Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 28 jul 2025 12:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Dagvaarding van verdachte
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
theod

Leeftijd: 67
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 13:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij meer dan dertig te hard binnen de bebouwde kom wordt de boete meestal hoger bij voor laten komen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 19:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ekrem33 schreef:
tikSimone schreef:
Ekrem, hoe kan het dat jij de boete nooit hebt gezien? Woon je niet op het adres waar je staat ingeschreven??
En als je familielid betaald heeft, dan moet dat toch terug te halen zijn via diens bankafschriften?

Het zou gezien de feitelijke overtreding echt mooi zijn als je wel hard zou kunnen maken dát er betaald is c.q. dat de boete jou door redenen buiten jouw schuld (waar niet onder valt: niet ingeschreven zijn op het adres waar je woont, want dat hoor je als burger gewoon te regelen) niet betaald is.
Bepleit in elk geval dat je alsnog en desgewenst ter plekke (bij de griffie) wel wilt betalen.

Ik woon wel op het adres waar ik sta ingeschreven en het is een goede vraag om de bankafschriften te checken van diegene. Was ik nog niet op gekomen. Waarschijnlijk heeft hij dus niet betaald en als hij dat wel gedaan heeft kan ik dat laten zien bij de rechter.

Als het werkelijk niet betaald is zal ik dan zeggen dat ik het heb toevertrouwd aan een ander wat niet goed uitgepakt is en dat ik het nu zelf zal gaan betalen.

Wat gebeurt er trouwens als ik toch maar weer niet verschijn? Bedankt voor de antwoorden alweer.

Ik zou de moeite nemen om naar de rechter te gaan en de zooi uit te leggen. Bij niet verschijnen weet de rechter niet beter dan

1- dat je niet hebt betaald en

2- daarna ook nog 'ns niet verschijnt bij de behandeling van de zaak.

En daar zullen zijn of haar wenkbrouwen van kunnen gaan fronsen.

Maak ter zitting duidelijk dat het niet je bedoeling is om niet te betalen.
Daarna meld je je bevindingen n.a.v. de bankafschriften van je kameraad en dan meld je dus dat er OF al betaald is OF dat je zulks terstond zult doen.

edit: het is wss geen gek idee om gelijk ff de cjib/OvJ te bellen zo gauw je weet of er wel of niet betaald is en dan vragen over hoe verder i.v.m. de komende rechtszaak.

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 21:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Als het werkelijk niet betaald is zal ik dan zeggen dat ik het heb toevertrouwd aan een ander wat niet goed uitgepakt is en dat ik het nu zelf zal gaan betalen.
Dat lijkt mij wel het slimste plan, evenals verschijnen. Want bij niet verschijnen loop je vrees ik echt het risico op een hogere boete. Henk heeft dat al wel onderbouwd. Bovendien wil men niet stimuleren dat mensen die de zaak maar op zijn beloop laten er net zo "goed" afkomen als de personen die gewoon de boete betalen zonder dat er zittingstijd en moeite in de innig moet worden gestoken.
klokluider

Leeftijd: 57
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 22:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

controleer bij degene aan wie je de betaling had toevertrouwd of deze heeft betaald, indien ja neem je dit bewijs mee naar de rechter en vraag je vrijspraak onder overlegging van het betalingsbewijs.

indien er niet is betaald, zou ik z.s.m. alsnog betalen en vervolgens bij de rechter gaan vertellen dat je het had toevertrouwd aan iemand en er vanuit ging dat het was betaald tot het moment dat je de brief ontving. Vervolgens heb je voor jou z.s.m. betaald. Ik zou dan niet wachten tot de rechter het vonnis uitspreekt, want dan weet je bijna zeker dat het te betalen bedrag hoger wordt.

Je hebt deze overtreding zelf begaan?
ekrem33

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HR

BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2009 15:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

klokluider schreef:
controleer bij degene aan wie je de betaling had toevertrouwd of deze heeft betaald, indien ja neem je dit bewijs mee naar de rechter en vraag je vrijspraak onder overlegging van het betalingsbewijs.

indien er niet is betaald, zou ik z.s.m. alsnog betalen en vervolgens bij de rechter gaan vertellen dat je het had toevertrouwd aan iemand en er vanuit ging dat het was betaald tot het moment dat je de brief ontving. Vervolgens heb je voor jou z.s.m. betaald. Ik zou dan niet wachten tot de rechter het vonnis uitspreekt, want dan weet je bijna zeker dat het te betalen bedrag hoger wordt.

Je hebt deze overtreding zelf begaan?

Ja, ik heb deze overtreding zelf begaan. Ik heb alleen nooit een acceptgiro gezien omdat ik het aan een ander heb toevertrouwd. Ik kan nu dus ook niets betalen omdat ik alleen maar de oproep voor de rechtbank gekregen heb.

Ik wil de rest ook even bedanken voor de antwoorden. Ik ga eens even bellen om te vragen of het wel of niet betaald is. Goed plan.
Thanks!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds