|
Auteur |
Bericht |
stallone
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL
|
Geplaatst: zo 04 mrt 2007 12:58 Onderwerp: |
|
|
Ok bedankt!
Maar ook 1 van de veriesten voor onrechtmatige daad is dat het Suske valt toe te rekenen, dat ze schuld heeft, is dat in dit geval ook zo? Dat het haar valt toe te rekenen?
gr |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: zo 04 mrt 2007 14:03 Onderwerp: |
|
|
Ik zou zeggen, lees artikel 6:165 eens. "De omstandigheid dat een als een doen te beschouwen gedraging van een persoon van veertien jaren of ouder verricht is onder invloed van een geestelijke of lichamelijke tekortkoming, is geen beletsel haar als een onrechtmatige daad aan de dader toe te rekenen."
Ook geestelijk gestoorden kunnen dingen doen die schade toebrengen aan derden. Daar moeten ze gewoon voor betalen.
Staan ze onder curatele, dan verandert dat niet. Curatele gaat immers alleen over rechtshandelingen, en een OD is geen rechtshandeling.
Als er een toezichthouder is, dan kan deze worden aangesproken als deze onvoldoende toezicht hield.
Arnoud |
|
|
|
 |
stallone
|
Geplaatst: zo 04 mrt 2007 18:31 Onderwerp: |
|
|
oke thx!
gr |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: zo 04 mrt 2007 21:37 Onderwerp: |
|
|
Trouwens, ik zou 't wel leuk vinden als je je uitwerking van deze casus hier even plaatste. Handig voor het nageslacht zeg maar
Arnoud |
|
|
|
 |
stallone
|
Geplaatst: ma 05 mrt 2007 12:29 Onderwerp: |
|
|
Ja wil ik op zich wel doen, maar het moet ook nog beoordeeld worden enzo, dus als het allemaal goed is wil ik het er wel opzetten. Want als ik het fout gedaan heb is het niet erg handig
gr |
|
|
|
 |
stallone
|
Geplaatst: ma 05 mrt 2007 14:50 Onderwerp: |
|
|
 |