Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 23:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

CODAS (Univ. Leiden)
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2005 12:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr. crowley schreef:
Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik afgestudeerd ben. Wat een gedoe zeg. Maar vroeger was het ook niet beter. Ik weet nog dat er de mogelijkheid kwam om een tentamen dat je in december had gemaakt en niet had gehaald, in januari van het volgende jaar over mocht doen, in plaats van in de zomer. Het is toen voorgemkomen dat je het cijfer van het tentamen uit december te horen kreeg na de datum van herkansing in januari. Ook toen was het excuus te weinig mensen om de vele tentamens na te kijken.

Ze waren natuurlijk gewoon lekker met de kerst op wintersport Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Avish

BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2005 12:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook ik ben voorstander om dat programma aan de kaak te stellen. Ik vind het belachelijk dat Universiteit Leiden haar naam op deze manier moet vuil maken aan het gebruiken van zo'n ondeugdelijk systeem.

Met name de MANIER van becijfering is totaal niet rechtvaardig. Het voordeel om snel te kunnen nakijken lijkt zwaarder te wegen boven alles. De studenten die het eerste tentamen een 4 hebben gehaald zijn daarvan wel de dupe, maar ach, dat is natuurlijk minder belangrijk...

Ik vind het wel erg kwalijk dat niemand ooit de werking van CODAS heeft uitgelegd. De Universiteit zou zich tenslotte moeten verantwoorden voor het in gebruik nemen van dit programma.

Maar als dit programma bestaat voor het NUT van docenten, namelijk om werkdruk te doen afnemen, dan zouden studenten moeten kijken naar het NUT van studenten.

Met andere woorden: TYP zoveel mogelijk juridische sleutelwoorden per vraag (en hou je vooral niet aan de max. toegestane woorden per vraag) en je haalt het wel. Voor gedegen argumentaties en motivaties staan blijkbaar geen punten meer.

Strafbaar? Nee, ik noem het tactvol werken Wink

Dus: veel succes iedereen! Laughing
Verstuur e-mail
Blizzard

BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2005 15:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

quote: ‘Hoewel veel docenten er graag mee willen werken, moeten ze beseffen dat de computer geen wondermiddel, maar slechts een hulpmiddel is.‘

Van de pagina: http://www.leidenuniv.nl/mare/2003/27/0901.html

Nu hoeven ze alleen nog maar een tempel te bouwen en een standbeeld op te richten.

Ik zou heel graag wil weten hoe het programma werkt. Het lijkt me niet dat een programma dat alleen naar keywords zoekt betrouwbare antwoorden kan leveren.
Ik zou ook graag willen weten of de tentamens die met een onvoldoende zijn gekwalificeerd alsnog met de hand worden nagekeken of dat ze aannemen dat de computer het juist heeft.
Verstuur e-mail
Avish

BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2005 20:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat vind ik dus ook. Een computer kan nooit het menselijk intellect vervangen, zeker niet met zo'n stom programma dat in documenten zinsconstructies moet kunnen snappen.

Ik ben zeer benieuwd naar hoe dit programma werkt.
Verstuur e-mail
anonieme getuige

BerichtGeplaatst: do 10 mrt 2005 2:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Avish schreef:
Dat vind ik dus ook. Een computer kan nooit het menselijk intellect vervangen, zeker niet met zo'n stom programma dat in documenten zinsconstructies moet kunnen snappen.

Ik ben zeer benieuwd naar hoe dit programma werkt.

Uit het volgende persbericht valt af te leiden welk systeem gebruikt is:

http://www.vives.nl/index.php?details=1&nieuws_id=633&cat_id=&subcat_id=&mainpage=1

en wat vinden we op http://www.gradiation.com/ :

How does our Software work? Just a note for people with a more scientific interest:- It is like Coca cola. Everybody knows it, likes it. When thirsty, Coke is effective. But no-one knows what's in it... Ingredient 7X is a well-kept secret. Andromatics Software, in Holland, users know it, like it. When grading, Andromatics is effective. But no-one knows what's in it.... Ingredient Andromatics is a proven well-kept secret.

"users know it, like it".. ja het bespaart de docenten natuurlijk veel tijd.
Maar een geheim systeem dat tentamens beoordeelt, en waarvan ook de docenten de werking niet eens kennen... Zelfs als het programma echt zou werken zet ik daar nog grote vraagtekens bij.

