|
Auteur |
Bericht |
Fernando_44
Leeftijd: 71 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2010 22:08 Onderwerp: Consumentenrecht |
|
|
Ben getipt door mijn docent aan de hogeschool a'dam over dit forum, zeer interessant dat we meningen met elkaar kunnen uitwisselen. zo leren we van elkaar! top initiatief.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen, aangezien ik naast mijn studie ook zelf zit verwikkeld in een rechtszaak.
Het gaat om een renovatie. Als opdracht heb ik aangegeven dat de badkamer moet worden gerenoveerd, tegelen et cetera. Alleen de aannemer heeft niet gekeken naar de elektriciteit van de badkamer. De ruimte moet namelijk wettelijk een centraal aardpunt moet hebben (NEN 1010 en NPR 5310). Dit stond helaas niet in offerte beschrijving waarvoor ik goedkeuring heb gegeven, wel mondeling heb ik dit besproken. Maar hier heb je uiteraard weinig aan in de rechtszaal. De rechter wilt graag zien dat ik bewijs hiervoor lever. Een centraal aardpunt is wettelijk verplicht, alleen bestaat niet er niet dat een aannemer eerst een inspectie moet doen of er geen gebreken zijn in de ruimte.
Zoja welke wet (inclusief wetnummer/wetregel) is dat en heeft dit nut om aan te geven. Ben benieuwd naar jullie mening! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2010 23:36 Onderwerp: |
|
|
Zag die opdracht van aanneming ook op het aanleggen van elektriciteit (waarvoor de aannemer dan normaal gesproken een elektriciën zal hebben ingeschakeld tenzij hij zelf bevoegd is)? Dan zal hij er m.i. toch ook voor moeten zorgen dat voldaan wordt aan de geldende normen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Fernando_44
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 8:55 Onderwerp: |
|
|
Hey Bona,
Thx voor je reactie. Het was geen deelopdracht van de offerte.
En dit heeft een reden, we gingen er namelijk vanuit dat hij ging samenwerken met een elektricien of het zelf ging doen.
Is hij niet wettelijk verplicht, om een elektricien of een deskundige in te schakelen als er gebreken zijn in een ruimte. Of kan hij gewoon aangeven "ik heb het niet niet gezien/geconstateerd". |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 10:39 Onderwerp: Re: Consumentenrecht |
|
|
Fernando_44 schreef: | Alleen de aannemer heeft niet gekeken naar de elektriciteit van de badkamer. | Begrijp ik goed, dat de renovatie was aangeboden exklusief die van de elektriciteit en dat je nu alsnog vind, dat deze binnen de formeel overeengekomen aanneemsom in orde moet worden gemaakt? |
|
|
|
 |
Fernando_44
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 11:40 Onderwerp: Re: Consumentenrecht |
|
|
cvb schreef: | Fernando_44 schreef: | Alleen de aannemer heeft niet gekeken naar de elektriciteit van de badkamer. | Begrijp ik goed, dat de renovatie was aangeboden exklusief die van de elektriciteit en dat je nu alsnog vind, dat deze binnen de formeel overeengekomen aanneemsom in orde moet worden gemaakt? |
De renovatie was aangeboden exclusiviteit elektriciteit werkzaamheden. Uit het schaderapport blijkt echter dat een badkamer moet voldoen aan de NEN normen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 11:44 Onderwerp: |
|
|
Wat ik bedoel is: hoorde het aanleggen van elektriciteit bij de opdracht?
Heeft de aannemer elektriciteit aangelegd? Of heeft hij die aansluitingen gelaten zoals ze waren? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 12:21 Onderwerp: Re: Consumentenrecht |
|
|
Fernando_44 schreef: | het schaderapport | het schaderapport? |
|