Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 16 aug 2025 11:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Contract rijschool?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bboyapple

Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2010 9:41    Onderwerp: Contract rijschool? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toen ik net 18 werd besloot ik rijlessen te gaan nemen bij een rijschool hier in de buurt, een éénmanszaak. Ik heb toen direct gekozen voor een pakket en dus ook de volle mep vooruit betaald. Ik weet niet meer precies waarvoor ik getekend heb dus kom hier om te vragen hoe hiervoor de regels zijn. Ik heb besloten niet meer verder te willen lessen bij deze man, maar is hij nu verplicht het resterende bedrag (ongeveer de helft) naar mij terug te storten? Ik wou graag eerst even op de hoogte zijn van mijn recht voordat ik het aan hem ga vragen. Bedankt alvast voor de hulp,

bboyapple
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2010 10:53    Onderwerp: Re: Contract rijschool? Reageer met quote Naar onder Naar boven

bboyapple schreef:
Ik weet niet meer precies waarvoor ik getekend heb dus kom hier om te vragen hoe hiervoor de regels zijn.

Had je verwacht dat wij wel weten waar jij precies voor getekend hebt? Dat is namelijk wel van belang.

In beginsel dien je je aan de overeenkomst te houden. De reden dat je de overeenkomst wilt ontbinden is van belang om te bezien of je er onderuit kan komen. Om te weten wat de overeenkomst inhoudt zul je de overeenkomst moeten lezen. Als daar geen gekke dingen in staan die van rechtswege nietig of vernietigbaar zijn, moet je je eraan houden.
bboyapple

Leeftijd: 33
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2010 11:32    Onderwerp: Re: Contract rijschool? Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
bboyapple schreef:
Ik weet niet meer precies waarvoor ik getekend heb dus kom hier om te vragen hoe hiervoor de regels zijn.

Had je verwacht dat wij wel weten waar jij precies voor getekend hebt? Dat is namelijk wel van belang.

In beginsel dien je je aan de overeenkomst te houden. De reden dat je de overeenkomst wilt ontbinden is van belang om te bezien of je er onderuit kan komen. Om te weten wat de overeenkomst inhoudt zul je de overeenkomst moeten lezen. Als daar geen gekke dingen in staan die van rechtswege nietig of vernietigbaar zijn, moet je je eraan houden.

Bedankt voor uw reactie, dan ga ik straks direct zoeken naar een formulier wat ik gekregen heb bij de eerste les nadat ik getekend heb.

De reden is simpelweg dat hij altijd weer een smoes heeft waarom hij een half uur te laat is, of niet is komen opdagen met zijn telefoon uit te hebben. Het komt ook veel te vaak voor dat hij belt om afspraken te verzetten, dit gebeurt minstens 1x in de week. De afgesproken 2 lessen per week worden nooit gehaald. Ik zoek gewoon een rijschool waar ik afspraken maak en die worden nageleefd, ik heb al veel te veel afspraken voor deze man moeten verzetten voor niets.

Ook kreeg ik gister te horen dat de les auto total loss was gereden van zijn broer, dus toen vond ik het wel goed geweest. Ik moet voor augustus zeker mijn rijbewijs hebben omdat ik dan voor een jaar wegga, dus hoop dat het overstappen van rijschool gaat lukken.

Ik ga straks dus eerst maar eens zoeken naar papieren van de rijschool.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2010 13:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als hij de overeenkomst niet (of zo slecht) nakomt, heb jij het recht om de overeenkomst te ontbinden. Dan krijg jij het geld terug (of hoor je terug te krijgen) voor de lessen die je nog tegoed had.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds