzwegen door de politiek en de media... dit is de drive achter onze site: inhoudelijk zaken bespreekbaar maken.
natuurlijk wil ik u wel vriendelijk bedanken voor uw antwoord omtrent de "handtekeningen".
vriendelijke groeten,
26 |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: za 03 jun 2006 13:26 Onderwerp: |
|
|
| napoleon26 schreef: | de "feiten" die wij met onze site aan elkaar linken liegen er niet om, en dienen openlijk besproken te worden. dit wordt momenteel collectief verzwegen door de politiek en de media... dit is de drive achter onze site: inhoudelijk zaken bespreekbaar maken. |
Wat van die feiten ook zij, een burgerinitiatief (in NL!) zal er niet veel aan helpen.
[offtopic]
En wat betreft die feiten, rondom elke grote mediagebeurtenis ontstaan complottheorieën. Je kunt er de klok op gelijk zetten. Van de officiële feiten zal heus wel niet alles kloppen, maar deze 9/11 beweging is ontstaan door een Frans boek over de zogenaamd niet gebeurde pentagoncrash. Alle "feiten" uit dat boek zijn intussen wel door en door weerlegd. Maar dan duiken natuurlijk weer nieuwe feiten op, en oude feiten worden weer eens opgerakeld, en zo gaat het maar door.
Is het niet vreemd dat Elvis nog leeft, JFK door de FBI én de KGB is vermoord, Apollo 11 nooit op de maan is geweest, de koning van België door Dutroux van kleine kinderen werd voorzien, Pim Fortuijn door de CIA is omgelegd, en Bush persoonlijk de WTC torens omver heeft geblazen?
[/offtopic] _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 03 jun 2006 14:18 Onderwerp: |
|
|
Offtopic en in antwoord op bona fides: nee, dat is niet vreemd. Vraag maar aan Anatolij _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: za 03 jun 2006 14:50 Onderwerp: |
|
|
| tikSimone schreef: | | Offtopic en in antwoord op bona fides: nee, dat is niet vreemd. Vraag maar aan Anatolij |
Denk je dat de leden van de beweging het slachtoffer zijn van "Weapons which Manipulate the Human Nervous System" en/of “Psychotronic weapons : Brain Manipulation From a Distance”?
I'll take the blue pill. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 03 jun 2006 14:55 Onderwerp: |
|
|
Nee, het is meer ter onderbouwing van de samenspanningstheorieen die er zo rondgaan. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 04 jun 2006 3:01 Onderwerp: |
|
|
Ik mis Anatolij...laat dit nou net ZIJN offtopic-onderwerp zijn  |
|
|
|
|
 |
napoleon26
|
Geplaatst: zo 04 jun 2006 16:18 Onderwerp: |
|
|
beste allemaal eigenlijk
ik snap best dat het 911 verhaal een wazig conspray verhaal lijkt...
ik snap ook best dat nederland daar wellicht niet veel in heeft te melden...
maar TOCH gaan we meer dan 1000 nederlanders, militairen in deze, naar afghanistan sturen...
ik ben voor de wederopbouw van een land (ieder land overigens), maar we moeten wel de realiteit onderogen blijven zien.
het doel van mijn site is:
het bespreekbaar maken van het officiele "9/11 commission report".
DIT is wat legitimiteit moest geven aan de oorlogen tegen de meer dan 60 terroristische staten.
als dit rapport correct en duidelijk was geweest, dan had ik er wellicht in geloofd en het huidige beleid gesteund....
het probleem is dat dit rapport vol staat met leugens en fouten.
dit terwijl de gevolgen van dit raport of de aanslagen niet gering zijn....
er zijn 3000 mensen omgekomen tijdens de aanslagen op 911. staat dit in verhouding met 100.000 doden alleen al in irak? (ZEKER een oorlog gebaseerd op leugens) en dan tel ik de doden in afghanistan, of pakistan nog niet mee, of de doden die nog gaan vallen in bijvoorbeeld iran, syrie of noord-korea...)
staat dit in verhouding? 3/100 (of meer)
hier moet dan een goede reden voor zijn. dit zou het 911 rapport moeten geven...
iedereen heef gezien hoe de vliegtuigen in het WTC vlogen. de 2 torens heben de klappen niet kunnen verdragen, en zijn ingestort... dat heb ik zelf ook gezien.
wel was ik enorm verbaasd toen ik hoorde dat er op die dag NOG een gebouw ingestort was.
