Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Personalized T...
verkiezingsbed...
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 18 jul 2025 22:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

DSB-Affaire
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 11:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jeroenspijkers schreef:
Als ik het goed begrijp worden de aandelen van Scheringa die hij in DSB Beheer had zitten verkocht?

Dat begrijp je niet goed. Scheringa is niet failliet, maar DSB Bank en binnenkort (of nu al) ook DSB Beheer.

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 11:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
AZ
Kampioen AZ kan zelfstandig verder draaien, maar de NV en het stadion in DSB Vastgoed zullen hoogstwaarschijnlijk worden verkocht aan de hoogste bieder
bron: http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2009/weken_2009/43/1020_1905_Faillissement_voor_DSB_Beheer_vandaag_aangevraagd.xml

In DSB beheer zijn alle aandelen AZ van Scheringa ondergebracht. DSB-beheer is nu failliet dus aandelen vallen in de failliete boedel die dus kunnen worden verkocht aan de hoogste bieder.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 13:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ah, je bedoelt de aandelen van DSB Beheer in AZ. Dat zijn geen aandelen van Scheringa (wat je wel schrijft).

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 13:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klopt, juridisch gezien inderdaad geen aandelen van Scheringa echter Scheringa is eigenaar van DSB Beheer dus indirect is Scheringa wel weer eigenaar.

Maar goed. Interessante vraag natuurlijk.

Ik hoorde gisteren in het sportjournaal van de NOS dat de mogelijkheid bestaat dat de spelers van AZ transfer vrij kunnen worden als gevolg van faillietverklaring DSB Beheer. Hoe en waarom weet ik niet meer voor de geest te halen.
MartinJan

Leeftijd: 63
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: do 22 okt 2009 13:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zag gisteren op regionet een Friesche Millionair die geinteresseerd is in het landgoed van Dirk Scheringa, verder wilde hij een ton steken in de shirtreclame van AZ.
Basa

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2009 11:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jeroenspijkers schreef:
Klopt, juridisch gezien inderdaad geen aandelen van Scheringa echter Scheringa is eigenaar van DSB Beheer dus indirect is Scheringa wel weer eigenaar.

Maar goed. Interessante vraag natuurlijk.

Ik hoorde gisteren in het sportjournaal van de NOS dat de mogelijkheid bestaat dat de spelers van AZ transfer vrij kunnen worden als gevolg van faillietverklaring DSB Beheer. Hoe en waarom weet ik niet meer voor de geest te halen.

Wat is een interessante vraag? En volgens mij kunnen de spelers alleen transfer vrij zijn als AZ failliet gaat. De knvb heeft daar geloof ik regels voor op gesteld, maar kan ik niet zo snel vinden. Je hebt in iedergeval een bepaalde periode waarin spelers getransferd mogen worden. Ookwel logisch, anders zouden de teams tijdens de competitie opeens kunnen veranderen. De spelers worden m.i. alleen transfervrij omdat ze geen werkgever meer hebben. Maar dat zal ik even moeten nazoeken, want de voetbalwereld heeft die regels zelf opgesteld. Ik hoorde trouwens dat de schaatsploeg van de DSB het DSB logo moesten afdekken met een stukje stof Laughing.
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2009 11:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Basa schreef:
Ik hoorde trouwens dat de schaatsploeg van de DSB het DSB logo moesten afdekken met een stukje stof.
Waarom precies is dat??
Basa

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2009 15:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
Basa schreef:
Ik hoorde trouwens dat de schaatsploeg van de DSB het DSB logo moesten afdekken met een stukje stof.
Waarom precies is dat??

Geen idee... Maar ik hoopte dat iemand hier dat zou weten. Ik begrijp bijvoorbeeld ook niet waarom AZ met shirtjes speelde zonder het DSB logo erop. DSB had ,naar ik meen, vooruit betaald voor de reclame. Misschien dat de curator het vooruit betaalde heeft terug gevorderd ogv een actio pauliana (42 fw en verder)? En dat AZ dan met shirtjes zonder het logo speelde om te laten zien dat ze nog geen hoofdsponsor hebben? Ik heb echt geen idee, misschien dat iemand anders mij kan verijken met informatie daarover. Ben er wel achter gekomen dat de schaatsers het logo moesten verwijderen van de KNSB. Misschien dat het iets te maken heeft met de reglementen die zij zelf hebben opgesteld. zie hier
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds