|
Auteur |
Bericht |
dagmar
|
Geplaatst: do 14 jul 2005 22:28 Onderwerp: Camera's ophangen |
|
|
Hallo,
Ik heb even een vraagje. Mag je als restauranteigenaar zomaar een camera in je restaurant ophangen als je een werknemer ervan verdenkt geld te stelen? En zo ja, ben je dan verplicht om dit aan je werknemers te vertellen of is simpel een bordje ophangen (voor gasten, zoals je dit vaak ziet bij winkels) enkel voldoende? Of hoef je uberhaupt niets te melden?
Ik kan het zelf namelijk nergens in de wet vinden en vroeg me af of jullie hier misschien iets over weten....
Alvast bedankt! |
|
|
|
|
Sovereign
Leeftijd: 49 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: do 14 jul 2005 23:24 Onderwerp: |
|
|
Neus eens rond op de website van het college bescherming persoonsgegevens. |
|
|
|
|
Arie
Leeftijd: 41 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 14 jul 2005 23:51 Onderwerp: |
|
|
Naar mijn weten mag je als eigenaar je restaurant beveiligen tegen eventuele ongeoorloofdheden. Het voorkomen van strafbare feiten is een legitiem doel, me dunkt. |
|
|
|
|
dagmar
|
Geplaatst: vr 15 jul 2005 0:00 Onderwerp: |
|
|
bedankt!!
was er zelf nog niet opgekomen!! |
|
|
|
|
tikSimone
Leeftijd: 58 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 15 jul 2005 7:10 Onderwerp: |
|
|
Uit een Hoffmann-lezing van enige tijd geleden alweer meen ik me te herinneren dat dat niet "zomaar" mag. Je moet de werknemers wel degelijk er over informeren (schriftelijk, zodat je ook kunt aantonen dat je dat gedaan hebt) en je moet dat geregeld even herhalen.
Bovendien zul je ook andere maatregelen moeten nemen om diefstal te voorkomen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
marcel
Leeftijd: 43 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: vr 15 jul 2005 11:41 Onderwerp: |
|
|
Toch kan het wel als bewijs dienen ( praktijkvoorbeeldje bij mij op het werk: jatten uit de kassa, videobeelden werden als bewijs gebruikt bij rechter, ook in HB geaccepteerd). Maar enige zorgvuldigheid is wel vereist. Bij ons staat het zelfs opgenomen in de arbeidsovereenkomst!! _________________ Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN) |
|
|
|
|
|