Adviesnodig
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 15:46 Onderwerp: Concurrentiebeding. Nu non-actief gesteld door werkgever |
|
|
Hier kort mijn verhaal.
Mijn baas wil mijn arbeidsovereenkomst beëindigen. Ik heb een contract voor onbepaalde tijd voor 10 uur in de week in een winkel (ik werk meer in de week).
Hij wil mijn contract beëindigen omdat ik een afstudeeropdracht ga uitvoeren bij, volgens hem een concurrent en de samenwerking met mij ziet hij dan niet meer zitten. Mijn afstudeeropdracht is alleen voor een merk en niet voor een directe concurrent.
Hij heeft mij al gemaild dat mijn arbeidsovereenkomst wordt beëindigd en ik non-actief sta.
Daarbij staat dat ter afwikkeling bij elkaar niks te vorderen is. Als ik daarmee akkoord ga, dan stelt hij de definitieve beeindiging op en als ik niet mee akkoord ga, eist hij 750 euro per dag als schadevergoeding (staat in de concurrentiebeding)
Ik heb hem gemaild dat ik niet mee akkoord ga en dat ik beschikbaar blijf voor werk.
Vanmiddag heeft hij mijn voicemail ingesproken en hij wil graag mij persoonlijk spreken en een passende oplossing vinden.
Naar mijn mening bestaat er geen passende oplossing omdat hij mij zonder pardon de deur wil wijzen. Volgens mij moet hij mijn ontslag via het UWV aanvragen. Of niet?
Wat is jullie mening hierover? |
|