Marg
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 31 jan 2006 14:58 Onderwerp: Burenrecht? |
|
|
Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij raad kan geven.
Het volgende is het geval.
Mijn ouders wonen in hun eigen koopwoning (een hoekhuis van een rijtje van 4 huizen). De buren bewonen het hoekhuis in het volgende rijtje van vier. De tussenliggende grond is eigendom van de buren (was vroeger een brandgang). Mijn ouders hebben de buren toestemming gegeven om een poort, naar de toegang van de tuin van de buren) te bevestigen in de zijmuur van het huis van mijn ouders. Echter onder de bedinging dat zouden de buren hun huis verkopen, de poort verwijdert zou worden. Dit alles mondeling.
De buren verkopen het huis, maar de poort wordt niet verwijdert. Mijn vader vraagt verschillende malen aan de nieuwe buurman om de poort te verwijderen uit zijn muur, maar de buurman geeft hier geen gehoor aan. Sterker nog, in de achtertuin beplant hij de schutting van mijn ouders (staat volledig op eigen grond) met grove klimop (die ervoor zorgt dat de schutting vervangen moet worden) en laat wortels en takken van klimop en bomen doorgroeien in de tuin van mijn ouders.
Vader wordt inmiddels ernstig ziek en overlijdt. Moeder zit nog steeds met de kwestie dat zij wil dat de poort verwijdert wordt uit de muur van haar huis. Herhaalde verzoeken aan de buurman, aangetekende brieven (die trouwens niet aangenomen worden van de post), de buurman weigert. Wél stuurt hij de politie naar moeder toe, omdat zij nota bene in haar eigen tuin de wortels van de planten van buurman heeft verwijdert, omdat er anders geen nieuwe schutting geplaatst kon worden. Buurman eist een schadevergoeding van € 80,--, maar de politie moet er eigenlijk om lachen, want moeder staat 100% in haar gelijk.
Al met al is de schutting nog steeds niet verwijdert uit haar muur. Het kan toch niet zo zijn dat de buren destijds met de verkoop van hun huis ook de muur van moeders huis hebben verkocht!?
Weet iemand hoe hier nu verder in te handelen?
Met vriendelijke groeten. |
|