|
Auteur |
Bericht |
EKrijnen
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 11 dec 2013 18:34 Onderwerp: Defecte apparatuur |
|
|
Al 2 jaar woon ik samen met 2 huisgenoten in een huurwoning met veel plezier. Echter afgelopen week heeft de vaatwasser het begeven en na contact met de verhuurder hebben opgenomen werden wij door de makelaar gebeld dat dit niet voor de rekening van de verhuurder is omdat er niet expliciet in het contract staat vermeld dat we deze apparatuur erbij huren.
Een paar belangrijke notaties hierbij:
In het huurcontract staat wel aangegeven:
"In geval van schade aan woning, stoffering en apparatuur, wordt deze door verhuurder betaald indien deze voortvloeit uit ouderdom of natuurlijke slijtage..."
In het huurcontract wordt inderdaad niet bij de huurprijs vermeld dat dit incl. apparatuur is (echter ook niet dat het excl. is, wel dat de prijs excl. gwl, tv en internet, en milieu- en gemeentebelastingen is)
Op de website van de makelaar bij de advertentie van dit pand (die nog steeds online staat met een banner 'verhuurd' erop) staat wel aangegeven dat in het pand een vaatwasser aanwezig is.
Kan iemand mij vertellen of ik in mijn recht sta door toch een vervangende vaatwasser te eisen?
Hartelijk dank! |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: za 14 dec 2013 15:53 Onderwerp: |
|
|
Als het evident is dat de apparatuur bij de woning hoort, dan is het wel aan te merken als een kwestie die de verhuurder regardeert.
Hij kan dit bijvoorbeeld zelf hebben erkend, het kan deel zijn van het contract, maar als het gaat om inbouwapparatuur is er wat mij betreft geen discussie mogelijk en moet hij gewoon het probleem oplossen.
Overigens als student weet je ook vast wel marktplaats te vinden voor een goede tweedehands unit voor een paar tientjes en wat schoonmaakmiddel om 'm goed te reinigen, zo hebben ik en mijn huisgenoten het in onze studententijd ook opgelost. Scheelt je wellicht ook een hoop gedoe en tijd. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
EKrijnen
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: za 14 dec 2013 16:03 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor uw reactie!
Het betreft inderdaad inbouwapparatuur.
Ik ben het met u eens, we hebben eerder problemen gehad met deze vaatwasser die waren op te lossen door een goeie schoonmaak (en sindsdien maak ik de filters en sproeiers van de vaatwasser elke week schoon). Echter ditmaal betreft het het verwarmingselement. Iets wat we zelf niet zomaar kunnen vervangen.
Het vervelende is dat deze verhuurder vaker nalatig is geweest betreffende het onderhoud en dat ik het nu een zat ben om zelf telkens met oplossingen te komen en kosten te ondervinden die eigenlijk niet voor mijn rekening zouden moeten komen.
Vandaar ditmaal mijn vasthoudendheid.
Daarbij vind ik het ook laf om de makelaar als zogenaamd authoriteitspersoon te laten bellen met dit bericht, terwijl we vorige problemen altijd direct met de verhuurder opgelost hebben.
Nogmaals hartelijk dank. Mochten er nog meer mensen zijn met op- of aanmerkingen over deze kwestie dan hoor ik dat graag! |
|
|
|
 |
|