|
Auteur |
Bericht |
haagjes
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: di 20 mrt 2012 14:10 Onderwerp: Borg huur |
|
|
Hoe lang mag een verhuurder borg vast houden nadat de overdracht van een woning heeft plaatsgevonden? Of zegt de wet hier niets over?
Wij wachten nu al 9 weken op de beloofde borg..De verhuurder had al aangegeven dat het zo lang ging duren, maar we zijn puur uit interesse benieuwd of dit een normale wachttijd is. Voor ons is het natuurlijk erg lang  |
|
|
|
 |
Judge Tatting
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: di 20 mrt 2012 14:28 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is de borgsom, na afloop van de huurtermijn, gewoon een opeisbare vordering. Staat er iets over in het huurcontract? _________________ Veritas incognita ergo dubito. |
|
|
|
 |
haagjes
|
Geplaatst: di 20 mrt 2012 17:07 Onderwerp: |
|
|
In de overeenkomst die wij tekenden stond dat de borg 4 weken na oplevering uitbetaald zou worden. Een jaar of 2 geleden is dat veranderd naar 9 weken, daar hebben we bericht over ontvangen. (Zonder opgaaf van reden overigens). |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 21 mrt 2012 17:13 Onderwerp: Re: Borg huur |
|
|
haagjes schreef: | Wij wachten nu al 9 weken op de beloofde borg. |
haagjes schreef: | Een jaar of 2 geleden is dat veranderd naar 9 weken |
Dan lijkt het me nu, ongeacht of die verlenging correct is, hoe dan ook een direct opeisbare vordering... _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
haagjes
|
Geplaatst: wo 21 mrt 2012 21:17 Onderwerp: |
|
|
We hebben vandaag inderdaad de borg ontvangen. (Met slechts een aantal dagen vertraging)
Toch blijft 9 weken lang! |
|
|
|
 |
|