Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 01 aug 2025 17:40
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Diefstal of verduistering
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
janssenj

Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: za 05 mrt 2011 22:31    Onderwerp: Diefstal of verduistering Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb mijn woning verhuurd gehad aan iemand die een hennepkwekerij is begonnen. Resultaat: schade, diefstal van spullen uit een afgesloten deel van de woning en verduistering van spullen uit de woning waar huurder gewoon toegang had.

Verzekering vergoed alleen de diefstal en niet de verduistering.

Huurder zegt dat hij de spullen (verduistering) niet heeft meegenomen.
Huurder biedt geen verhaal.

Rechtbank spreekt in vonnis tegen de verhuurmakelaar uit dat ik niet aannemelijk kan maken dat de huurder daadwerkelijk de spullen heeft verduisterd.

Vraag: Kan ik nu alsnog van de verzekeringsmaatschappij eisen om ook het deel verduistering te vergoeden? Immers als de huurder het niet heeft gedaan dan is er toch automatisch sprake van diefstal; tijdens de verhuurperiode was er ook sprake van braakschade aan een buitenraam.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LM

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2011 20:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij moet jij aannemelijk kunnen maken wat er met de spullen is gebeurd. Stellen dat als verduistering niet aannemelijk wordt geacht er dus wel sprake moet zijn van diefstal lijkt mij wat te kort door de bocht. In geval van diefstal zal er in de regel sprake moeten zijn van braak etc.
janssenj

BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2011 20:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er was sprake van inbraakschade aan een buitenraam.

De huurder zegt dat hij de spullen niet heeft meegenomen (verduisterd)maar dat hij wel toegang heeft verschaft in de woning aan diegene die de plantage heeft opgezet.
Als deze persoon het heeft gedaan is er dan nog steeds sprake van verduidtering of kun je dan spreken van diefstal?
janssenj

BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 2:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hamvraag is nu hoe zit het met de bewijsvoering. Moet ik naar de verzekering toe kunnen bewijzen dat er sprake is van diefstal i.v.p. verduistering, of moet de verzekeraar naar mij toe bewijzen dat er sprake is van verduistering i.p.v. diefstal?
Feiten zijn dat de huurder zegt dat hij het niet heeft gedaan en dat er sprake is van braakschade aan een buitenraam.
hilde12

Leeftijd: 125
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 10:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is er aangifte gedaan van inbraak?
janssenj

BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 11:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, er is een volledig politierapport.
hilde12

Leeftijd: 125
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 11:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom is dan niet ten tijde van de inbraak de schade gemeld aan de verzekeringsmaatschappij?
janssenj

BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 11:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is wel gebeurd. Zij hebben toen alleen de diefstal (spullen achter slot en grendel) vergoed, maar niet de spullen die volgens hen onder verduistering (spullen die door de huurder gebruikt konden worden) vallen.
janssenj

BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 11:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet ook niet precies wanneer de braakschade (inbraak?) is ontstaan. De huurder heeft hier nooit melding van gemaakt. Ik als eigenaar van de woning kom daar later pas achter en heb toen ook pas aangifte gedaan en de zaak gemeld aan de verzekeraar.
janssenj

BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2011 2:41    Onderwerp: Bewijsvoering in een geschil met Nationale Nederlanden. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Onder het motto: We vergoeden niet, wat er ook gebeurd ! heb ik een geschil met NN.

Weet iemand hoe het met bewijsvoering zit in deze zaak tegen de verzekeringsmaatschappij NN?
Moet ik aantonen dat er sprake is van diefstal en niet verduistering, of moet de verzekeraar aantonen dat er geen sprake is van diefstal maar van verduistering?
janssenj

BerichtGeplaatst: di 19 apr 2011 10:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weet iemand de juridische betekenis van ontvreemden?

Is dat hetzelfde als diefstal of is het verduistering?
janssenj

BerichtGeplaatst: di 19 apr 2011 10:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb gisteren besloten om deze zaak door het Kifid te laten behandelen en prompt krijg ik een reactie van Nationale Nederlanden. Ik wil even opmerken dat dit de eerste reactie is van NN rechtstreeks aan mij gericht. Tot voorheen werd alleen via de tussenpersoon Zuidstaete gecommuniceerd.

Geachte heer Janssen,

Zoals eerder aangegeven moet er een eind aan deze zaak komen.

Wij zullen niet meer reageren op brieven en mails van verzekerde; u hoeft deze ook niet meer door te sturen.

Het staat verzekerde vrij om zijn claim via de daartoe bevoegde rechter af te dwingen.

Met vriendelijke groet,

Nationale-Nederlanden
lawyer

Leeftijd: 46
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: di 19 apr 2011 13:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

janssenj schreef:
Onder het motto: We vergoeden niet, wat er ook gebeurd ! heb ik een geschil met NN.

Weet iemand hoe het met bewijsvoering zit in deze zaak tegen de verzekeringsmaatschappij NN?
Moet ik aantonen dat er sprake is van diefstal en niet verduistering, of moet de verzekeraar aantonen dat er geen sprake is van diefstal maar van verduistering?

Jij beroept je op een bepaald rechtsgevolg waardoor volgens jou NN tot uitkering zou moeten overgaan, dus jij hebt in eerste instantie het bewijs van je stellingen.
janssenj schreef:
Ik heb gisteren besloten om deze zaak door het Kifid te laten behandelen en prompt krijg ik een reactie van Nationale Nederlanden. Ik wil even opmerken dat dit de eerste reactie is van NN rechtstreeks aan mij gericht. Tot voorheen werd alleen via de tussenpersoon Zuidstaete gecommuniceerd.

Geachte heer Janssen,

Zoals eerder aangegeven moet er een eind aan deze zaak komen.

Wij zullen niet meer reageren op brieven en mails van verzekerde; u hoeft deze ook niet meer door te sturen.

Het staat verzekerde vrij om zijn claim via de daartoe bevoegde rechter af te dwingen.

Met vriendelijke groet,

Nationale-Nederlanden

Maar wat wil je met een klacht bij het Kifid bereiken? De beoordeling of al dan niet terecht is uitgekeerd, is niet aan het Kifid maar (uiteindelijk) aan de rechter. Het Kifid kan volgens mij slechts een oordeel geven of je al dan niet correct bent behandeld.
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2011 8:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

janssenj schreef:
Begrijp dit niet; je bent toch zelf de verzekerde??

Overigens geeft NN m.i. gewoon aan niet verder te willen meewerken aan een schikking.
janssenj

BerichtGeplaatst: di 21 jun 2011 4:36    Onderwerp: We zijn er bijna !! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nadat ik de klacht bij het Kifid heb aangemeld gaat NATIONALE NEDERLANDEN overstag. Ze gaan dus alsnog de diefstal vergoeden.

NATIONALE NEDERLANDEN geeft wel aan dat ze de door mij gevorderde wettelijke rente niet willen vergoeden.

Ik heb dus wederom een brief naar het Kifid gestuurd om NATIONALE NEDERLANDEN toch te verzoeken om ook de wettelijke rente te vergoeden.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds