|
Auteur |
Bericht |
rechtislinks
Leeftijd: 124 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: ma 26 feb 2007 2:30 Onderwerp: Casus verbintenissenrecht |
|
|
Hallo iedereen,
Hier een casus:
Ik heb een computerbedrijf. Ik lever een ander bedrijf 8 computers. Het bedrijf blijkt na de levering geen zin te hebben om te betalen. Ze beschuldigen mij namelijk van het leveren van beschadigde computers. Zij beweren dat er krassen op de computers zitten. Toch bewaren ze de computers. Na drie aanmaningen en wat geworstel over de telefoon willen ze de computers kopen, maar voor een lager bedrag.Maar ik wil toch echt het volledige bedrag ontvangen.
Waar kan ik mij op beroepen? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 26 feb 2007 9:13 Onderwerp: |
|
|
Mits er niet te veel tijd verstreken is: op het recht van reclame. Je mag zelf even de voorwaarden daarvoor opzoeken  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
HardeHarry
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 26 feb 2007 19:23 Onderwerp: |
|
|
Recht van reclame is om iets TERUG te krijgen 7: 39 e.v., linksisrechts wil betaald worden. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 26 feb 2007 23:55 Onderwerp: |
|
|
Hij haalt ze terug en verkoopt ze opnieuw
Maar goed, is je beroepen op nakoming van de overeenkomst een antwoord dat dan beter zou bevallen? Want dat heeft hij al gedaan ... 3 keer zelfs. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 27 feb 2007 0:13 Onderwerp: |
|
|
Het is niet een vraag waar je een echt antwoord op kunt geven.
Zitten die krassen er echt op? Kun je aantonen dat die krassen er pas later op zijn gekomen? Is het lagere bedrag in overeenstemming met de ernst van de beschadiging?
Als jij recht hebt op volledige betaling, dan kun je je gewoon beroepen op de koopovereenkomst. In gebreke stellen en dagvaarden.
Als de klant gelijk heeft, dan is het verstandig om zelf wat water bij de wijn te doen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
rechtislinks
Leeftijd: 124 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: di 27 feb 2007 0:17 Onderwerp: |
|
|
Terugvorden van de goederen is inderdaad een goed alternatief.
Dank voor de hulp. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: di 27 feb 2007 0:21 Onderwerp: |
|
|
Let op: dat gaat dus niet zo in het algemeen, he. Daar zijn wel voorwaarden voor. Enfin, die staan wel in een goed handboek. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|