|
Auteur |
Bericht |
janssenj
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 05 mrt 2011 22:31 Onderwerp: Diefstal of verduistering |
|
|
Ik heb mijn woning verhuurd gehad aan iemand die een hennepkwekerij is begonnen. Resultaat: schade, diefstal van spullen uit een afgesloten deel van de woning en verduistering van spullen uit de woning waar huurder gewoon toegang had.
Verzekering vergoed alleen de diefstal en niet de verduistering.
Huurder zegt dat hij de spullen (verduistering) niet heeft meegenomen.
Huurder biedt geen verhaal.
Rechtbank spreekt in vonnis tegen de verhuurmakelaar uit dat ik niet aannemelijk kan maken dat de huurder daadwerkelijk de spullen heeft verduisterd.
Vraag: Kan ik nu alsnog van de verzekeringsmaatschappij eisen om ook het deel verduistering te vergoeden? Immers als de huurder het niet heeft gedaan dan is er toch automatisch sprake van diefstal; tijdens de verhuurperiode was er ook sprake van braakschade aan een buitenraam.
|
|
|
|
 |
LM
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 08 mrt 2011 20:39 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij moet jij aannemelijk kunnen maken wat er met de spullen is gebeurd. Stellen dat als verduistering niet aannemelijk wordt geacht er dus wel sprake moet zijn van diefstal lijkt mij wat te kort door de bocht. In geval van diefstal zal er in de regel sprake moeten zijn van braak etc. |
|
|
|
 |
janssenj
|
Geplaatst: di 08 mrt 2011 20:57 Onderwerp: |
|
|
Er was sprake van inbraakschade aan een buitenraam.
De huurder zegt dat hij de spullen niet heeft meegenomen (verduisterd)maar dat hij wel toegang heeft verschaft in de woning aan diegene die de plantage heeft opgezet.
Als deze persoon het heeft gedaan is er dan nog steeds sprake van verduidtering of kun je dan spreken van diefstal? |
|
|
|
 |
janssenj
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 2:50 Onderwerp: |
|
|
Hamvraag is nu hoe zit het met de bewijsvoering. Moet ik naar de verzekering toe kunnen bewijzen dat er sprake is van diefstal i.v.p. verduistering, of moet de verzekeraar naar mij toe bewijzen dat er sprake is van verduistering i.p.v. diefstal?
Feiten zijn dat de huurder zegt dat hij het niet heeft gedaan en dat er sprake is van braakschade aan een buitenraam. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 10:53 Onderwerp: |
|
|
Is er aangifte gedaan van inbraak? |
|
|
|
 |
janssenj
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 11:22 Onderwerp: |
|
|
Ja, er is een volledig politierapport. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 11:42 Onderwerp: |
|
|
Waarom is dan niet ten tijde van de inbraak de schade gemeld aan de verzekeringsmaatschappij? |
|
|
|
 |
janssenj
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 11:46 Onderwerp: |
|
|
Dat is wel gebeurd. Zij hebben toen alleen de diefstal (spullen achter slot en grendel) vergoed, maar niet de spullen die volgens hen onder verduistering (spullen die door de huurder gebruikt konden worden) vallen. |
|
|
|
 |
janssenj
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 11:50 Onderwerp: |
|
|
Ik weet ook niet precies wanneer de braakschade (inbraak?) is ontstaan. De huurder heeft hier nooit melding van gemaakt. Ik als eigenaar van de woning kom daar later pas achter en heb toen ook pas aangifte gedaan en de zaak gemeld aan de verzekeraar. |
|
|
|
 |
janssenj
|
Geplaatst: wo 06 apr 2011 2:41 Onderwerp: Bewijsvoering in een geschil met Nationale Nederlanden. |
|
|
Onder het motto: We vergoeden niet, wat er ook gebeurd ! heb ik een geschil met NN.
Weet iemand hoe het met bewijsvoering zit in deze zaak tegen de verzekeringsmaatschappij NN?
