|
Auteur |
Bericht |
jones
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 30 jan 2009 20:18 Onderwerp: Brief van een advocaat (onterechte aanklacht) |
|
|
Hallo,
Ik heb even een vraag. Ik kreeg vandaag een brief van een advocaat dat ik door zijn client van deze advocaat veranwoordelijk wordt gehouden voor de schade van een aangifte bij de politie die door iemand is gedaan.
Ik weet totaal niet wat de inhoud niet van deze aangifte, en ik heb nooit toestemming gegeven mijn naam te noemen bij een aangifte.
Niemand kan mij toch verantwoordelijk houden van aangifte die andere doen bij de politie?
grt |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 30 jan 2009 20:37 Onderwerp: Re: Brief van een advocaat (onterechte aanklacht) |
|
|
jones schreef: | Hallo,
Ik heb even een vraag. Ik kreeg vandaag een brief van een advocaat dat ik door zijn client van deze advocaat veranwoordelijk wordt gehouden voor de schade van een aangifte bij de politie die door iemand is gedaan.
Ik weet totaal niet wat de inhoud niet van deze aangifte, en ik heb nooit toestemming gegeven mijn naam te noemen bij een aangifte.
Niemand kan mij toch verantwoordelijk houden van aangifte die andere doen bij de politie?
grt |
Nee,
U kunt niet aangesproken worden voor iets wat een ander doet. |
|
|
|
 |
jones
|
Geplaatst: vr 30 jan 2009 21:28 Onderwerp: |
|
|
Dank voor je antwoord Steven. Ik had dit zelf gedacht.
Het zal ook vreemd zijn. Want dan is het eind zoek natuurlijk. |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: vr 30 jan 2009 21:59 Onderwerp: |
|
|
Dat u hiervoor niet aansprakelijk bent wil echter niet zeggen u hiervoor niet aansprakelijk kunt worden gesteld. Ik bedoel: als die persoon u voor de rechter wil dagen hiervoor, dan mag dat. Dat de rechter die persoon (mogelijk) geen gelijk zal geven, is een andere zaak. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: vr 30 jan 2009 22:12 Onderwerp: |
|
|
En als je gedagvaard wordt: ga erheen! Reageer je niet, dan krijgt de eiser gelijk van de rechter, ook al heeft hij dat niet.
Schrijf de advocaat een briefje terug dat hij fout zit en de verkeerde persoon te pakken heeft.
Arnoud _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: vr 30 jan 2009 22:52 Onderwerp: |
|
|
Zet in dat briefje gelijk dat je je zeer geintimideerd en zelfs bedreigd voelt en vraag om uitleg over de gang van zaken.  |
|
|
|
 |
jones
|
Geplaatst: vr 30 jan 2009 22:57 Onderwerp: |
|
|
Arnoud Engelfriet schreef: | En als je gedagvaard wordt: ga erheen! Reageer je niet, dan krijgt de eiser gelijk van de rechter, ook al heeft hij dat niet.
Schrijf de advocaat een briefje terug dat hij fout zit en de verkeerde persoon te pakken heeft.
Arnoud |
Ik heb de advocaat al gebeld dat dit een misverstand is. Ook heb ik een brief terug gestuurd met de totale uitleg hierover. Dus ze kunnen mij niet betichten van dat ik niet mijn medewerking verleen. Maar ik zal wel zien hoe dit verder gaat. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 30 jan 2009 23:06 Onderwerp: |
|
|
jones schreef: | Arnoud Engelfriet schreef: | En als je gedagvaard wordt: ga erheen! Reageer je niet, dan krijgt de eiser gelijk van de rechter, ook al heeft hij dat niet.
Arnoud |
Ik heb de advocaat al gebeld dat dit een misverstand is. Ook heb ik een brief terug gestuurd met de totale uitleg hierover. Dus ze kunnen mij niet betichten van dat ik niet mijn medewerking verleen. Maar ik zal wel zien hoe dit verder gaat. |
Waarom ben je niet meteen zelf naar die klient gestapt om opheldering en om te proberen met hem (m/v) af te spreken, dat het hier gaat om een misverstand, resp. waarom doe je dat niet alsnog?? |
|
|
|
 |
|