WTC7
okay, okay, okay, dat kan. maar wat is dan de reden hiervan? het was immers een gebouw van 47 verdiepeningen met een stalen constructie.
NIST heeft het mogen onderzoeken, maar kon hier geen antwoord op geven. de officiele verklaring wordt eropgehouden dat het DOOR BRAND is gekomen.
okay okay okay, dat wilde ik dan wel eens zien.
nou, hier een klein filmpje van het gebouw dat instort (ik zal niet helemaal uitwijden overigens...)
http://www.911research.com/wtc/evidence/videos/docs/wtc7_collapse2.mpg
meerdere filmpjes zijn te zien op:
http://www.wtc7.net/videos.html
hier vertraagd:
http://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/wtc7_cutter.wmv
sorry, maar ik zie dit gebouw niet in brand staan :S
nu ben ik daar verder op door gaan zoeken, en eerlijk gezegd ontstonden er meer vragen dan ik antwoorden kreeg. JUIST door dit officiele rapport.
DIT is een gebouw dat ECHT in brand stond. en naar aanleing van 911 wachtte iedereen tot het in zou storten, maar dat gebeurde "wonderbaarlijk"niet...
bekijk de fotos, van voor tijdens en na de brand... dit gebous is NIET op dezelfde wijze ingestort als een kaartenhuis...
op zn zachts gezegd verwonderlijk...
als ik dan hoor/ lees dat WTC7 door brand is ingestort, dan zie ik dit als een leugen...
als "bewijs" hier nog een site met wat officiele fotos tijdens de brand e.d:
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/photos/wtc7.html
een aantal wetenschappers heeft zich samengebracht op de site:
http://st911.org/
het is in engels maar dat mag denk ik niet een probleem zijn. er staan vele goed onderbouwde zaken op de site...
wat ik vooral slecht vind, is dat veel mensen achter de oorlog staan, maar dat ze niets weten van de werkelijke aanleiding. ze weten niet eens dat er een 3e gebouw is ingestort...
persoonlijk denk ik dat met mij veeeel mensen tot diezelfde conclusie zouden komen. maar als er om zoiets wordt gelogen, hoe serieus kunnen we dan de rest van het rapport nemen?
in mijn ogen niet. en daarmee verdwijnt dan ook iedere reden om een wereldwijde oorlog te voeren de komende jaren. want het zal niet rond de kerst afgelopen zijn...
dus wat heeft dat met nederland te maken? we betalen duurdere olie, er ontstaat een kloof tussen bevolkingsgroepen in nederland, en komen verscherpte wetten (of wisten jullie al dat vorige week de anti-terrorisme wetgeving II erdoor is gedrukt, zonder ENIGE aandacht van de pers???)
en we sturen dus een grote groep nederlanders naar afghanistan.
en land dat plat is gebombardderd met DU minutie.
DU = Depleted Uranium -> verarmd uranium (evenals irak of oud joegoslavie)
dit is (logisch) uiterst gevaarlijk spul. en enorm schadelijk voor de mens en natuur... de komende 4,5 miljard jaar...
als AL die gevolgen voor de nederlanders nodig zijn, dan zie ik hier wel een GOEDE reden voor. het officiele rapprt is dit NIET, maar we gaan wel vrolijk mee in de stoming...
ik kan het zo allemaal moeilijk uitleggen in een post, want ik kan zo nog wel 2 weken doortypen met (voor de meesten) nieuwe informatie. dit is dan ook gebeurd voor mn site. dus nog even geduld, dan hoop ik eenieder te gaan overtuigen...
maar eigenlijk mijn vraag aan jullie:
is het WTC7 verhaal niet vreemd genoeg om hier een keer een docu over op nederland 2 te zien? of een debat erover te volgen in de tweedekamer?
ik vind van wel, want de gevolgen zijn wereldwijd te merken... |
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 04 jun 2006 16:52 Onderwerp: |
|
|
| Als er een papieren handtekening geëist wordt, kun je digitaal niet uit de voeten. |
|
|
|
|
 |
napoleon26
|
Geplaatst: zo 04 jun 2006 17:13 Onderwerp: |
|
|
| StevenK schreef: | | Als er een papieren handtekening geëist wordt, kun je digitaal niet uit de voeten. |
dank voor het antwoord.
ik blijf het wel vreemd vinden...
je unt bepaalde aanvragen digitaall doen. en zelfs je balsting forumlier kun je digitaal aanleveren...
toch apart...
