|
Auteur |
Bericht |
Tiqo
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: do 16 jan 2014 19:27 Onderwerp: Brief met valse datum |
|
|
Beste leden,
Momenteel ben ik verworven in een strijdt om een lening terug te krijgen.
De zaak loopt nu via de advocaat. Maar de schuldenaar heeft mij in januari een brief toegestuurd met een datum van 29 november waarin hij een voorstel heeft gedaan van een betalingsregeling waar ik wel mee akkoord zou willen gaan.
Wat kunnen wij doen met de brief van januari daterend uit november? Onze advocaat is ook een beetje nonchalant bezig.
wacht jullie reactie af |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 17 jan 2014 9:12 Onderwerp: Re: Brief met valse datum |
|
|
Tiqo schreef: | Wat kunnen wij doen met de brief van januari daterend uit november? | Brief is ''niet daterend uit' maar 'gedateerd op' (een dag in) november; maar afgezien daarvan: so what?? _________________ Ben geen jurist |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 17 jan 2014 10:17 Onderwerp: Re: Brief met valse datum |
|
|
Tiqo schreef: | Maar de schuldenaar heeft mij in januari een brief toegestuurd met een datum van 29 november waarin hij een voorstel heeft gedaan van een betalingsregeling waar ik wel mee akkoord zou willen gaan.
Wat kunnen wij doen met de brief van januari daterend uit november? |
Je zegt dat je akkoord wil gaan.
Dus de een doet voorstel, de ander gaat akkoord.
wat is het probleem dan? |
|
|
|
 |
Tiqo
|
Geplaatst: za 18 jan 2014 3:49 Onderwerp: Re: Brief met valse datum |
|
|
hilde12 schreef: | Tiqo schreef: | Maar de schuldenaar heeft mij in januari een brief toegestuurd met een datum van 29 november waarin hij een voorstel heeft gedaan van een betalingsregeling waar ik wel mee akkoord zou willen gaan.
Wat kunnen wij doen met de brief van januari daterend uit november? |
Je zegt dat je akkoord wil gaan.
Dus de een doet voorstel, de ander gaat akkoord.
wat is het probleem dan? |
Het probleem zit hem in het feit dat meneer stelt dat ik niet tijdig heb gereageerd op zijn brief van november. Terwijl hij mij deze pas in januari toegezonden heeft.
Dus stelt hij dat de aanbod van de brief niet langer meer geldig is. De brief is tevens niet aangetekend verzonden. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: za 18 jan 2014 11:46 Onderwerp: |
|
|
Is in de brief een termijn gesteld voor het aanvaarden van het aanbod? Zo nee, dan kan de schuldenaar het aanbod niet meer herroepen als dat inmiddels is aanvaard (vgl. artikel 6:219 lid 2 BW). Maar belangrijker: als de schuldenaar geen betalingsregeling treft, blijf je gerechtigd op het volledige bedrag van je lening en kan je nog steeds invorderingsmaatregelen treffen. De schuldenaar snijdt zichzelf in de vingers door geen betalingsregeling te treffen. |
|
|
|
 |
Tiqo
|
Geplaatst: zo 19 jan 2014 20:00 Onderwerp: |
|
|
Regin schreef: | Is in de brief een termijn gesteld voor het aanvaarden van het aanbod? Zo nee, dan kan de schuldenaar het aanbod niet meer herroepen als dat inmiddels is aanvaard (vgl. artikel 6:219 lid 2 BW). Maar belangrijker: als de schuldenaar geen betalingsregeling treft, blijf je gerechtigd op het volledige bedrag van je lening en kan je nog steeds invorderingsmaatregelen treffen. De schuldenaar snijdt zichzelf in de vingers door geen betalingsregeling te treffen. |
Ja dat begrijp ik maar kijk nu wordt het lastig.
Er zijn al advocaten bij betrokken. Mijn advocaat heeft meneer al aangeschreven etc. We hebben al een voorstel ontvangen van zijn advocaat, waar wij echter niet mee akkoord zijn gegaan. Toen wij in januari op het punt stonden hem te dagvaarden ontvingen wij dus een brief van meneer waarin hij een minnelijk voorstel deed, zonder zijn advocaat.
Brief ontvangen op 10 januari maar stond datum op van 29 november.
Ik heb mijn advocaat de brief toegestuurd met een akkoord. Maar toen ontvingen wij een reactie van de tegenpartij dat het aanbod niet meer geldig was. Omdat het volgens hun om een aanbod uit november zou gaan. Wat dus niet klopt. Gezien het feit dat hij ons de brief pas januari toegezonden heeft en wij de brief op dat moment pas hebben ontvangen.
Dus daar zit het twistpunt. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: ma 20 jan 2014 0:31 Onderwerp: |
|
|
En waarom zou je de schuldenaar niet alsnog dagvaarden? |
|
|
|
 |
|