|
Auteur |
Bericht |
Koen
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 33
|
Geplaatst: do 06 apr 2006 11:07 Onderwerp: |
|
|
Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit op staat-niveau al lang gebeurde in de VS.
Wellicht is het voor het eerst dat de federale regering dergelijke informatie op internet post.
Overigens wel grappig is dat voordat je een huis in de VS gaat kopen je eerst even moet kijken of er geen zedendeliquenten in jou straat wonen, de prijs kan dan nl. wel drastisch omlaag...(en ja dit gebeurd echt!!!)
Ten tweede zijn zedendeliquenten niet de enige die onder de aandacht van de brave burger worden gebracht.
In sommige staten kun je op ieder benzine station of supermarkt een monthly police report ophalen waar met naam en foto de 'schuldigen' van deze maand in staan gepubliceerd...  |
|
|
|
 |
Hanifa
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 15 apr 2006 8:44 Onderwerp: |
|
|
Ik vind dit zo ontzettend moeilijk. Want een iets in mij zegt 'ok, zo horen we niet met veroordeelden om te gaan'. Maar een ander iets zegt me, 'waarom nog medelijden hebben met deze mensen? Hoe zit het met de slachtoffers die voor het leven getekend zijn'?
Moeilijk dus. Een grotere kant van mij neigt naar het laatste. Als het om echt gruwelijke dingen gaat dan ben ik gevoelsmatig geneigd te zeggen, geen probleem. Alle rechten verspeeld.
Soms heb ik zo het idee dat de dader als slachtoffer gezien wordt. Slechte jeugd, verkeerde vrienden etc. Maar voor mij gaat dat gewoon niet helemaal op. |
|
|
|
 |
Cella
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: za 15 apr 2006 12:19 Onderwerp: |
|
|
Eerlijk gezegd vind ik het als preventiemaatregel niet zo slecht. Maar ja, juridisch kan het vast niet..  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 15 apr 2006 12:53 Onderwerp: |
|
|
Het heeft ook het gevaar van eigenrichting in zich. Niet goed. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Cella
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: za 15 apr 2006 13:32 Onderwerp: |
|
|
Ja, das waar..  |
|