|
Auteur |
Bericht |
John 123456
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 20 aug 2012 16:24 Onderwerp: Borg woning |
|
|
Beste,
Kom uit een sociale huurwoning en volgens verhuurder niet goed onderhouden. Heb ooit borg van 75 euro betaald. Verhuurder meent meer nodig te zijn om woning opnieuw te kunnen verhuren.
Verhuurder wil het overige bedrag op mij verhalen. Kan dit zonder meer? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 20 aug 2012 16:46 Onderwerp: |
|
|
"Zonder meer" of "zomaar" kan nooit iets.
Afhankelijk van wat er precies aan de hand is, kan de verhuurder reparatie- en/of schoonmaakkosten op jou verhalen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
John 123456
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 9:04 Onderwerp: |
|
|
Er staat een veranda in de tuin die ze weg willen halen (terwijl, prima kwaliteit).
Plavuizen in de keuken willen ze eruit breken en een betonnen vloer leggen zodat de volgende bewoner hier zijn eigen dingen in kan leggen. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 9:30 Onderwerp: |
|
|
De woning dient teruggebracht te worden in de staat waarin het is opgeleverd bij aanvang huur., tenzij de veranderingen schriftelijk zijn aangevraagd en goedgekeurd door de verhuurder.
Gebeurt dat niet dan doet de verhuurder het, en verhaalt dan de kosten (staat dan ook in de voorwaarden.)
Het leggen van de betonnen vloer kunnen ze denk ik niet verhalen, omdat dat niet terugbrengen in de oude staat is. Ze mogen wel de oude vloer eruit slopen en de ondervloer repareren. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 10:06 Onderwerp: |
|
|
Maar dan een vraag van mij: 'in de oude staat' betekent dus niet 'in een betere staat'? Voor nieuw aangelegde zaken hoeft dan niet meer borg betaald te worden? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 10:08 Onderwerp: |
|
|
excuses, ik had de laatste zin van het vorige bericht niet gelezen. Daarmee is ook mijn vraag beantwoord. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 13:44 Onderwerp: |
|
|
Wanneer is de huurovereenkomst aangevangen? Vóór 1 augustus 2003 (oude huurrecht) of daarna (nieuwe huurrecht)?
Wat is er destijds afgesproken over vloerbedekking en tuininrichting? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|