|
Auteur |
Bericht |
a.van.horssen
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: di 03 jan 2012 21:18 Onderwerp: Casus waargebeurd: Parkeren en onrechtmatige daad? |
|
|
Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden of wat jullie mij zouden adviseren.
In de woonwijk hebben we een doe het zelfgarage die lak heeft aan alle fatsoensnormen. Hij parkeert zijn onder hande zijnde voertuigen op de openbare weg waardoor nog weinig plaats is voor voertuigen van de bewoners. De gemeente kan niets doen omdat de garagehouder beweert dat hij geen onder handen zijnde voertuigen heeft. "Het zijn immers klanten die zelf hier parkeren om hem zelf te maken" aldus hemzelf....
Nu zijn de frustraties dusdanig dat ze een buurtbewoner volledig vastgeparkeerd hebben.... met te weten twee voertuigen van de garage (op wiens naam ze precies staan weten we niet.
Hij weigert de voertuigen te verplaatsen omdat ze niet van hem zijn. Voordat de politie gebeld gaat worden willen zij eerst weten hoe e.e.a. in elkaar zit. Is hier sprake van een onrechtmatige daad? en zo ja door wie? Zijn er gronden om één of beide auto's weg te vorderen voor weer weg te kunnen rijden? Wat kan nog meer en waar moet rekening mee gehouden worden?
Ik ben benieuwd naar jullie creativiteit in dezen. Onze buren hebben hier dan ook wat aan en weten wat ze kunnen. |
|
|
|
 |
a.van.horssen
|
Geplaatst: di 03 jan 2012 21:20 Onderwerp: Re: Casus waargebeurd: Parkeren en onrechtmatige daad? |
|
|
PS: er is niets lokaal geregeld in verordeningen/APV in dezen. Niet zover wij weten. |
|
|
|
 |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: di 03 jan 2012 21:31 Onderwerp: |
|
|
In dit geval lijkt mij dat de politie de enige is die op basis van kenteken de eigenaar kan achterhalen met het verzoek het voertuig te verplaatsen.
Of iets creatiever, sleepkabel en een meter naar achter/voren trekken....... Zolang je niets vernield. |
|
|
|
 |
Nico1979
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 03 jan 2012 21:42 Onderwerp: Re: Casus waargebeurd: Parkeren en onrechtmatige daad? |
|
|
a.van.horssen schreef: | Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden of wat jullie mij zouden adviseren.
In de woonwijk hebben we een doe het zelfgarage die lak heeft aan alle fatsoensnormen. Hij parkeert zijn onder hande zijnde voertuigen op de openbare weg waardoor nog weinig plaats is voor voertuigen van de bewoners. De gemeente kan niets doen omdat de garagehouder beweert dat hij geen onder handen zijnde voertuigen heeft. "Het zijn immers klanten die zelf hier parkeren om hem zelf te maken" aldus hemzelf....
Nu zijn de frustraties dusdanig dat ze een buurtbewoner volledig vastgeparkeerd hebben.... met te weten twee voertuigen van de garage (op wiens naam ze precies staan weten we niet.
Hij weigert de voertuigen te verplaatsen omdat ze niet van hem zijn. Voordat de politie gebeld gaat worden willen zij eerst weten hoe e.e.a. in elkaar zit. Is hier sprake van een onrechtmatige daad? en zo ja door wie? Zijn er gronden om één of beide auto's weg te vorderen voor weer weg te kunnen rijden? Wat kan nog meer en waar moet rekening mee gehouden worden?
Ik ben benieuwd naar jullie creativiteit in dezen. Onze buren hebben hier dan ook wat aan en weten wat ze kunnen. |
In hoeverre laat het geldende bestemmingsplan het gebruik van het betreffende pand als garage toe? |
|
|
|
 |
a.van.horssen
|
Geplaatst: di 03 jan 2012 22:08 Onderwerp: Re: Casus waargebeurd: Parkeren en onrechtmatige daad? |
|
|
Nico1979 schreef: | Hallo allemaal,
In hoeverre laat het geldende bestemmingsplan het gebruik van het betreffende pand als garage toe? |
Tjah hebben we ook nagevraagd. Het mag nog steeds. Blijkbaar mag (ondanks dat er een tal nieuwe rechtspersonen zich gevestigd hebben achter elkaar) nog steeds daar een garage met milieucategorie 3 in het pand zitten.
Het is wel een sterfhuisconstructie, maar dan alleen als zich tussentijds een ander bedrijf vestigd met een andere bestemming. Dan vervalt de milieucategorie 3 bestemming. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 04 jan 2012 0:15 Onderwerp: |
|
|
Huh dubbele persoonlijkheid? Klik. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|