|
Auteur |
Bericht |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 9:40 Onderwerp: Boom omzagen tegenhouden |
|
|
Ey,
Ik zit hier met een probleem.
Ik heb onlangs een kamer gehuurd in een boerderij (studentenhuis). De kamer bevindt zich op de begane grond, in de ruimte waar normaal gesproken de woonkamer zou zitten.
Voor mijn raam staat een grote walnotenboom die veel warmte tegenhoudt waardoor het in mijn kamer aangenaam vertoeven is als de mussen buiten (en op de bovenverdieping) dood van het dak vallen.
Nu is de huisbazin van plan om de notenboom om te zagen. Dit doet mij zeer veel verdriet en zal mijn woongenot ernstig schaden. Ik wil daarom ook bekijken wat ik kan doen om de kap tegen te houden.
Mede omdat naar mijn idee met de kap van de boom de karakterestieke uitstraling van de boerderij verloren zal gaan.
Heeft iemand een idee welke stappen ik kan ondernemen? Ik zal sowieso de huisbazin het e.e.a. vragen, o.a. of er een kapvergunning is.
Help!
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Cella
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 9:59 Onderwerp: |
|
|
Ha Gwenny,
Kijk in elk geval even naar onderstaand draadje, daar is een dergelijke vraag ook behandeld.
http://www.rechtenforum.nl/forum/thread/t/8429/start/0/
Verder: als ze een kapvergunning heeft, kun jij daar als derde belanghebbende bezwaar tegen indienen bij de gemeente.
Succes!! |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 10:40 Onderwerp: |
|
|
Hey,
Ik ken het topic, maar vond het toch nodig om opnieuw een vraag te stellen, aangezien deze casus verschilt van de andere.
Ik heb net de gemeente gebeld en gevraagd of er een aanvraag is gedaan. Dit bleek niet zo te zijn. Omdat ik heb opgevangen dat het plan is om de boom vandaag te kappen (op dit moment) heeft de gemeente besloten om vandaag en zo snel mogelijk langs te gaan.
Ik hoop dat mijn aktie op tijd is en dat de boom gespaard kan blijven.
Ik ben zelf anoniem gebleven, dus ik hoop dat er geen staartje aan zit.
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 10:56 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij zag ik net een gemeentewagen langs rijden. De zaag staat nog niet aan, maar ligt wel bij de boom.
Ik zit hem hier echt te knijpen en hoop met smart dat het allemaal goed gaat lopen.
Ah de inspecteur .
Live verslag volgt _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 11:00 Onderwerp: |
|
|
Spannend!!  |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 11:02 Onderwerp: |
|
|
Gesprek lijkt de goede kant op te gaan .
My goddddd wat een opluchting.
De inspecteur noemt precies de punten die ik ook noemde, en ze mogen niet kappen. En er moet een vergunningsaanvraag komen.
Maar het uitdrukkelijke advies is om de boom te laten staan .
Nou duim met me mee .
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Laatst aangepast door Gwenny op ma 03 jul 2006 11:12, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 11:03 Onderwerp: |
|
|
Hier zijn de duimen in aanslag  |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 11:13 Onderwerp: |
|
|
Het heeft tot nu toe gewerkt .
Ik ben opgelucht, maar houd wel een slag om de arm.
Gwen
*Maakt rondedansje om de boom* _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 11:17 Onderwerp: |
|
|
Hé, cool.. (ook dat er een live verslag is) |
|
|
|
 |
Cella
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 12:58 Onderwerp: |
|
|
Wauwie Gwen, dappere meid. Ben blij voor je!! En voor de boom!
Nou maar hopen dat je huisbazin is omgedraaid. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 13:44 Onderwerp: |
|
|
Hoe het lokale huis-aan-huis-blad in de gaten, om te zien of er een aanvraag kapvergunning is ingediend en verleend.
Daarna bezwaar maken en voorlopige voorziening aanvragen. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 15:19 Onderwerp: |
|
|
Goed bezig!
Ik help je hopen dat de boom uiteindelijk blijft staan.  _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 15:27 Onderwerp: |
|
|
Hey,
Ik ga nu wekelijks grondig het buurtkrantje doorspitten en inderdaad meteen bezwaar aantekenen als ik een vergunning(saanvraag) voor de betreffende boom zie staan. Misschien krijg ik medebewoners ook zo ver dat ze mede ondertekenen, maar ik wil denk ik liever anoniem blijven.
Mocht ik een bezwaarschrift moeten indienen dan denk ik dat ik nog om tips e.d. kom vragen, maar dat merken jullie vanzelf.
Ik heb net even met de tuinman gesproken en die zei alleen dat iemand van de gemeente was geweest en verder niet. Ik wilde niet doorvragen om geen argwaan te wekken (tijdens het gesprek kon ik alles door het open raam horen en zij zagen mij zitten).
Nou wordt (hoop ik niet) vervolgd.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 15:32 Onderwerp: |
|
|
Cella schreef: | Nou maar hopen dat je huisbazin is omgedraaid. |
En dat ze niet op dit forum meeleest.  _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 15:46 Onderwerp: |
|
|
Gwenny schreef: | Ik ga nu wekelijks grondig het buurtkrantje doorspitten en inderdaad meteen bezwaar aantekenen als ik een vergunning(saanvraag) voor de betreffende boom zie staan. Misschien krijg ik medebewoners ook zo ver dat ze mede ondertekenen, maar ik wil denk ik liever anoniem blijven.
Mocht ik een bezwaarschrift moeten indienen dan denk ik dat ik nog om tips e.d. kom vragen, maar dat merken jullie vanzelf. |
Voor een ontvankelijk bezwaarschrift zul je wel uit de anonimiteit moeten treden... _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|