|
Auteur |
Bericht |
Maikel Bader
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 05 jan 2011 10:14 Onderwerp: Conflict met Woningbouw |
|
|
Beste mensen,
Ik zit met een probleem, ik zal proberen kort uit te leggen wat het probleem is.
Ik heb in augustus 2006 een huurwoning toegewezen gekregen in Amsterdam. Voor ik deze woning ging bewonen liep ik samen met mijn vader een rondje door de woning samen met de opzichter van de woningbouw. (me vader was erbij omdat ik zelf erg slechtziend ben, bijna blind)
Mijn vader vroeg aan de opzichter van de woningbouw of er een watermeter aanwezig is in de woning. De opzichter heeft op een aantal plekken in de woning gekeken en gaf toen aan dat er GEEN watermeter aanwezig was. Ik ben de woning toen gaan inrichten en heb laminaat laten leggen. Ik kreeg wel eens een brief van Waternet Amsterdam dat ik mijn waterstand moest doorgeven, ik dacht dat dit altijd gebeurde en liet deze stand altijd schatten. Een paar weken geleden stond er een medewerker van Waternet Amsterdam voor de deur en gaf mij aan dat er een watermet aanwezig is achter de voordeur onder de grond. Mijn hele hal ligt echter met laminaat bedekt. Waternet wil toch de waterstand opmeten omdat ik anders misschien veel te veel of te weinig betaal. Nu heeft de opzichter aangegeven dat ik geen watermeter heb maar deze heb ik dus wel.
Ik heb de woningbouw gebeld en met deze zelfde opzichter gesproken. Zij gaf mij aan dat dit mijn eigen probleem was en dat ik de kosten voor het weghalen van het laminaat en het opnieuw leggen van laminaat mijn eigen verantwoording was.
Kunnen jullie mij vertellen wat mijn rechten zijn en of ik het eventueel tot een rechtzaak kan laten komen? Ik ben totaal niet bekend hierin dus wie kan mij helpen?
Ik hoor graag, alvast bedankt.
Groet,
Maikel Bader |
|
|
|
 |
Sanderdh
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 21
|
Geplaatst: wo 05 jan 2011 13:07 Onderwerp: |
|
|
Wat zei de opzichter over het feit dat ze gezegd zou hebben dat er geen watermeter was? |
|
|
|
 |
Maikel Bader
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 05 jan 2011 13:11 Onderwerp: |
|
|
Ze zei: "Ja soms weet ik het ook niet meer, in sommige huizen liggen ze wel in andere huizen niet" |
|
|
|
 |
Sanderdh
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 21
|
Geplaatst: wo 05 jan 2011 13:41 Onderwerp: |
|
|
Maikel Bader schreef: | Ze zei: "Ja soms weet ik het ook niet meer, in sommige huizen liggen ze wel in andere huizen niet" |
Als ze bevestigd dat ze dit heeft gezegd dan sta je natuurlijk wel sterk.
Ik zou ze eerst (schriftelijk) in de gelegenheid stellen om dit zelf op te lossen, dat hoeft natuurlijk niet financieel maar kan ook door laten leggen van nieuwe vloer.
Is het trouwens niet zo dat dit soort zaken worden vermeld in een huurcontract? Iets over de afrekening van het water en dat dit op basis van een schatting gebeurt? Ik heb bijv. ook geen individuele meter maar ik meen dat dit er vermeld staat bij de afrekening van het water dat dit op basis van een schatting is. |
|
|
|
 |
|