Het is volkomen onduidelijk hoe men aan het cijfer komt. Het tentamenformulier gaf aan dat er 20 punten per vraag te verdienen zijn. Hoe zijn die punten uitgedeeld? Als de computer al een beoordeling per vraag heeft gemaakt, was het kennelijk steeds 0 punten of alle punten. Daarmee leer je studenten niet hoe antwoorden goed beargumenteerd worden.

Hoe gaat een massale inzage eruit zien? Studenten krijgen hun werk te zien zoals ze het hebben ingeleverd? Dat hebben ze allemaal al op hun eigen PC staan. Hooguit leer je "dit antwoord vond de computer 100% goed, dat antwoord vond de computer helemaal fout". De computer heeft slechts wat statistiek bedreven op je antwoorden (dat is nog wel uit de website op te maken), heeft dus geen benul waarom het wel of niet goed was, en kan het dus ook niet uitleggen.

En een niet geheel onbelangrijk punt: gezien de reacties van studenten werkt het systeem niet. Als je studenten niet als kleine kinderen wilt behandelen, kun je dit argument niet zomaar negeren.

Uiteindelijk zal het vermoedelijk wel mogelijk zijn om via een individuele inzage een menselijk oordeel te krijgen over je antwoorden. Men kan het dan niet maken om opnieuw alleen 0 of 20 punten uit te delen; dat zou met het examenreglement conflicteren. Als studenten zelf een beetje goed opletten zullen heel wat cijfers flink moeten worden bijgesteld (op dit moment heeft minder dan 3% een cijfer hoger dan 6 gekregen...), en hopelijk is men dan bereid toe te geven dat het systeem niet voldoende betrouwbaar is... Per slot van rekening is het recht op inzage niet bedoeld om fouten in de beoordeling recht te zetten.

Overigens: recht op inzage heb je binnen 30 dagen na het bekend worden van de uitslag. Als de nabespreking pas na het eindtentamen zal plaatsvinden, moet je er als student dus zelf op tijd bij zijn.
Chang, Steven

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: do 10 mrt 2005 10:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

anonieme getuige schreef:

Uit het volgende persbericht valt af te leiden welk systeem gebruikt is:

http://www.vives.nl/index.php?details=1&nieuws_id=633&cat_id=&subcat_id=&mainpage=1

interessant artikel, vooral het stuk:

Het scheelt veel nakijktijd, terwijl de
kwaliteit van het nakijken positief beïnvloedt wordt. De computer is nu eenmaal
objectiever. Het gaat hier om conceptueel nakijken, waardoor het totale antwoord
inclusief de niet-gebruikte tekst meegewogen wordt. Tevens geeft CODAS de gebruiker
een fraudecheck. Daarmee worden vrijwel alle valsspelende studenten gepakt, en
tevoren afgeschrokken.
www.Gradiation.com

De bewering dat hoe meer je bij een antwoord schrijft hoe hoger cijfer je kunt krijgen kan dus wel juist zijn, immers het totale antwoord inclusief de niet-gebruikte tekst wordt meegewogen. (citaten worden meegewogen)
Trouwens vraag ik mij af of het nakijksysteem wel degelijk beter is dan het zelf nakijken. Er staat dat nakijken met het nakijksysteem objectiever is dan normaal nakijken. Ik denk dat de nauwkeurigheid van het systeem afneemt, naarmate docenten minder toetsen zelf nakijken en meer door het systeem laten nakijken. Dus kijken de docenten bijvoorbeeld 100 van de 1000 toetsen zelf na en voeren de toetsen in het systeem. Ze waarderen de toetsen met een (+) of een (-). Maar aangezien docenten maar 100 van de 1000 toetsen zelf nagekeken hebben, dan zal de nauwkeurigheid van het systeem maar fluctueren bij de 10%. Zouden de docenten bijvoorbeeld 500 van de 1000 toetsen nakijken en waarderen met (+) goed gemaakte toets of (-) slecht gemaakte toets, dan zou de nauwkeurigheid van het systeem aanzienelijk groter zijn. Maar daar is natuurlijk geen tijd voor. (zeggen ze Smile )
Ik denk echt dat de toetsen geheel verkeerd nagekeken zijn. Tussentoets 1 is slecht gemaakt, slagingspercentage ongeveer 45%, maar aangezien iedereen kon samenwerken denk ik dat de slagingspercentage eigenlijk ongeveer 95% hoort te zijn. Onder de 5% niet geslaagden vallen mensen die niet samengewerkt hadden.
Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds