Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 16:57
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Clanhost doet vervelend
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kelvinvds

Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2013 17:52    Onderwerp: Clanhost doet vervelend Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb ruim een half jaar geleden een gameserver gekocht bij Clanhost. Die servers lopen per kwartaal. Nu had ik 2 volledige periodes afbetaalt en wilde ik de server stop zetten want hij werd amper gebruikt en ik had er geen geld meer voor. Ik zet hem dus stop alleen zie ik dus dat nog voor het eind van het 2e periode het 3e periode al was begonnen. Dus werd de server pas stop gezet na de derde periode. En nu is dus die 3e periode ook in rekening gezet. Ik vind dit ronduit belachelijk, ik ga die rekening niet betalen. Ik kan het ook niet betalen. Alleen hebben ze nu een incassobureau ingeschakeld, en dat kan wel eens lastig gaan doen.

Nu is mijn vraag; Wat moet ik doen? Als ik niet betaal, word er dan een rechtszaak aangespannen? Of gebeurt er dan iets anders?

Alvast bedankt,
Kelvin van de Sande
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Stefb91

Leeftijd: 34
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2013 21:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kijk eerst eens in de voowaarden wat er gezegd wordt over opzeggen van de overeenkomst. Termijn, manier van opzeggen etc.
Regin

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 26 feb 2013 22:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je minderjarig bent en je de server zonder toestemming van je ouders hebt gehuurd, kun je aan je ouders vragen om de overeenkomst te vernietigen.
kelvinvds

Leeftijd: 28

BerichtGeplaatst: di 26 feb 2013 23:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regin schreef:
Als je minderjarig bent en je de server zonder toestemming van je ouders hebt gehuurd, kun je aan je ouders vragen om de overeenkomst te vernietigen.

Wat houdt dat vernietigen in? Dat er dan niks meer betaalt hoeft te worden?

Stefb91 schreef:
Kijk eerst eens in de voowaarden wat er gezegd wordt over opzeggen van de overeenkomst. Termijn, manier van opzeggen etc.

Ik kan die niet vinden, die staan waarschijnlijk op hun forum en die is niet online op het moment.
DENNIS79

Leeftijd: 45
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2013 16:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op welk moment heb je de overeenkomst opgezegd? En wat was er afgesproken over opzeggen?

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2013 21:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vernietigen betekent dat je ouders de overeenkomst ongedaan maken. Je hoeft dan inderdaad niet meer te betalen. consuWijzer heeft een handige website voor jouw geval: http://www.consuwijzer.nl/thema/koop-dienst-afgesloten-door-minderjarig-kind. Let wel, je moet niet tegen Clanhost hebben gezegd dat je wel toestemming van je ouders had.
Stefb91

Leeftijd: 34
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2013 21:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit staat in hun algemene voorwaarden:

Quote:
- Indien de overeenkomst met Clanhost schriftelijk tot stand komt en opdrachtgever nog niet de leeftijd heeft bereikt van 18 jaar, zal opdrachtgever de overeenkomst tevens laten ondertekenen door een ouder of voogd.

- Indien de overeenkomst met Clanhost niet schriftelijk tot stand komt en wanneer opdrachtgever nog niet de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt, verklaart opdrachtgever toestemming te hebben gekregen van een ouder of voogd voor het plaatsen van de bestelling en het aangaan van de overeenkomst met Clanhost.

- Ieder der partijen kan de overeenkomst opzeggen tot vijf (5) dagen voor het einde van de huidige periode.

Op welke dag heb je de overeenkomst opgezegd?[/quote]
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2013 22:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regin schreef:
Let wel, je moet niet tegen Clanhost hebben gezegd dat je wel toestemming van je ouders had.

Waarom zou dat iets uitmaken? Voor de mogelijkheid tot vernietiging m.i. niets. Wellicht wel voor een eventuele claim van Clanhost op grond van onrechtmatige daad.

Wat betreft de informatie op ConsuWijzer.nl: de mogelijkheid dat Clanhost ervan mocht uitgaan dat toestemming is gegeven ziet slechts op art. 1:234 lid 3 BW ("De toestemming wordt aan de minderjarige verondersteld te zijn verleend, indien het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten."), niet op iets als gerechtvaardigd vertrouwen gebaseerd op mededelingen van de minderjarige (een beroep op art. 3:35 BW helpt niet tegen handelingsonbekwaamheid).

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 03 mrt 2013 16:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Kelvin,

Volgens onze gegevens zijn er geen openstaande posten in uw account. Na mijn inziens lijkt dit al opgelost te zijn.

Graag dit te sluiten.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds