Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 18:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Buitenproportionele straf
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
quest



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: za 24 jan 2009 14:00    Onderwerp: Buitenproportionele straf Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Ik wil graag jullie mening/advies over het onderstaande:

Een half jaar geleden was ik op stap met een aantal vrienden. In de kroeg was een groep jongens die zwaar zaten te irriteren. Telkens duwen en beuken en irritante opmerkingen aan het maken. Deze jongens waren echt uit op een opstootje. Een van die jongens bleef bezig, met "zuigen". Ik heb hem toen minimaal 3x gewaarschuwd, dat hij daarmee op moest houden. Toen ik wederom een beuk van hem kreeg, draaide ik me om en sloeg hij mij met een glas bier in het gezicht. Mijn reactie daarop was direct een klap terug. Die klap was wat harder dan de bedoeling, wat resulteerde in een gebroken neus en een kapot oog voor die jongen.

Hij is naar buiten gegaan en heeft aangifte gedaan, waarna ik ben opgepakt en een nacht vast heb gezeten. Zoals bovenstaande aangegeven heb ik ook verklaard aan de officier van justitie.

3 maanden later kreeg ik een brief dat ik me op het bureau moest melden voor nog een verhoor. Wat bleek, zijn broer had een week! later ook aangifte van mishandeling tegen mij gedaan. Die broer heb ik nooit met geen vinger aangeraakt. Een valse aangifte dus.

Ik heb nu deze week een schikkingsvoorstel van justitie gekregen, met het verzoek om ruim € 500,- aan die jongen te betalen en daarnaast nog eens 66 uur een taakstraf uit te voeren. Dit vind ik echt buiten proporties, temeer omdat ik een volledige blanco strafblad heb.

De geldboete wil ik best betalen, aangezien die jongen letsel heeft opgelopen, maar de taakstraf vind ik echt buiten proporties.

Wat is jullie advies in deze? Heeft het zin om dit voor te laten komen? Ik heb 5 getuigen die mijn vehaal kunnen bevestigen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 24 jan 2009 14:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als u vijf getuigen hebt dat u met een glas in uw gezicht werd geslagen en dat u zich met één klap verdedigde dan zou ik het zeker voor laten komen.

Het is wel verstandig een advocaat in te schakelen en - via die advocaat - te zorgen dat u de beschikking krijgt over het dossier, zodat u in ieder geval weet op welke informatie het OM zich baseert.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Freankie



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 20


BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2009 10:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Afhankelijk van uw inkomen kunt u in aanmerking komen voor gesubsidieerde rechtsbijstand. Voor meer informatie verwijs ik u naar de webpagina van Postbus51:

http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/rechtspraak-en-veiligheid/organisatie-van-de-rechtspraak/rechtsbijstand/wat-zijn-de-financiele-voorwaarden-voor-gesubsidieerde-rechtsbijstand-of-mediation.html

Het doen van een valse aangifte is strafbaar. Ik ben wel benieuwd naar uw schade. Een glas in het gezicht moet toch enigszins schadesporen achterlaten. In dat geval kunt u aantonen dat u wellicht uit noodweer handelde.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds