Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 19:18
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Communicatieproblemen met Duitse OvJ
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vlosje

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: di 13 nov 2012 16:01    Onderwerp: Communicatieproblemen met Duitse OvJ Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik probeer wat helderheid te scheppen in de volgende situatie, ik hoop dat iemand me ermee kan helpen:

Een tijd geleden ben ik betrokken geraakt bij een opstootje. Een duitser heeft mij redelijk toegetakeld, maar ik ben zelf niet zo'n strijder, de duitser heeft helemaal niks. Ik had gehoopt dat hij opgepakt zou worden, maar het tegendeel is gebeurd, ik ben opgepakt in het ziekenhuis.

Ik wilde graag een verklaring afleggen in het Engels of NL, maar dat mocht niet, alleen in het Duits was het toegestaan. Geen verklaring afgelegd dus, ik spreek geen Duits.

Enige tijd later krijg ik een brief thuis: 40 dagen brommen of een geldboete betalen. Ik heb hier direct een brief op terug geschreven dat ik totaal niet eens ben met hun conclusie, dus ik heb de situatie nog eens haarfijn op papier uitgelegd en opgestuurd.

Hierop kreeg ik als antwoord dat de 14 dagen termijn voor verweer overschreden zijn, terwijl ik slechts 3 dagen tel dat de brief bij mij lag.

Ik heb echt geen idee waar ik aan toe ben. Hoe sterk is mijn positie, en hoe lang rijkt de Duitse arm der wet over de grens heen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen

Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 13 nov 2012 19:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Paragraph 7 absatz 1 van het Duitse Strafgesetzbuch bepaalt dat het Duitse Strafgesetzbuch geldt wanneer tegen een Duitser in het buitenland een strafbaar feit wordt gepleegd. Dus ik denk dat de Duitse OvJ in deze bevoegd is om tot vervolging over te gaan.
Vlosje

BerichtGeplaatst: di 13 nov 2012 20:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ter aanvulling, dit is gewoon in Duitsland gebeurd, dus logisch dat hij tot vervolging mag overgaan als er geconstateerd wordt dat iets strafbaars begaan is.
Ik begrijp alleen niet hoe een sanctie opgelegd kan worden op basis van 1 verklaring, geen getuigen, geen letsel en geen wederhoor.

marja.verstralen schreef:
Paragraph 7 absatz 1 van het Duitse Strafgesetzbuch bepaalt dat het Duitse Strafgesetzbuch geldt wanneer tegen een Duitser in het buitenland een strafbaar feit wordt gepleegd. Dus ik denk dat de Duitse OvJ in deze bevoegd is om tot vervolging over te gaan.
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2012 11:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vlosje schreef:
ter aanvulling, dit is gewoon in Duitsland gebeurd, dus logisch dat hij tot vervolging mag overgaan als er geconstateerd wordt dat iets strafbaars begaan is.
Ik begrijp alleen niet hoe een sanctie opgelegd kan worden op basis van 1 verklaring, geen getuigen, geen letsel en geen wederhoor.

marja.verstralen schreef:

Als ik jou was zou ik me snel tot een advocaat richten. Dit zijn geen zaken om lichtvaardig mee om te gaan.

In Nederland zal je niet snel opgepakt worden om je straf in Duitsland uit te zitten, maar volgens mij is het best handig om de rest van je leven ongestoord in en door Duitsland te kunnen reizen....

BerichtGeplaatst: do 15 nov 2012 12:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENNIS79 schreef:

In Nederland zal je niet snel opgepakt worden om je straf in Duitsland uit te zitten, maar volgens mij is het best handig om de rest van je leven ongestoord in en door Duitsland te kunnen reizen....

Heeft iemand een idee wat een goede ingang om verder advies in te winnen? Ik heb bijvoorbeeld al eens bij het juridisch loket geinformeerd, maar niemand weet daar echt iets te zeggen over de procedures bij onze oosterburen, of me door te verwijzen naar iets waar ik wat mee kan.

Ik wil ook niet een dure advocaat in de arm nemen, ik kan het met een boete van ongeveer €1800,- afkopen, maar ik wil juist dat er recht wordt gedaan, ik ben nergens schuldig aan.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds