|
Auteur |
Bericht |
Mar85
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 19 sep 2012 16:41 Onderwerp: Contract bij Kinderdagverblijf per direct stopzetten? |
|
|
Hallo allemaal,
Graag wil ik jullie advies omtrent het volgende:
Mijn kinderen gaan 3 middagen per week naar de BSO. Daarbij gingen ze die drie dagen ook naar de voorschoolse opvang.
31 augustus j.l kreeg ik telefoon, dat zij de voorschoolse opvang niet meer aanboden, ivm logistieke problemen. Gelukkig kon ik op het werk regelen dat ik later mocht beginnen, probleem opgelost!
Maar nu heb ik op mijn werk ook kunnen regelen dat ik tot 3 uur zou werken. Dit komt er op neer dat ik geen BSO meer nodig had. Ik heb het kinderdagverblijf gebeld met die mededeling. De opzegtermijn is 2 maanden, dus die moeten betaald worden. Dat is logisch.
Een halve week later komt mijn baas ermee dat hij mij tijdelijk nog extra uren wil aanbieden. Met in mijn achterhoofd de opzegtermijn heb ik dat aanbod aangegrepen. Vervolgens het kdv weer opgebeld met deze mededeling. Vervolgens krijg ik te horen dat ik zo aan het draaien ben, en dat het logistiek niet meer mogelijk is om de kinderen van school te halen, en dat haar moeder dan moet helpen en dan kan zij ook geen leuke dingen meer plannen op die dagen. Daarbij zegt ze ook nog dat het voor hen duurder is (2 auto's, of 2x heen en weer rijden), en dat ze ook nog een gezin heeft waar ze tijd voor moeten hebben.
Mijn verweer was natuurlijk dat ik er zolang nog voor betaal dus dat ik er dan ook recht op heb.
Daarin gaf ze me gelijk, en na een half uur mopperen aan de telefoon was het dan toch mogelijk.
Nu moet ik eerlijk zeggen, dat het voor mij allang niet meer hoeft. En dat ik nu iets anders geregeld heb. Maar nu heb ik wel zoiets van, dan ga ik ook zeker niet nog 2 maanden betalen, voor iets wat ze niet willen doen.
Nu de vraag: Sta ik daarmee in mijn recht, of ben ik toch verplicht om te betalen tot aan de opzegtermijn? (2 maanden) |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: wo 19 sep 2012 17:21 Onderwerp: |
|
|
Uit uw verhaal begrijp ik dat het kinderdagverblijf wel bereid is om de laatste twee maanden hun diensten te blijven aanbieden. Als dat zo is, dan bent u ook verplicht om voor die maanden te betalen. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 19 sep 2012 17:51 Onderwerp: |
|
|
Als u een opzegtermijn van twee maanden bent overeengekomen vrees ik, dat u hoe dan ook die twee maanden nog door zult moeten betalen. |
|
|
|
 |
Mar85
|
Geplaatst: wo 19 sep 2012 19:10 Onderwerp: |
|
|
Dank jullie wel voor de snelle antwoorden! Helaas niet wat ik gehoopt had
Maar is het ook zo dat ik nu een nieuw contract behoor te krijgen. Aangezien de uren minder worden (20 per maand in totaal) vanwege het stopzetten van de kinderen naar school brengen? Dit heb ik namelijk alleen telefonisch doorgekregen, maar niks is daarvan bevestigd. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: wo 19 sep 2012 20:01 Onderwerp: |
|
|
U kunt vragen of het kinderdagverblijf de nieuwe afspraken schriftelijk wil bevestigen. Maar het kinderdagverblijf is daartoe niet verplicht: een overeenkomst kan ook mondeling worden gewijzigd. |
|
|
|
 |
Mar85
|
Geplaatst: wo 31 okt 2012 10:22 Onderwerp: |
|
|
Nogmaals dank voor de antwoorden!
Inmiddels is het een hoog opgelopen kwestie geworden.
Nadat door ziekte van mijn collega ik alsnog 1 malig een beroep op ze heb gedaan (op een dag wat in het contract staat) hebben zij geweigerd, dit omdat het logistiek niet haalbaar zou zijn.
Nu hebben zij daarover een factuur gestuurd (d.d 25 september), welke zij die dag dus ook berekenen. Daarbij hebben ze voor elk kind (3 kids) 15 euro extra gefactureerd.
Bij het KDV gelijk aangegeven dat we dat niet gingen betalen. Wij hebben de incasso gestorneerd, en het juiste bedrag overgemaakt.
We hebben een mail gekregen, dat het bedrag voor 8 oktober alsnog overgemaakt moest worden. Dit hebben we niet gedaan. Nu hebben we dus een brief van het incassobureau ontvangen (d.d. 15 oktober)
Hen heb ik ook gebeld dat de factuur niet juist is. Maar ik moest dat schriftelijk sturen. Dat heb ik ook gedaan.
Maar moeten wij nu wel die incassokosten betalen? Dat lijkt me toch raar?
Misschien tijd om de rechtsbijstand in te schakelen? |
|
|
|
 |
Mar85
|
Geplaatst: wo 31 okt 2012 10:23 Onderwerp: |
|
|
Nadat door ziekte van mijn collega ik alsnog 1 malig een beroep op ze heb gedaan (op een dag wat in het contract staat) hebben zij geweigerd, dit omdat het logistiek niet haalbaar zou zijn.
Nu hebben zij daarover een factuur gestuurd (d.d 25 september), welke zij die dag dus ook berekenen. Daarbij hebben ze voor elk kind (3 kids) 15 euro extra gefactureerd.
Bij het KDV gelijk aangegeven dat we dat niet gingen betalen. Wij hebben de incasso gestorneerd, en het juiste bedrag overgemaakt.
We hebben een mail gekregen, dat het bedrag voor 8 oktober alsnog overgemaakt moest worden. Dit hebben we niet gedaan. Nu hebben we dus een brief van het incassobureau ontvangen (d.d. 15 oktober)
Hen heb ik ook gebeld dat de factuur niet juist is. Maar ik moest dat schriftelijk sturen. Dat heb ik ook gedaan.
|
|
|
 |
Mar85
|
Geplaatst: wo 31 okt 2012 10:23 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
 |
jpst
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 okt 2012 11:10 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij voor zich spreken dat als een dienst niet geleverd is (en dat wel had moeten worden) dat daarover dan ook geen kosten in rekening gebracht kunnen worden.
Daarnaast zou je zelfs kunnen spreken van wanprestatie van het KDV, omdat ze de dienst kennelijk niet aan konden of wilden bieden op die specifieke dag.
Zoals al eerder is aangegeven als u schijnbaar een opzegtermijn heeft en over die periode ook moet betalen, dan dienen zij ook hun dienst nog aan te bieden in die laatste maand. Tenzij u daarover plots andere afspraken heeft gemaakt. |
|
|
|
 |
|