|
Auteur |
Bericht |
RichardX
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 dec 2005 14:25 Onderwerp: Boetes voor mislukte incasseringen |
|
|
In navolging van dit topic ben ik bereid het bedrag te betalen. Echter wel het bedrag wat ze mogen eisen.
In het contract staat:
g) Betaling van serverhosting (niet hosting van gehele racks) zal per automatische incasso plaatsvinden, tenzij vooraf anders is overeengekomen.
h) <Naam van Bedrijf> behoudt zich het recht voor boetes en administratieve kosten op te leggen aan de Gebruiker ten gevolge van het handelen in strijd met de voorwaarden: zoals bijvoorbeeld het niet incasseerbaar zijn van een vordering, het doen van onterechte storingsmeldingen, het doorgeven van verkeerde poort-informatie, et cetera.
1) Er is in totaal 6x niet betaald voor de serverhosting en daarvoor is 6x 17,50 in rekeneing gebracht.
2) Er is tevens 1x niet betaald voor de heraansluitkosten van 50 euro en daar is tevens 1x 17,50 voor in rekening gebracht.
Mijn eerste vraag. Mogen zei 17,50 voor elke foutieve automatische incasso in rekening brengen?
Mijn tweede vraag. Volgens mij staat er nergens dat zei het recht hebben boetes, zoals de heraansluitkosten te incasseren via automatisch incasso en dus daar een boete voor de stornering in rekening te brengen.
Tevens ben ik nooit of de hoogte gesteld van een betalingsachterstand aangezien ik dus niet de persoon was die deze informatie kreeg, maar deze informatie ging naar persoon van wie het account op dit moment is. Echter schijn ik verantwoordelijk te zijn om dat ik het contract eind december 2004 getekend heb. Zou de verantwoordelijke dan niet ook op de hoogte moeten worden gesteld? Of mogen zei boetes gaan berekenen en heraansluitkosten ook al wordt de verantwoordelijke daarvan niet op de hoogte gesteld. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 23 dec 2005 14:32 Onderwerp: Re: Boetes voor mislukte incasseringen |
|
|
RichardX schreef: | In navolging van dit topic ben ik bereid het bedrag te betalen. Echter wel het bedrag wat ze mogen eisen.
In het contract staat:
g) Betaling van serverhosting (niet hosting van gehele racks) zal per automatische incasso plaatsvinden, tenzij vooraf anders is overeengekomen.
h) <Naam van Bedrijf> behoudt zich het recht voor boetes en administratieve kosten op te leggen aan de Gebruiker ten gevolge van het handelen in strijd met de voorwaarden: zoals bijvoorbeeld het niet incasseerbaar zijn van een vordering, het doen van onterechte storingsmeldingen, het doorgeven van verkeerde poort-informatie, et cetera.
1) Er is in totaal 6x niet betaald voor de serverhosting en daarvoor is 6x 17,50 in rekeneing gebracht.
2) Er is tevens 1x niet betaald voor de heraansluitkosten van 50 euro en daar is tevens 1x 17,50 voor in rekening gebracht.
Mijn eerste vraag. Mogen zei 17,50 voor elke foutieve automatische incasso in rekening brengen?
|
Ja, het staat tenslotte in het contract.
Quote: |
Mijn tweede vraag. Volgens mij staat er nergens dat zei het recht hebben boetes, zoals de heraansluitkosten te incasseren via automatisch incasso en dus daar een boete voor de stornering in rekening te brengen.
Tevens ben ik nooit of de hoogte gesteld van een betalingsachterstand aangezien ik dus niet de persoon was die deze informatie kreeg, maar deze informatie ging naar persoon van wie het account op dit moment is. Echter schijn ik verantwoordelijk te zijn om dat ik het contract eind december 2004 getekend heb. Zou de verantwoordelijke dan niet ook op de hoogte moeten worden gesteld? Of mogen zei boetes gaan berekenen en heraansluitkosten ook al wordt de verantwoordelijke daarvan niet op de hoogte gesteld. |
Ik begrijp hieruit dat sinds de contractsovername de incasso ook plaats vond van de rekening van jouw (wantbetalende) klant ?
Dan lijkt mij dat een uitstekend bewijs dat de hoster de contractsovername geaccepteerd heeft.
Verder is je redenering ook correct: wanneer ze jou aansprakelijk stellen voor kosten, moeten ze ook met jou contact opnemen. |
|
|
|
 |
RichardX
|
Geplaatst: vr 23 dec 2005 14:45 Onderwerp: Re: Boetes voor mislukte incasseringen |
|
|
StevenK schreef: | Ik begrijp hieruit dat sinds de contractsovername de incasso ook plaats vond van de rekening van jouw (wantbetalende) klant ?
Dan lijkt mij dat een uitstekend bewijs dat de hoster de contractsovername geaccepteerd heeft. |
Ze werken met een account en in dat account kun je diensten nemen. Het contract tekende ik (dec 2004), het account werd overgenomen (medio 2005). (Hiervoor was geen handtekening nodig)
Weet niet of dat in combinatie met het feit dat hun de betaling opzich hadden genomen, het een rechtmatige contract overname betekend. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 23 dec 2005 15:04 Onderwerp: Re: Boetes voor mislukte incasseringen |
|
|
RichardX schreef: | Weet niet of dat in combinatie met het feit dat hun de betaling opzich hadden genomen, het een rechtmatige contract overname betekend. |
Dat zeg ik toch net ? Het is daarmee ook voor de hoster duidelijk dat een ander de betalingsverplichtingen op zich heeft genomen.
Toen die niet bleek te betalen hadden ze imho direct met jou contact op moeten nemen met de mededeling dat ze eea op jou zouden verhalen.
Nu ze daar achteraf mee komen, kunnen ze in ieder geval genoemde boetes niet zonder meer op jou verhalen. |
|
|
|
 |
RichardX
|
Geplaatst: za 24 dec 2005 0:08 Onderwerp: |
|
|
Ze gaan hier niet mee akkoord Zal kijken wat ik hier aan kan doen, tips zijn welkom. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
|
Geplaatst: za 24 dec 2005 8:16 Onderwerp: |
|
|
RichardX schreef: | Ze gaan hier niet mee akkoord Zal kijken wat ik hier aan kan doen, tips zijn welkom. |
Zou je dan niet eens een keer een jurist inschakelen ? Iemand die ondertekent met 'mr. A.B.C.D.E van F tot G' ofzo ?
Overigens zou het niet onverstandig zijn om nu het hele bedrag te betalen, maar dan zowel in de omschrijving als per aangetekende brief te vermelden dat je onder protest doet, teneinde te voorkomen dat de vordering verder oploopt.
In de brief zet je ook een opsomming van wat je allemaal betaald hebt, niet omdat je het verschuldigd was, maar puur om je servers terug te kunnen krijgen.
En als je het lef er voor hebt, dan geef je erbij aan dat je alles wat ze onrechtmatig van je geëist hebben, terug zult vragen bij de rechter.
Daarna daag je ze voor de kantonrechter om dat geld terug te vragen. |
|
|
|
 |
|