|
Auteur |
Bericht |
JvdE
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava Studieomgeving (MA): Ava Berichten: 3
|
Geplaatst: do 30 aug 2012 17:43 Onderwerp: Diefstal telefoon valt buiten dekking verzekering |
|
|
Beste Lezers,
26 juli j.l. is mijn telefoon gestolen. Dit is gebeurd terwijl ik aan het zwemmen was. Ik heb de dader niet kunnen zien. De telefoon lag afgedekt in een tas bij een aantal gespreide strandhanddoeken.
Het betreft een smartphone welke ik via een abonnement bij Hi heb afgesloten. Het ging om een verlening van het contract; nieuwe telefoon
Hierbij heb ik tevens een toestelverzekering afgesloten.
De verzekering is Zeker Hi Mobiel Extra en dekt onder andere:
- Verlies
- Diefstal
- water/valschade
(Hierbij komen nog wel eigen risico kosten)
Nu heb ik aangifte gedaan, bewijs aangifte doorgestuurd naar Hi en krijg ik na 2 weken een bericht terug:
Helaas kunt u voor uw toestel op grond van artikel 6 van de 'algemene voorwaarden toestel service voor abonnementen, in dit geval geen aanspraak maken op uw extra service.
Hier schrok ik van gezien het feit dat ik juist voor deze situaties de verzekering af heb gesloten. Mijns inziens heb ik met voldoende zorgvuldigheid gehandeld. Nu is de hele verzekering voor niets geweest.
Art. 6 [zie onderaan dit bericht]
M.A.W. geen vergoeding voor de schade en de gehele verzekering van het toestel is voor niets geweest.
Bij het sluiten van het contract ben ik tevens niet gewezen op de voorwaarden. Hier wordt verteld dat diefstal binnen de verzekering valt.
Nu is mijn vraag gezien het feit dat het toestel ook verzekerd is voor verlies. Kan ik aanspraak maken op mijn toestelverzekering in de vorm van verlies van het toestel? Het eigen risico is vele malen hoger maar toch zou het voordeliger zijn dan aanschaf van een nieuwe.
Ik heb contact gehad met Hi en zij melden me dat het als gestolen in het systeem staat en dit niet veranderd kan worden.
Zou iemand me kunnen berichten op de mogelijkheden die ik nog zou kunnen proberen?
Met vriendelijke groet,
Jos
Art. 6
6.1 Contractant dient zorgvuldigheid te betrachten bij het gebruik van een Mobiele Telefoon en/of de bijbehorende Carkit. Contractant kan geen beroep doen op Service in geval van onzorgvuldigheid bij het gebruik van een Mobiele Telefoon en/of de bijbehorende Carkit of in geval van een omstandigheid welke niet als zorgvuldigheid bij het gebruik van een Mobiele Telefoon en/of de bijbehorende Carkit is te beschouwen.
6.2 Van onzorgvuldigheid bij het gebruik van een Mobiele Telefoon wordt in ieder geval, maar niet beperkt tot de onderstaande gevallen, gesproken indien er sprake is van:
- diefstal van een Mobiele Telefoon, waarbij ofwel geen aanwijsbare sporen van braak zijn, ofwel de Mobiele Telefoon zich bevond in een niet deugdelijk afgesloten ruimte ofwel de Mobiele Telefoon zich bevond op een van buitenaf zichtbare plaats;
- het onbeheerd achterlaten van een Mobiele Telefoon ofwel in een niet deugdelijk afgesloten ruimte ofwel op een van buitenaf zichtbare plaats. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 30 aug 2012 21:54 Onderwerp: |
|
|
In een tas bij een zwembad of strand? Natuurlijk is dat niet zorgvuldig. Het is toch algemeen bekend dat die tassen leeggeroofd worden? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: do 30 aug 2012 23:39 Onderwerp: |
|
|
Je bent het toestel niet verloren, dus daar kan je ook geen aanspraak op maken.
Zou je het toestel nu als verloren opgeven, zou je dus fraude plegen wat betekent dat de verzekering geroyeerd wordt)
En als je ergens als geroyeerd staat wegens fraude kun je bij andere verzekeringen ook problemen krijgen.
Helaas zijn er dus geen andere legale mogelijkheden om het toestel via de verzekering vergoed te krijgen.
En ja, diefstal valt binnen de verzekering, maar een toestel onbeheerd ergens achterlaten is vragen om problemen en daarom is dat uitgesloten. |
|
|
|
 |
quilja
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 31 aug 2012 8:42 Onderwerp: |
|
|
Als je de telefoon in een kluisje had achtergelaten, zou je wèl zorgvuldig gehandeld hebben en zou de verzekering dit wel dekken.
Op het strand zijn natuurlijk geen kluisjes, maar ook daar kun je diefstal prima voorkomen.
Waardevolle spullen onbeheerd (en onbeveiligd) achterlaten is vragen om problemen.
Een kostbare les, maar het is helaas niet anders.
Tip: Misschien heb je nog een oude telefoon, waarmee je alleen kunt bellen en sms-en. Zo niet, koop dan een goedkoop pre-paidpakket met telefoon. Voor 15 euro heb je al een telefoon met 15 euro beltegoed.
Neem die mee als je naar het strand gaat of je spullen ergens onbeheerd achter "moet" laten. |
|
|
|
 |
|