maar dan zoeken we gewoon een alternatieve methode... |
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 04 jun 2006 17:39 Onderwerp: |
|
|
| napoleon26 schreef: | | StevenK schreef: | | Als er een papieren handtekening geëist wordt, kun je digitaal niet uit de voeten. |
dank voor het antwoord.
ik blijf het wel vreemd vinden...
je unt bepaalde aanvragen digitaall doen. en zelfs je balsting forumlier kun je digitaal aanleveren...
toch apart...
maar dan zoeken we gewoon een alternatieve methode... |
Het verschil is dat de belastingdienst (en andere overheidsinstanties) manieren hebben om de informatie te authenticeren en dat is nu net wat jij niet kunt doen. |
|
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: zo 04 jun 2006 23:33 Onderwerp: |
|
|
Napoleon, even voor de goede orde: mijn reactie was meer een grapje naar aanleiding van de reactie van bona fides. Want jouw boodschap neem ik zeer serieus. En ik denk dat het helemaal geen kwaad kan in de media aandacht aan zoiets te besteden. Heb je al stappen in die richting ondernomen?
V.w.b. de digitale handtekeningen-vraag: het staat nog te veel in de kinderschoenen allemaal, dus ik vrees dat je echt met lijsten op stap moet. Op zich zegt dat in principe ook nog niet zo veel, want tja, daar kunnen mensen in principe ook mee frauderen, maar goed, zo is de regeling nu nog. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
napoleon26
|
Geplaatst: ma 05 jun 2006 17:14 Onderwerp: |
|
|
| tikSimone schreef: | Heb je al stappen in die richting ondernomen?
|
ik heb zeker stappen ondernomen... al haalde het niet veel uit.
politiek:
alleen de SP reageerde (standaard mail) en de LPF die vonden dat ik me nergens mee moest bemoeien dat ze zelf die beslissingen wel zouden nemen... erg bedroevende antwoorden als je bedenkt dat de rest zwijgt.
media:
tweevandaag is er druk mee aan de slag geweest en heeft een goede docu uitgezonden op 11 september 2005 (en ik verwacht in 2006 helemaal een klapper!! )
verder kunnen ze niet veel zo lang als er geen politicus of iemand met aanzicht er achter staat wat ik te melden heb...
vandaar dat ik nu de site in elkaar aan het zetten ben (met hulp gelukkig)
en de ombudsman van de volkskrant. hij heeft 2 artikelen gemaakt, maar ging niet inhoudelijk in op onweerlegbare feiten, maar hij ridiculiseerde de hele "911 beweging"...
echter aan het aantal post op zijn weblog te zien, had het wel degelijk grote aandacht onder de lezers en op het internet. het aantal reacties was bij deze 2 items hoger dan ooit
verder geen reacties... terwijl alle media en bijna alle politici zijn benaderd...
vorige week heeft www.ditkannietwaarzijn.nl een lezing gehouden.
er zijn (wat ik heb vernomen) verschillende media op ingegaan, en als het goed is wordt er nu gewerkt aan verschillende items...
dat zou goed nieuws zijn.
moet je wel bedenken dat ik al 2 jaar aan het schreeuwen ben richting media en politiek, dus nog weinig resultaat als je bedenkt dat de feiten er niet veel op zijn veranderd...
maar ik geef niet op
en als het dan zo moet... tja, dan gaan we de straat op om handtekeningen te verzamelen...
tegenovergestelde van: het houdt je van de straat  |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 05 jun 2006 23:04 Onderwerp: |
|
|
| napoleon26 schreef: | tweevandaag is er druk mee aan de slag geweest en heeft een goede docu uitgezonden op 11 september 2005 (en ik verwacht in 2006 helemaal een klapper!! ) |
Maar volgens de complottheorie zouden de media dit toch allemaal negeren?
Wat zou je willen dat de politiek deed. Bush veroordelen voor de 9/11 moorden?
| Quote: | | en de ombudsman van de volkskrant. hij heeft 2 artikelen gemaakt, maar ging niet inhoudelijk in op onweerlegbare feiten, maar hij ridiculiseerde de hele "911 beweging"... |
Omdat die beweging alle symptomen vertoont van de gebruikelijke complottheoriegroeperingen. Daar moet je je toch wel van bewust zijn. Argumenten hebben tegen 9/11-activisten net zoveel zin als tegen maanlandingontkenners (of erger, holocaustontkenners).
| Quote: | maar ik geef niet op  |
Dat mag, maar het is zonde van je tijd. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
|
|