|
Auteur |
Bericht |
Qlaw
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 nov 2012 18:54 Onderwerp: Civiele zaak niet ontvankelijk, wat nu ? |
|
|
Hopelijk heeft iemand een antwoord.
Ik heb namens mijn minderjarige zoon een civiele zaak aangespannen tegen iemand anders wegens onrechtmatige daad.
Nu heeft de rechtbank na 1 jaar de zaak afgedaan en geconcludeerd dat ik als ouder niet ontvankelijk was om deze zaak te voeren. Er zou een toestemming nodig zijn van een bijzonder curator.
Op de zaak zelf, de onrechtmatige daad is de rechtbank niet ingegaan.
Als ik nu die toestemming van de bijzonder curator alsnog kan verkrijgen, kan ik dan de zaak opnieuw bij dezelfde rechtbank aanbrengen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 05 nov 2012 19:33 Onderwerp: Re: Civiele zaak niet ontvankelijk, wat nu ? |
|
|
Qlaw schreef: | Als ik nu die toestemming van de bijzonder curator alsnog kan verkrijgen, kan ik dan de zaak opnieuw bij dezelfde rechtbank aanbrengen? |
Er is niet inhoudelijk op de vordering beslist, dus dat kan alsnog. Het antwoord is dus ja. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Qlaw
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 nov 2012 19:39 Onderwerp: Re: Civiele zaak niet ontvankelijk, wat nu ? |
|
|
bona fides schreef: | Qlaw schreef: | Als ik nu die toestemming van de bijzonder curator alsnog kan verkrijgen, kan ik dan de zaak opnieuw bij dezelfde rechtbank aanbrengen? |
Er is niet inhoudelijk op de vordering beslist, dus dat kan alsnog. Het antwoord is dus ja. |
Kan je dan een verzoek doen om dezelfde rechter? Of zal een andere rechter de zaak overnemen? De "oude" rechter heeft immers al wel naar de zaak gekeken en gezegd dat de zaak inhoudelijk voldoende duidelijk was. Echter hij is aan de inhoud niet toegekomen door die niet ontvankelijkheid. |
|
|
|
 |
|