|
Auteur |
Bericht |
an123
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 08 mrt 2013 14:02 Onderwerp: Buren en gasten van buren parkeren op prive-parkeerplaats |
|
|
Beste forumleden,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.
Via een makelaar huur ik een woning en een prive-parkeerplaats. De woningen zijn in blokken geplaatst en de parkeerplaats bevind zich in een parkheerhaven aan het begin van het blok. Iedere huurder heeft per woning 1 parkeerplaats. Deze parkeerplaatsen zijn genummerd. In de huurovereenkomst staat ook vermeld dat men de woning en de prive-parkeerplaats huurt met nummer .....
Helaas gebeurt het me de nodige regelmaat (meerdere malen per week) dat anderen, buren en gasten van buren, de auto op mijn prive parkeerplaats parkeren.
De klacht is vanzelfsprekend reeds gemeld bij de makelaar. Die heeft een nieuwsbrief rondgestuurd met het verzoek aan de buren om hiermee te staken. Er is ook een bordje met 'eigen weg' in de parkeerhaven geplaatst. Dit alles is niet voldoen.
Ik ben benieuwd welke rechten ik thans heb jegens de makelaar. Indien in mijn huurovereenkomst staat opgenomen dat ik een prive-parkeerplaats huur, dan ben ik van mening dat hij ook dient te realiseren dat ik te allen tijden mijn auto op die bewuste plek kan parkeren. Vanzelfsprekend heb ik hierover ook reeds contact gehad met verschillende buren, maar er zijn helaas een aantal notoire 'foutparkeerders' die er niet mee stoppen.
Ik heb reeds aan de makelaar aangegeven dat ik het zinvol acht als er een beugel op de parkeerplek wordt geplaatst zodat je die zelf omhoog kan zetten en derhalve kan blokkeren dat een ander hier parkeert. Hier wordt geen gehoor aan gegeven.
Er is geen onderscheid in de huurovereenkomst opgenomen voor de huurprijs van de parkeerplaats en de huurprijs van de woning. In theorie dacht ik dat wellicht de makelaar alsnog kan sommeren om de priveplek te realiseren en anders een x bedrag van de huur te minderen, waarbij ik dan vanzelfsprekend ook geen recht heb op een priveparkeerplaats.
Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden en of jullie mogelijkheden zien om hiermee 'iets'te doen.
Alvast bedankt voor de input. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: za 09 mrt 2013 19:19 Onderwerp: |
|
|
Na schriftelijke ingebrekestelling met een termijn kun je ook simpelweg aangeven de betaling van de huur (althans het deel dat proportioneel is aan het aandeel van de parkeerplek, bv 20%) op te schorten en te verrekenen met vergoeding t.b.v. derving van het huurgenot tot er adequate maatregelen worden getroffen. Reken maar dat hij dan reageert.
Maar wat houdt je tegen om zelf een beugel of paaltje in de grond te schroeven en/of een parkeerverbodsbord te regelen met daaronder je kenteken? Zo duur zijn die dingen niet en scheelt je hoop discussie. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
an123
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 11 mrt 2013 11:24 Onderwerp: |
|
|
Vriendelijk bedankt voor uw reactie.
De makelaar staat niet toe dat er zelfstandig wijzigingen in de wijk worden verricht. Het zelf plaatsen van een beugel is dan ook niet toegestaan. De volledige wijk moet op dezelfde wijze zijn ingericht, de heggen moeten bijvoorbeeld op gelijke hoogte, de tuininrichting is grotendeels identiek en het zelf plaatsen van losse speeltoestellen voor kinderen (bijvoorbeeld een glijbaan) is niet toegestaan.
Ik dank je voor de input en vermoed inderdaat dat de eerste optie die jij noemt nog uitkomst biedt. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 11 mrt 2013 12:26 Onderwerp: |
|
|
Zie hier een ander geval betreffende al dan niet onredelijke bijkomende eisen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 11 mrt 2013 12:37 Onderwerp: |
|
|
Met "makelaar" bedoel je verhuurder of beheerder van het verhuurde? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 11 mrt 2013 16:36 Onderwerp: |
|
|
Zou, als ik TS was, de makelaar aangetekend laten weten, dat de mix van het aantal parkeerplaatsen, aantal woningen en ter plaatse geldende bepalingen een verborgen gebrek blijkt in te houden en dat ik in voorkomende gevallen de auto in de dichtstbijzijnde parkeergarage zal zetten en de kosten, inklusief die van een eventuele taxi voor woon-parkeergarage- vervoer, alsmede een vriendelijk berekend bedrag per keer voor het bijkomende gedoe, zal verrekenen met de huurpenningen.
Met vermelding van de bereidheid om over dit bedrag verder te onderhandelen?
Ik zou niet weten, waarom ik zou moeten aannemen, dat de makelaar bij het afsluiten van de huurovereenkomst met het euvel onbekend was.
Zou voorkomende gevallen fotograferen en de foto's per mail opsturen. |
|
|
|
 |
rien_nl
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 30 mrt 2013 0:39 Onderwerp: steen eruit paaltje erin |
|
|
Ik zou er geen energie insteken. Het enigste wat helpt is je autonr op je parkeerplaats of als dit nog niet helpt een halve steen eruit en paaltje erin
Helaas moet je wel elke keer het paaltje eruit halen
Ik heb meegemaakt dat er midden op de dag voor onze bedrijfsdeuren werd geparkeerd. Het enigste wat dan helpt is de auto met twee big bags klemzetten. Zodat een ieder die er langs wandelt ziet hoewij erover denken. Het zijn bijna altijd dezelfde die het doen. Ze kennen de situatie
Politie was van mening dat we geen eigen rechter mochten spelen
Big bags weer weggehaald maar inmiddels was het effect redelijk doorgedrongen _________________ Late haver komt ook op |
|
|
|
 |
|