|
Auteur |
Bericht |
ecbkmh
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 12 mei 2013 22:51 Onderwerp: Buurman met gevaarlijk houten palette op zijn balkin |
|
|
Lieve Rechtenforum Team,
Wij hebben sinds enige tijd een nieuwe buurman boven ons die graag gaat klussen. Hij heeft nu een houten palette op zijn balkon staan. Deze staat helemaal los en de helft daarvan kijkt er boven zijn balkon uit (en dus boven onze tuin).
Een foto hiervan kunt u hier vinden:
https://www.dropbox.com/s/zm2wcfefrty19eu/2013-05-10%2018.23.08.jpg
Dit baart ons behoorlijk zorgen omdat deze palette (bij sterk wind of door de 2 katten die daarop lopen) eraf kan vallen.
Ik heb een klein dochtertje dat graag in de tuin speelt (dus onder dit balkon) maar zelfs een volwassen mens kan door dit 5-10kg stuk gedood worden.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wat zijn mijn opties?
Eerdere gesprekken met deze buurman (over andere zaken zoals het gebruik van zijn hobby verfspuit-buizen naast onze slaapkamers) geven ons de indruk dat hij niet erg attent is en zelfs niet op zijn omgeving geeft.
Ik verwacht deze keer dat hij weer niet zo snel wil luisteren en ik ben niet van plan om te wachten tot er ons iets gebeurd (naast materiele schaden tegen ons raam bjv.).
Alvast bedankt voor uw hulp!
Met vriendelijke groet,
Een bezorgde familie |
|
|
|
 |
jpst
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 mei 2013 3:16 Onderwerp: |
|
|
Je kunt jezelf in een juridische procedure storten, maar tegen de tijd dat je die hebt doorlopen is het kwaad misschien allang geschied.
Weleens gedacht om bv de wijkagent te bellen?
Als ik zo de foto bekijk is mijn eerste reactie dat zelfs een blinde nog kan zien dat dit niet erg handig is zo. Even gechargeerd gezegd dan. |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 mei 2013 9:12 Onderwerp: |
|
|
Begin toch maar weer gewoon met vragen of hij het weg wil halen. Dat blijft de snelste en minst escalerende manier.
Als je daarbij rustig uitlegt (laat dus je eigen vooroordelen of frustraties over eerdere problemen thuis) dat je bang bent dat het naar beneden komt vallen heeft hij daar vast wel begrip voor.
Zo niet, dan kun je altijd nog het juridische traject doorlopen. |
|
|
|
 |
ecbkmh
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 mei 2013 15:02 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reacties en het advies.
Ik ben altijd een voorstander geweest om dit soort zaken op een vredeljk manier op te lossen maar zoals gezegd, het is best vermoeiend om hem steeds aan te moeten spreken over deze toch vanzelfsprekende handelingen.
Ik zal hem vanavond hierop even aanspreken (zonder de verleden verhalen). Zijn keuken tapijt is de laatste nacht onze tuin in gewaaid... Zijn plank schijnt ook nog door de wind (of katten) verschoven te zijn.
Crossing the fingers... |
|
|
|
 |
|