|
Auteur |
Bericht |
Eva91
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 03 jul 2012 12:23 Onderwerp: Borg niet terug |
|
|
Mijn vriend en ik hebben meer dan een jaar samen in een huis gewoond, nu is het zo dat we daar twee maanden geleden uit zijn getrokken. Om de gezamenlijke eindinspectie is gezegt dat de woning er goed uit zag, echter heeft de eigenaar inmiddels aan ons laten weten dat hij onze borg niet wil terug betalen vanwege hoge kosten die hij heeft moeten maken om dat er een geur van 'katten pis' in de vloer zou zitten. Zowel toen zij de woning kregen als opleverde is er geen opname staat getekend ook heb ik nooit een specificatie van de kosten gezien. Ik weet niet eens om waar het in de woning gaat. Wat kan ik nu het beste doen? En moet ik de borg terug vorderen van de eigenaar of van de makelaar (aan wie wij de borg en iedere maand onze huur hebben betaald)? |
|
|
|
 |
Joeri
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: di 03 jul 2012 21:22 Onderwerp: |
|
|
Laat de eigenaar maar eens bewijzen dat er inderdaad kosten gemaakt zijn, en als dat het geval is, of deze "hoge kosten" de volledige borg dekken.
Kun je een schriftelijke verklaring van de makelaar krijgen waarin zij bevestigen dat bij de eindinspectie de woning er goed uit zag?
Ik neem aan dat jullie katten hebben? |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 jul 2012 7:03 Onderwerp: |
|
|
Joeri schreef: | Laat de eigenaar maar eens bewijzen dat er inderdaad kosten gemaakt zijn, en als dat het geval is, of deze "hoge kosten" de volledige borg dekken. | Mij lijkt, dat, als er al een probleem was, jullie eerst in de gelegenheid gesteld hadden moeten worden om dat zelf op te (laten) lossen.
M.i. moet je bij de makelaar zijn. |
|
|
|
 |
Joeri
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: wo 04 jul 2012 8:45 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Mij lijkt, dat, als er al een probleem was, jullie eerst in de gelegenheid gesteld hadden moeten worden om dat zelf op te (laten) lossen.
|
Klopt. En daarom vind ik het ook raar dat er bij de eindinspectie niets is gezegd. Dit oogt mij namelijk een beetje naar huisjesmelkerij, namelijk nog even snel verdienen op de borg. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 jul 2012 9:44 Onderwerp: |
|
|
Joeri schreef: | En daarom vind ik het ook raar dat er bij de eindinspectie niets is gezegd. | 'Niets zeggen' bij eindinspektie is niet raar, maar betekent: geen klachten en: borg moet worden teruggegeven.
In dit geval door of via de makelaar; die zou ik er dus zsm over aanspreken. |
|
|
|
 |
|