|
|
| Auteur |
Bericht |
Michaelm
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 04 mrt 2010 8:43 Onderwerp: |
|
|
Dat kun je eerder oplossen door een relatiebeding.
Is ruim voldoende lijkt me.
Concurrentiebeding gaat namelijk heel wat verder.
Hoe eerlijk zijn die werkgevers dan ?
En dan erbij, je bent er als werkgever volledig zelf bij wie je aanneemt.
Dat kun je dan niet naderhand op anderen gaan gooien.
En als je dan toch te bang bent om mensen aan te nemen blijf je het toch lekker in je eentje doen.
Het is nu eenmaal zo dat de werkgever meer macht heeft dan de werknemer. En onze mooie wet zorgt ervoor dat de werkgever zijn macht nog meer kan misbruiken. Normen en waarden
| WimWest schreef: | Het voordeel had de werkgever reeds verkregen door juist die moeilijkheden die jij noemt (banken) te trotseren en dat dan beschermt tegen medewerkers, die misbruik willen maken van de opgedane kennis door zorgvuldig opgebouwde relaties te benaderen na het vertrek bij de werkgever. Hoe eerlijk is dat dan?
Een vraag van een ander forum, letterlijk geciteerd!
Goedemiddag allemaal,
Ik heb een vraag betreft het concurrentiebeding en zal in het kort de situatie schetsen.
Ik en mijn collega zijn ruim twee jaar geleden aangenomen bij bedrijf X,deze hebben mijn collega weggehaald bij hun concurrent Y waar ik tevens ook werkzaam ben geweest.Bedrijf X heeft ons aangenomen om klanten van bedrijf Y weg te halen.
Natuurlijk volgde een rechtzaak echter bedrijf X won,Wij kregen van bedrijf X een contract met concurrentiebeding echter wij netjes verteld dat wij dit niet gingen tekenen na laatste ervaring met bedrijf Y.
Nu ruim 2 jaar werkzaam zonder contract en wij spelen met de gedachte om voor ons zelf te gaan beginnen in de zelfde branche.Ik heb al een eigen Handelsonderneming die tevens ook al artikelen aan bedrijf X heeft verkocht dus zij zijn op de hoogte dat ik mij al in de zelfde branche begeef,ik heb ook klanten van bedrijf Y meegenomen naar bedrijf X en zal deze meenemen naar ons eigen bedrijf.
Mijn vraag is ook al hebben wij nooit een contract ondertekend en geen concurrentiebeding bij bedrijf X,wat kunnen zij nog ondernemen?
In dit geval kon de werkgever in ieder geval het vermoeden dat deze een stel onbetrouwbare wernemers in dienst had! |
_________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 126 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 04 mrt 2010 14:12 Onderwerp: |
|
|
Ik blijf moeite houden met dat misbruiken, wellicht laat je toe dat je misbruikt wordt. Je hebt nog altijd de vrije keuze en als je het als misbruiken ziet, dan kies je of daar zelf voor of je doet er wat tegen.
Ik heb nog nooit zonder concurrentiebeding gewerkt en heb echt niet het gevoel dat ik ooit misbruikt ben of misbruik gemaakt van het goede vertrouwen van zowel werkgever als wernemer. Dus de juiste toepassing van normen en waarden, namelijk afspraak = afspraak. |
|
|
|
|
 |
Michaelm
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 05 mrt 2010 19:54 Onderwerp: |
|
|
En toch blijft het misbruiken hoor.
Als ik overal nee op zou moeten zeggen omdat het contract niet klopt had ik geen stroom, geen gas, geen water en licht, geen telefoon, geen tv en ga zo maar door.
Het zijn allemaal eenzijdige afspraken waar de gewone man maar mee te schikken heeft of er totaal van afzien.
Het is de wet die ervoor zorgt dat mensen misbruikt worden.
Omdat het allemaal wettelijk mag. Maar dat wil nog lang niet zeggen dat het ook goed is, alleen wettelijk geoorloofd.
Maar goed, als jij dat anders ziet moet je dat vooral doen. _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 126 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 05 mrt 2010 20:12 Onderwerp: |
|
|
| Dan vind je veel medestanders in het topic Black Law, een zelfde gedachte. |