|
Auteur |
Bericht |
Dyingflutchman
Leeftijd: 31 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 26 okt 2011 21:47 Onderwerp: Contract ondertekent, valselijk voorgelicht? |
|
|
Beste iedereen,
Ik ben laatst samen met een vriend van mij bij een sportschool wezen kijken die ons wel aansprak. Nadat wij een rondleiding hadden gekregen, werd er gevraagd een 'formulier' in te vullen (er werd niet gezegd dat het een contract was). Omdat ik het geld nog niet rond kon krijgen en dit met mijn ouders moest bespreken heb ik op het formulier alleen mijn naam ingevuld. Mijn vriend vroeg het volgende aan de persoon die ons het contract aanbood: "Thijs (dat ben ik, de schrijver van deze post) moet nog met zijn ouders bespreken of hij hier wel kan sporten en ik ga hier niet in mijn eentje sporten, maakt het dan niet uit dat ik dit formulier invul?" Waarop degene die het contract aanbood zei dat dit geen probleem was. Omdat ik nog minderjarig ben mocht ik het contract sowieso niet ondertekenen, mijn vriend deed dit wel. Hij heeft alleen uit voorzorg nog niet zijn bankgegevens ingevuld.
Helaas zijn mijn ouders het er niet mee eens dat ik naar deze sportschool ga. Toen wij dit meldden bij de sportschool hebben zij gezegd dat mijn vriend toch vast zat aan het abonnement, omdat het formulier een contract is.
Mijn vraag is, wat kunnen wij hier aan doen? Degene die het contract aanbood heeft niet letterlijk gezegd dat het een contract is en daarnaast heeft diegene gezegd dat het niet uitmaakt als mijn vriend het zou ondertekenen.
Zou een sportschool mijn vriend voor de rechtbank slepen als hij niet betaalt? En hoe sterk zouden zij dan staan?
Bedankt voor het lezen van deze lap tekst, ik stel het zeer op prijs als iemand kan reageren |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 26 okt 2011 23:14 Onderwerp: |
|
|
Als duidelijk is afgesproken dat je vriend nergens aan vast zou zitten als jouw ouders je geen toestemming zouden geven, dan zit hij in principe nergens aan vast. De vraag is echter of hij het bestaan van die afspraak kan bewijzen. Dat zijn bankgegevens niet zijn ingevuld zou hierbij kunnen helpen (tenzij het normaal is contant te betalen bij deze sportschool): als er met het ingevulde formulier iets aan de hand is waar jullie een verklaring voor hebben en de sportschool niet, dan spreekt dat natuurlijk voor jullie standpunt.
Het handigste lijkt mij om te proberen de medewerker van de sportschool met wie die afspraak is gemaakt te spreken te krijgen. Als hij het zich nog kan herinneren, dan zal de situatie waarschijnlijk snel zijn opgelost. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: do 27 okt 2011 8:54 Onderwerp: |
|
|
Ik ben benieuwd wat er allemaal op dat formulier stond en of daar een handtekening onder gezet is.
Als er gewoon op staat "Door het ondertekenen van dit formulier ga je akkoord met[etc etc]" dan is het best wel stom om dat te ondertekenen. |
|
|
|
 |
Dyingflutchman
Leeftijd: 31 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 okt 2011 19:18 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb inderdaad contact met de werknemer opgenomen en het verhaal uitgelegd. Hoewel diegene er eerst moeilijk over deed is ze toch akkoord gegaan en heeft ze het contract verscheurd. In ieder geval hebben wij hier een wijs lesje uit geleerd. |
|
|
|
 |
|