Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 30 jun 2025 19:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Contributieverhoging voetbalvereniging na betaling
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TheBargainHuner

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 23:56    Onderwerp: Contributieverhoging voetbalvereniging na betaling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben spelend lid en vrijwilliger bij een voetbalvereniging. Hier geldt dus dat de ALV boven de raad van bestuur staat in het organisatiediagram.
Het was zo dat vrijwilligers 50% korting kregen op de contributie.

Contributie dient per kwartaal betaald te worden, vooruit lijkt mij. (maar dit laatste weet ik niet zeker)

op 14 juli jl. heb ik voor het 3e en 4e kwartaal de contributie voldaan. (36 euro)

op 20 september jl. wordt er via de website van de club gemeld:
Quote:
Tot nu toe kregen spelende vrijwilligers korting op de contributie. Op de komende ledenvergadering wil het bestuur voorstellen deze regeling af te schaffen. Op deze manier worden niet-spelende vrijwilligers benadeeld ten opzichte van spelende vrijwilligers.

op 28 september jl. wordt er via de website van de club gemeld:
Quote:
Het bestuur heeft besloten dat spelende vrijwilligers in het vervolg de volle contributie zullen betalen en geen korting meer krijgen. Het verlies van dit voordeel zal op een andere manier gecompenseerd worden. Hiertoe zal het bestuur op de algemene ledenvergadering met een voorstel komen, bovendien zal het bestuur dit besluit dan toelichten. Dit besluit gaat per direct in.

deze ALV heeft plaatsgevonden op 27 november jl.
helaas was ik hier niet bij aanwezig.

Nu krijg ik vandaag (5-december) een factuur dat ik volledige contributie voor het 4e kwartaal (36 euro) nog moet voldoen inclusief incassokosten van 2,50.

Mijn vraag: Wat kunnen ze me rechtsgeldig opleggen om extra te betalen? aangezien ik op 14 juli al betaald heb voor het 3e en 4e kwartaal.

Ik dacht zelf dat die contributieverhoging pas rechtsgeldig gemaakt kan zijn op de ALV, dus dan kunnen ze zowieso het 3e kwartaal mij geen verhoging toe rekenen. Het zou dan van vooruit of achteraf betalen afhangen of ze mij de verhoging ook voor het 4e kwartaal kunnen rekenen.

Incassokosten leek me al helemaal niet kunnen, aangezien deze extra kosten buiten mijn schuld om zijn. (incassokosten betaal ik normaal gesproken omdat ik niet via automatische incasso betaal)

Concluderend denk ik dat ze mij maximaal 18 euro kunnen rekenen, dit is dan de verhoging voor het 4e kwartaal. Of ben ik volgens het recht helemaal niets verschuldigd?

De huidige penningmeester is per september jl. een ander persoon dan degene waarbij ik op 14 juli jl. de laatste betaling gedaan had.

ik heb inmiddels met deze nieuwe penningmeester een 1e mailing gehad, ze rekend die betaling van 14 juli als volledige betaling voor het 3e kwartaal. waardoor ik volgens haar het 4e kwartaal dus nog moet voldoen. (van die betaling van 14 juli was geen factuur, maar dit was een mondelijke afspraak dat het 3e en 4e kwartaal in 1x zou worden betaald)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ilja

Ilja

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 8:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Of dit zo kan hangt af van hoe de korting is geregeld. Meestal is de contributie een onderwerp dat alleen mag worden gewijzigd na instemming van de ALV, maar dit hangt af van hoe het in de statuten van de vereniging staat.

Als in de statuten, zonder voorbehoud, staat dat de contributie(Structuur) alleen mag worden veranderd met instemming van de leden dan is het besluit pas genomen op de ALV, echter! dit kan op de ALV dan ook met terugwerkende kracht worden afgesproken.

Kijk dus even naar de statuten en naar de notulen van de ALV. De 2,50 aanmaningskosten zou ik in ieder geval niet betalen, Tenzij hierover al eerder is gewaarschuwd in een herinnering van de betaling.

Succes ermee.

Tip: www.omdatikhetzeg.blogspot.com
Niet van mij, wel erg leuk!
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 8:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou ook de conclusie trekken dat de beslissing van de ALV betrekking heeft op de periodes die nog moeten komen.

Het met terugwerkende kracht verhogen van de contributie lijkt mij in strijd met de redelijkheid en billijkheid.
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds