Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
joz
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 11 jul 2010 11:31 Onderwerp: Burenoverlast, verhuurder helpt niet mee, wat nu? |
|
|
Hoi allemaal,
Dit is mijn allereerste post hier op dit forum en ik ben niet zo'n juridisch wonder (programmeur ) dus excuses alvast als ik hier iets doe wat anders is dan gebruikelijk binnen dit forum.
Sinds een aantal maanden hebben wij hier nieuwe buren, leuk zou je denken maar dat leuke was er al snel vanaf. Deze buren zijn 2 nog vrij jonge meisjes en hebben met z'n 2en een appartement gehuurd die in een redelijk slechte staat verkeerd, er moest veel gebeuren (waarvan vrij weinig is gebeurt tot op heden).
Deze 2 meiden hebben het nu al zo'n 6 x voor elkaar gekregen om ons appartement, wat eronder gelegen is, blank te zetten met water. De eerste keren begreep ik ook wel dat dit kon voorkomen en tot de laatste keer ben ik altijd vrij vriendelijk geweest maar wel op het hart gedrukt bij de 2 dat (zeker na de 6e keer) het nu toch is afgelopen moet zijn en het opgelost moet worden.
Je raad het al, vandaag was het weer raak en ik sta hier een beetje te koken in mijn schoenen en vroeg me af hoe ik die 2 nou zo ver krijg dat het ook gewoon afgelopen is.
Nou zitten er een aantal kanttekeningen bij deze situatie. Onze relatie met de verhuurder (eigenlijk toezichthouder, devilee) is vrij slecht. Toen wij hier in trokken hebben wij huurteam Rotterdam ingeschakeld om vast te stellen of onze huur al dan niet redelijk was. Onze huur bleek veel te hoog, hier is een zitting over geweest en wij zijn hier in het gelijkgesteld waarbij we de teveel betaalde huur in terugwerkende kracht terug krijgen. Sinds de start van het proces hebben wij naar meerdere malen contact te zoeken door (al dan niet aangetekende) brieven te sturen, bellen etc, nooit iets meer van deze partij gehoord. Ik hoef dus nu ook niet te verwachten dat ze hier ons bij gaan helpen (de meisjes vallen onder dezelfde verhuurder).
Mijn vraag is, wat nu? Ik laat het even zakken maar dan ga ik de 2 toch weer is flink aanspreken maar goed, tot op dusver heeft dat nooit geholpen dus nu verwacht ik hier ook weinig van.
Ik heb een rechtsbijstand verzekering en ben nu op het punt dat ik de 2 het net zo zuur wil maken als zij bij ons. Ik dacht aan huisvrede breuk maar ik weet er allemaal niets van en dus weet ik ook niet of dit wel toepasselijk is.
Uiteraard kan ik even langs op spreekuur om hier opheldering over te krijgen en me te laten adviseren maar zoals altijd probeer ik het eerst zelf.
Ook stel ik deze vraag om wat onderbouwing te hebben (en druk te kunnen uitoefenen) voor de 2 om zo een gesprek te kunnen aangaan. Wellicht als ze de druk wat meer voelen er wel actie word ondernomen.
Graag hoor ik van jullie wat jullie in deze situatie zouden doen!
Zoals ik al heb verteld is praten al geprobeerd, met de 2 buurmeisjes heeft dat dus niet echt zin, het blijft gebeuren. De verhuurder / toezichthouder negeert ons totaal dus daar hoeven wij ook niets van te verwachten (alhoewel het wel is geprobeerd, we zouden teruggebelt worden, natuurlijk nooit iets gehoord)
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
sjaakspoiler
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: ma 12 jul 2010 16:52 Onderwerp: Re: Burenoverlast, verhuurder helpt niet mee, wat nu? |
|
|
Het betreft hier geen structurele overlast (zoals wekelijks terugkerende geluidsoverlast) waardoor je weinig kans maakt om dit via de verhuurder aan te pakken. Het valt hoogstwaarschijnlijk in de categorie ongelukken en incidenten.
Het enige wat je kan doen is keer op keer de schade verhalen op de 2 dames.
Natuurlijk is het aan jou om (in samenwerking met een schadeexpert) om de schade in te schatten. Zeker als je de kosten om de schade door een bedrijf te laten verhelpen meerekent dan loopt het uiteraard flink op.
Hun verzekering zal dat uiteraard ook niet keer op keer blind betalen dus op een gegeven moment zullen ze zelf de schade moeten betalen.
Dat zal wel een aardige motivatie zijn om zich beter te gedragen. |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 19 jul 2010 23:43 Onderwerp: |
|
|
Allereerst: wat is de oorzaak van het blank staan en overstromen van water van het appartement in die van jou? Is het een tekortkoming aan de woning, zitten er gaten in het plafond? |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: di 20 jul 2010 8:19 Onderwerp: |
|
|
Zoals PCdealer al aangeeft, wat is de oorzaak van het blank staan van het appartement? Als dit komt door slecht onderhoud dan kan de verhuurder worden aangesproken. Het is dan aan de verhuurder om de dames in kwestie aan te spreken (als natuurlijk sprake is van moedwillig handelen).
De dames aanspreken elke keer, zoals sjaakspoiler aangeeft, lijkt mij pas mogelijk wanneer jij kunt aantonen dat zij moedwillig, dus onrechtmatig, gehandeld hebben en dat zal niet gemakkelijk zijn. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|