|
Auteur |
Bericht |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 04 mei 2009 13:31 Onderwerp: |
|
|
Bij meer dan dertig te hard binnen de bebouwde kom wordt de boete meestal hoger bij voor laten komen. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 04 mei 2009 19:15 Onderwerp: |
|
|
ekrem33 schreef: | tikSimone schreef: | Ekrem, hoe kan het dat jij de boete nooit hebt gezien? Woon je niet op het adres waar je staat ingeschreven??
En als je familielid betaald heeft, dan moet dat toch terug te halen zijn via diens bankafschriften?
Het zou gezien de feitelijke overtreding echt mooi zijn als je wel hard zou kunnen maken dát er betaald is c.q. dat de boete jou door redenen buiten jouw schuld (waar niet onder valt: niet ingeschreven zijn op het adres waar je woont, want dat hoor je als burger gewoon te regelen) niet betaald is.
Bepleit in elk geval dat je alsnog en desgewenst ter plekke (bij de griffie) wel wilt betalen. |
Ik woon wel op het adres waar ik sta ingeschreven en het is een goede vraag om de bankafschriften te checken van diegene. Was ik nog niet op gekomen. Waarschijnlijk heeft hij dus niet betaald en als hij dat wel gedaan heeft kan ik dat laten zien bij de rechter.
Als het werkelijk niet betaald is zal ik dan zeggen dat ik het heb toevertrouwd aan een ander wat niet goed uitgepakt is en dat ik het nu zelf zal gaan betalen.
Wat gebeurt er trouwens als ik toch maar weer niet verschijn? Bedankt voor de antwoorden alweer. |
Ik zou de moeite nemen om naar de rechter te gaan en de zooi uit te leggen. Bij niet verschijnen weet de rechter niet beter dan
1- dat je niet hebt betaald en
2- daarna ook nog 'ns niet verschijnt bij de behandeling van de zaak.
En daar zullen zijn of haar wenkbrouwen van kunnen gaan fronsen.
Maak ter zitting duidelijk dat het niet je bedoeling is om niet te betalen.
Daarna meld je je bevindingen n.a.v. de bankafschriften van je kameraad en dan meld je dus dat er OF al betaald is OF dat je zulks terstond zult doen.
edit: het is wss geen gek idee om gelijk ff de cjib/OvJ te bellen zo gauw je weet of er wel of niet betaald is en dan vragen over hoe verder i.v.m. de komende rechtszaak. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 04 mei 2009 21:58 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Als het werkelijk niet betaald is zal ik dan zeggen dat ik het heb toevertrouwd aan een ander wat niet goed uitgepakt is en dat ik het nu zelf zal gaan betalen. | Dat lijkt mij wel het slimste plan, evenals verschijnen. Want bij niet verschijnen loop je vrees ik echt het risico op een hogere boete. Henk heeft dat al wel onderbouwd. Bovendien wil men niet stimuleren dat mensen die de zaak maar op zijn beloop laten er net zo "goed" afkomen als de personen die gewoon de boete betalen zonder dat er zittingstijd en moeite in de innig moet worden gestoken. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 04 mei 2009 22:09 Onderwerp: |
|
|
controleer bij degene aan wie je de betaling had toevertrouwd of deze heeft betaald, indien ja neem je dit bewijs mee naar de rechter en vraag je vrijspraak onder overlegging van het betalingsbewijs.
indien er niet is betaald, zou ik z.s.m. alsnog betalen en vervolgens bij de rechter gaan vertellen dat je het had toevertrouwd aan iemand en er vanuit ging dat het was betaald tot het moment dat je de brief ontving. Vervolgens heb je voor jou z.s.m. betaald. Ik zou dan niet wachten tot de rechter het vonnis uitspreekt, want dan weet je bijna zeker dat het te betalen bedrag hoger wordt.
Je hebt deze overtreding zelf begaan? |
|
|
|
 |
ekrem33
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
|
Geplaatst: wo 13 mei 2009 15:19 Onderwerp: |
|
|
klokluider schreef: | controleer bij degene aan wie je de betaling had toevertrouwd of deze heeft betaald, indien ja neem je dit bewijs mee naar de rechter en vraag je vrijspraak onder overlegging van het betalingsbewijs.
indien er niet is betaald, zou ik z.s.m. alsnog betalen en vervolgens bij de rechter gaan vertellen dat je het had toevertrouwd aan iemand en er vanuit ging dat het was betaald tot het moment dat je de brief ontving. Vervolgens heb je voor jou z.s.m. betaald. Ik zou dan niet wachten tot de rechter het vonnis uitspreekt, want dan weet je bijna zeker dat het te betalen bedrag hoger wordt.
Je hebt deze overtreding zelf begaan? |
Ja, ik heb deze overtreding zelf begaan. Ik heb alleen nooit een acceptgiro gezien omdat ik het aan een ander heb toevertrouwd. Ik kan nu dus ook niets betalen omdat ik alleen maar de oproep voor de rechtbank gekregen heb.
Ik wil de rest ook even bedanken voor de antwoorden. Ik ga eens even bellen om te vragen of het wel of niet betaald is. Goed plan.
Thanks! |
|
|
|
 |
|