Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 28 jul 2025 9:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bonuspunten constructie ARW Rug
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jpdeboer

jpdeboer

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 18:41    Onderwerp: Bonuspunten constructie ARW Rug Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op de RUG kunnen we dmv volgen van werkcolleges bonuspunten verdienen voro het tentamen van ARW. Op het tentamen had ik 26 van de 40 goed, om een voldoende te halen was 27 punten nodig. Wanneer je echter maximaal 3 x het college hebt gemist, zou je recht hebben op 2 bonuspunten, wat mij dus op een totaal van 28 zou brengen. Volgens de docent die het werkcollege geeft, heb ik 4 keer gemist. Echter is op de nabespreking van het tentamen gesproken over het toekennen van 1 bonuspunt indien je 4 keer het college hebt gemist. Weet iemand hier of dat klopt?

Alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 18:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ken geen gezaghebbender bron dan de vakgroep zelf. Ik neem aan dat als dat op de nabespreking gezegd is, het klopt.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 1:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bonuspunten omdat je een college volgt. Waarom niet gelijk de meester-titel?
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 14:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flauw! Razz Wij kennen op de EUR voor sommige vakken ook een dergelijke regeling. Die houdt in dat je een bonus krijgt als je alle werkgroepopdrachtjes braaf inlevert.
Het is inderdaad een nogal niet-academische (kinderachtige?) regeling, maar het zorgt er wel voor dat studenten beter aan het werk zijn. Zeker voor vakken die als zeer moeilijk worden ervaren, geeft dit studenten een steuntje in de rug.
Ik denk dat het voor een universiteit soms ook zoeken is naar de juiste balans tussen goed motiveren en een te schoolse opstelling.
LeChat

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 14:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een bonus voor het inleveren van werkgroepopdrachtjes vind ik nog wel wat anders dan een bonus voor het enkele feit dat je lijfelijk aanwezig bent...
Moderator
Duch

BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 15:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat denken jullie dan van een minpuntenconstructie? Als je niet braaf je huiswerk inlevert krijg je strafpunten...

Of een systeem waarin je minstens x keer aanwezig moet zijn geweest omdat je anders je tentamen niet mag maken?
LeChat

BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 15:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
Wat denken jullie dan van een minpuntenconstructie? Als je niet braaf je huiswerk inlevert krijg je strafpunten...

Of een systeem waarin je minstens x keer aanwezig moet zijn geweest omdat je anders je tentamen niet mag maken?

Dat laatste hanteerden (hanteren?) ze in Utrecht voor veel bachelorvakken. Dan moet je wel een redelijke regeling maken voor bijzondere omstandigheden... Ik heb daar vakken gehad waar je maar 2 keer afwezig mocht zijn (bij de werkgroepen) en als je dan 1x een begrafenis had en 2x ziek was, had je -ondanks geldige redenen- gewoon pech en moest je het hele vak opnieuw volgen. 'k Heb er zelf gelukkig niet mee te maken gehad, maar het pakte voor sommigen echt onredelijk uit!

MiriamvL

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 16:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:

Feitelijk maakt het natuurlijk niet zoveel uit of je een puntje minder krijgt voor het niet aanwezig zijn of een puntje meer voor het wel aanwezig zijn..
Vooral het moeten inleveren van opdrachten stoort mij erg, het is kinderachtig, en bij mij leiden zulke maatregelen tot afwezigheid omdat als ik niet al mijn werk af heb kunnen krijgen ik niet naar de werkgroep ga omdat er een *alleen voorbereid* regel geldt. Wat dan vaak blijkt is dat voorbereiding in the eye of the beholder is, en waar ik het gevoel heb dat ik niet voldaan heb aan de eis omdat ik iets niet af heb kunnen krijgen, blijkt dat voor anderen heel anders te liggen... Met als gevolg dat de mensen die zich beroerd voorbereiden alsnog beroerd voorbereid komen, en ik met een gevoel van falen voor het niet af krijgen, maar naar achteraf blijkt, veel beter voorbereid dan anderen, liever thuis blijf om gezeik (wat er dan nooit blijkt te zijn maar wel wordt voorgespiegeld) te voorkomen Confused
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
LeChat

BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 17:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je dat een paar keer overkomen bent en dus gemerkt hebt dat je vergeleken met de rest wél goed voorbereid bent, dan kom je in 't vervolg toch gewoon naar die colleges?

BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 22:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
Zeker voor vakken die als zeer moeilijk worden ervaren, geeft dit studenten een steuntje in de rug.

Dat klopt. Het vereiste niveau om het vak te halen wordt immers omlaag gebracht. De straten worden weliswaar leger, maar afgestudeerde juristen niet beter...

Quote:
Ik denk dat het voor een universiteit soms ook zoeken is naar de juiste balans tussen goed motiveren en een te schoolse opstelling.

De juiste motivatie zou m.i. moeten zijn: wie de colleges volgt, zal het beter snappen en heeft daardoor meer kans het vak te halen. Voorwaarde hiervoor is dat de colleges goed verzorgd zijn.

De eigenwijze student die het ook zelf wel afkan (en dat niet alleen denkt) hoeft voor mij in ieder geval niet gestraft te worden.
Moderator
Duch

BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 23:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
De eigenwijze student die het ook zelf wel afkan (en dat niet alleen denkt) hoeft voor mij in ieder geval niet gestraft te worden.

Dat ben ik in ieder geval met je eens.

Laatst aangepast door Duch op vr 12 jan 2007 23:20, in totaal 1 keer bewerkt
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 23:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De bonusregeling bij sommige vakken op de EUR houdt overigens in dat je als je je credit haalt (bijv. van 8 werkgroepopdrachten minimaal 6 opdrachten voldoende gemaakt hebt) je een vraag extra mag maken op het tentamen. Theoretisch kun je dan een volle punt meer behalen dan studenten die niet aan de regeling hebben deelgenomen. Moet je natuurlijk wel die vraag 100% goed beantwoorden.
bona fides

BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 2:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:

Misschien een variant hierop: als je het college te vaak hebt gemist, mag je het tentamen dit jaar maar 1x maken (dus alleen het eigenlijke tentamen of alleen het hertentamen).

De eigenwijze student die eigenwijs mag zijn, wordt hierdoor niet bestraft. De rest is gewoon verstandig en volgt het college.

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 10:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarbij je je kunt afvragen of dat nou echt altijd van "verstand" getuigt. Ikzelf bereid de colleges gewoonlijk goed voor en dan denk ik echt wel dat ik mijn tijd verspil, omdat ik op zo'n moment gewoon niets nieuws hoor.
Zou willen dat de colleges meer een aanvulling vormden van wat je zelf toch al gelezen hebt / had kunnen hebben.

Edoch, de gemiddelde student wil het blijkbaar anders, want hoogeleraren die de student niet aan de hand nemen wordt verweten chaotisch te zijn en niet les te kunnen geven. Met alle gevolgen van dien voor die docent en de collegereeks. Jammer hoor.
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 12:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Waarbij je je kunt afvragen of dat nou echt altijd van "verstand" getuigt. Ikzelf bereid de colleges gewoonlijk goed voor en dan denk ik echt wel dat ik mijn tijd verspil, omdat ik op zo'n moment gewoon niets nieuws hoor.
Zou willen dat de colleges meer een aanvulling vormden van wat je zelf toch al gelezen hebt / had kunnen hebben.

Inderdaad!!!
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds