|
Auteur |
Bericht |
Alextc
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 13 mrt 2008 17:21 Onderwerp: Corruptie in Nederland |
|
|
Hey,
ik ben een student rechten uit belgie en moet een paper schrijven over omkoping. Voor het deel rechtsvergelijking maak ik onder meer een vergelijking met het Nederlands recht.
In de literatuur die ik reeds geraadpleegd heb staat steeds bij de geldboetes vermeld dat deze om de 2 jaar geindexeerd worden. De laatste indexering die ik kon terug vinden dateert van 2005 (Wet Herijking strafmaxima, inwerking getreden op 1 feb 2006). Mijn vraag is nu of er sindsdien nog indexering heeft plaastgevonden, en zo ja, waar ik deze kan terugvinden?
PS: zijn er sinds 2006 nog wijzigingen aan de nederlandse strafwet aangebracht mbt corruptie (meer specifiek omkoping)?
Alvast bedankt !
Alex |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 20 mrt 2008 2:09 Onderwerp: |
|
|
Ik kan er zo niets over vinden. Mocht je het héél zeker willen weten, dan zou je contact op kunnen nemen met de afdeling voorlichting van het ministerie van justitie. Contactgegevens via www.minjus.nl _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|