|
Auteur |
Bericht |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 16 jan 2013 16:14 Onderwerp: |
|
|
Laurens02 schreef: | cvb schreef: | Rechterindemeesten schreef: | ...dan zal deze eerst contact met je opnemen. Iemand lukraak dagvaarden kan niet. | Waarom zou een bevoegde advokaat eerst(=alvorens te dagvaarden) zelf contact met de te dagvaarden persoon moeten opnemen?? | De belangrijkste reden is dat rauwelijks dagvaarden (dus zonder vooraf behoorlijk in gesprek te gaan, het standpunt van de wederpartij te toetsen e.d.) kan leiden tot een proceskostenveroordeling, ook als je de zaak wint. Sowieso zal een advocaat zijn cliënt voorhouden dat het gelet op de kosten en frustratie van een procedure verreweg de voorkeur heeft om een schikking te beproeven in plaats van direct te dagvaarden. | Op 'lukraak dagvaarden' is zeker van alles te zeggen, maar niet, dat het niet voorkomt(; b.v. als eiser 'het heeft gehad' met gedagvaarde). |
|
|
|
 |
Lacoubre
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 04 feb 2013 22:29 Onderwerp: |
|
|
Even een update van mij.
Vandaag kreeg ik een sms van diegene dat ze geen rechtszaak ging aanspannen omdat dat te lang zou duren.
Wel heeft diegene als missie (zo gezegd in sms) om mij kapot te gaan maken met veel plezier. |
|
|
|
 |
|