Moet ik aantonen dat er sprake is van diefstal en niet verduistering, of moet de verzekeraar aantonen dat er geen sprake is van diefstal maar van verduistering? |
|
|
|
 |
janssenj
|
Geplaatst: di 19 apr 2011 10:17 Onderwerp: |
|
|
Weet iemand de juridische betekenis van ontvreemden?
Is dat hetzelfde als diefstal of is het verduistering? |
|
|
|
 |
janssenj
|
Geplaatst: di 19 apr 2011 10:26 Onderwerp: |
|
|
Ik heb gisteren besloten om deze zaak door het Kifid te laten behandelen en prompt krijg ik een reactie van Nationale Nederlanden. Ik wil even opmerken dat dit de eerste reactie is van NN rechtstreeks aan mij gericht. Tot voorheen werd alleen via de tussenpersoon Zuidstaete gecommuniceerd.
Geachte heer Janssen,
Zoals eerder aangegeven moet er een eind aan deze zaak komen.
Wij zullen niet meer reageren op brieven en mails van verzekerde; u hoeft deze ook niet meer door te sturen.
Het staat verzekerde vrij om zijn claim via de daartoe bevoegde rechter af te dwingen.
Met vriendelijke groet,
Nationale-Nederlanden |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: di 19 apr 2011 13:58 Onderwerp: |
|
|
janssenj schreef: | Onder het motto: We vergoeden niet, wat er ook gebeurd ! heb ik een geschil met NN.
Weet iemand hoe het met bewijsvoering zit in deze zaak tegen de verzekeringsmaatschappij NN?
Moet ik aantonen dat er sprake is van diefstal en niet verduistering, of moet de verzekeraar aantonen dat er geen sprake is van diefstal maar van verduistering? |
Jij beroept je op een bepaald rechtsgevolg waardoor volgens jou NN tot uitkering zou moeten overgaan, dus jij hebt in eerste instantie het bewijs van je stellingen.
janssenj schreef: | Ik heb gisteren besloten om deze zaak door het Kifid te laten behandelen en prompt krijg ik een reactie van Nationale Nederlanden. Ik wil even opmerken dat dit de eerste reactie is van NN rechtstreeks aan mij gericht. Tot voorheen werd alleen via de tussenpersoon Zuidstaete gecommuniceerd.
Geachte heer Janssen,
Zoals eerder aangegeven moet er een eind aan deze zaak komen.
Wij zullen niet meer reageren op brieven en mails van verzekerde; u hoeft deze ook niet meer door te sturen.
Het staat verzekerde vrij om zijn claim via de daartoe bevoegde rechter af te dwingen.
Met vriendelijke groet,
Nationale-Nederlanden |
Maar wat wil je met een klacht bij het Kifid bereiken? De beoordeling of al dan niet terecht is uitgekeerd, is niet aan het Kifid maar (uiteindelijk) aan de rechter. Het Kifid kan volgens mij slechts een oordeel geven of je al dan niet correct bent behandeld. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 apr 2011 8:38 Onderwerp: |
|
|
janssenj schreef: | Wij zullen niet meer reageren op brieven en mails van verzekerde; u hoeft deze ook niet meer door te sturen. | Begrijp dit niet; je bent toch zelf de verzekerde??
Overigens geeft NN m.i. gewoon aan niet verder te willen meewerken aan een schikking. |
|
|
|
 |
janssenj
|
Geplaatst: di 21 jun 2011 4:36 Onderwerp: We zijn er bijna !! |
|
|
Nadat ik de klacht bij het Kifid heb aangemeld gaat NATIONALE NEDERLANDEN overstag. Ze gaan dus alsnog de diefstal vergoeden.
NATIONALE NEDERLANDEN geeft wel aan dat ze de door mij gevorderde wettelijke rente niet willen vergoeden.
Ik heb dus wederom een brief naar het Kifid gestuurd om NATIONALE NEDERLANDEN toch te verzoeken om ook de wettelijke rente te vergoeden. |
|
|
|
 |
|