Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 16 jul 2025 20:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Certificaten?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cella

Cella

Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2006 12:24    Onderwerp: Certificaten? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om voor de vakken die je hebt gehaald, certificaten te krijgen als je voortijdig afhaakt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2006 13:16    Onderwerp: Re: Certificaten? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Cella schreef:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om voor de vakken die je hebt gehaald, certificaten te krijgen als je voortijdig afhaakt?

Bij de OU krijg je per definitie certificaten.

Maar afhaken ? Waarom ? Gewoon volhouden en doorgaan !
Bekijk de homepage
M

BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2006 13:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wellicht is dat per universiteit verschillend. Vraag het eens na bij je studiebegeleider. Als je naar een andere universiteit overstapt wordt er dacht ik meestal wel gekeken naar wat je al gehaald hebt. Als je tijdelijk stopt en daarna weer verder wilt gaan, moet je hopen dat bepaalde behaalde resultaten niet alweer 'verjaard' zijn.

Bij de OU krijg je, zoals StevenK al zegt, inderdaad per vak een certificaat en zo'n certificaat verjaart niet snel. Echter... zo te zien zit jij op de UU, dus dan kun je het beste daar even navragen hoe het zit.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2006 15:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Cella, als je afhaakt, hoe groot is dan de kans dat je weer begint? Dus wat is het nut van die certificaten?

Maar ik denk dat je je wel even bij de studentenadministratie van je uni kunt melden voor het krijgen van zo'n verklaring voor elk gehaald vak.
annemiekewp

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2006 21:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

in nijmegen krijg je elke keer cijferlijsten (na tentamenperiode, dus 2 maal per jaar). behaalde cijfers zijn een xaantal (dacht acht jaar) jaren geldig, daarna verliezen zij hun waarde.
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 0:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zet 'm op!
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 9:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik moest nog even aan deze uitspraak denken:

Quote:
Winnaars zijn verliezers die nooit opgeven

Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 12:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

annemiekewp schreef:
in nijmegen krijg je elke keer cijferlijsten (na tentamenperiode, dus 2 maal per jaar). behaalde cijfers zijn een xaantal (dacht acht jaar) jaren geldig, daarna verliezen zij hun waarde.

Ik dacht dat de cijfers 10 jaar lang gelden...maar weet het niet meer zeker Think
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 13:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volento Deo schreef:
annemiekewp schreef:

Ik dacht dat de cijfers 10 jaar lang gelden...maar weet het niet meer zeker Think

Dat verschilt heel erg; ik weet dat toen ik aan de erasmus een poging deed de cijfers maar één of twee jaar geldig waren.
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 13:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Da's wel heel kort... dan kan je niet eens afstuderen... voordat je je bachelor kan halen zijn de cijfers uit het eerste jaar al niet meer geldig... dat lijkt me een beetje sterk Wink
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 14:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarschijnlijk moet je even het examenreglement er op nalezen, bij de UL kan je schijnbaar een bewijsstuk van het behaalde resultaat laten toesturen op verzoek...
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
Volento Deo

Volento Deo

BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 19:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Volento Deo schreef:
annemiekewp schreef:

Dat verschilt heel erg; ik weet dat toen ik aan de erasmus een poging deed de cijfers maar één of twee jaar geldig waren.

Dat lijkt mij ook erg sterk hoor. Dat zou betekenen dat je een opleiding van 4 jaar minstens binnen 2 jaar moet afronden Confused
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 19:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volento Deo schreef:
StevenK schreef:
Volento Deo schreef:
annemiekewp schreef:

Dat lijkt mij ook erg sterk hoor. Dat zou betekenen dat je een opleiding van 4 jaar minstens binnen 2 jaar moet afronden Confused

Eh.. 't Is ook allemaal zo lang geleden. Ik probeer me nog voor de geest te halen hoe 't zat. Misschien was 't iets dat je je hele P binnen 2 jaar af moest hebben ofzo ?
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 19:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Eh.. 't Is ook allemaal zo lang geleden. Ik probeer me nog voor de geest te halen hoe 't zat. Misschien was 't iets dat je je hele P binnen 2 jaar af moest hebben ofzo ?

Dat zou kunnen kloppen ja. Bindend studieadvies en al (wat ze hadden afgeschaft voor bepaalde vakken, maar nu wederom geldend is) Confused
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 20:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Of misschien dat dit geldt voor CS vakken die maar tijdelijk gegeven worden, of voor vakken die erg onderhevig zijn aan verandering. (Ik kan me als voorbeeld alleen Fiscaal recht indenken rond de periode waarin het belastingstelsel gewijzigd is van schijven naar box'en)
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds