|
|
| Auteur |
Bericht |
Basa
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 256
|
Geplaatst: vr 18 dec 2009 22:01 Onderwerp: Bunde-Erckens & Haviltex |
|
|
Volgens iemand haal ik deze arresten telkens door elkaar. Maar zelf kan hij het ook niet goed uitleggen. Daarom mijn vraag of iemand mij eens even haarfijn kan uitleggen wat nu het grote verschil is tussen het misverstand-arrest en het haviltex arrest.  |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: vr 18 dec 2009 23:13 Onderwerp: |
|
|
Voor mij zijn de arresten twee zijden van dezelfde medaille, nl. van het beginsel dat in het Nederlandse recht de (partij)bedoeling voorgaat op de letter.
Het verschil lijkt me dat Bunde/Erckens over de vraag gaat of er een overeenkomst tot stand is gekomen, en Haviltex over het bepalen van de inhoud van een overeenkomst die tot stand is gekomen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
Basa
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 256
|
Geplaatst: za 19 dec 2009 14:00 Onderwerp: |
|
|
Precies, dat dacht ik dus ook. Misschien zei hij dat omdat ik ze meestal standaard gezamenlijk aanhaal, inplaats van afzonderlijk. Nouja, zal hem maandag weer eventjes aan de tand voelen  |
|
|
|
|
 |
|
|